2011-10-01, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Kontant mobilt bredand låter dock extremt intressant. Tyvärr hittade jag ingen återförsäljare som accepterar kontant betalning utan personuppgifter. Om någon hittar en sådan återförsöljare så skriv det gärna här, har en aning om att många här kan vara intresserade av en sådan tjänst.

Pressbyrån säljer mobila bredband. Där kan du betala kontant utan att visa upp ID.
Men jag har säkert sagt det innan, mobila bredband är INTE det optimala då ISP loggar vart du senast köpte din påfyllnad. Kan säkerligen komma runt det på något sätt.
Citera
2011-10-01, 17:58
Medlem
salxars avatar
Citat:
Triangulera anslutningen är extremt enkelt om man en pryl som fångar upp wifitrafik. Bara att röra sig i cirklar runt routern och mäta upp signaldifferensen för att få ut riktningen till källan.

Kontant mobilt bredand låter dock extremt intressant. Tyvärr hittade jag ingen återförsäljare som accepterar kontant betalning utan personuppgifter. Om någon hittar en sådan återförsöljare så skriv det gärna här, har en aning om att många här kan vara intresserade av en sådan tjänst.
Ja, men det där lär ju knappast funka om personen inte är uppkopplad just då

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.164083/kontantkort-gor-bredbandet-anonymt
Lite gammal, men gäller även idag

Sen tror jag att man kan surfa via Comviq kontant också
Citera
2011-10-01, 22:49
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Vad tror du vpn tjänster gör när auktoriteterna kommer och kräver att de genast börjar logga nån användare? http://blog.hidemyass.com/2011/09/23/lulzsec-fiasco/ Det händer.

Dessutom så har ingen av Anonines kunder betalat på ett någorlunda anonymt sätt t.ex. bitcoin eller ucash. Anonine använder av 4 olika betalningsätt och inget av dem är anonyma. Ergo --> Anonine skyddar dig inte.

Jag håller med, tror ej på Anonine. Jag har dock aldrig förespråkat en säker anonymitet hos Anonine heller.
Citera
2013-03-06, 12:28
Medlem
Snabb fråga, om jag bara vill dölja mig för chefen, kan jag inte bara dela ut nätverket på telefonen och sedan avinstallera ( i det här fallet firefox) när jag lämnar tillbaka datorn?
Citera
2013-03-06, 12:33
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsh81
Snabb fråga, om jag bara vill dölja mig för chefen, kan jag inte bara dela ut nätverket på telefonen och sedan avinstallera ( i det här fallet firefox) när jag lämnar tillbaka datorn?
Vad har du för webbläsare förinstallerad på datorn?
Citera
2013-03-06, 12:48
Medlem
internet explorer..
Citera
2013-03-06, 13:28
Medlem
salxars avatar
Citat:
internet explorer..
Vilken version? Det finns inprivate-surfing i de senaste. Då sparas inte historik och liknande.

Annars rekommenderar jag en portabel version av Firefox
http://portableapps.com/apps/internet/firefox_portable
Senast redigerad av salxar 2013-03-06 kl. 13:31.
Citera
2013-03-06, 13:39
Medlem
Men du menar att oavsett så kan inte chefen se vad jag har gjort på datorn om jag delar ut med min telefon och sedan avinstallerar mozilla firefox helt från datorn?
Citera
2013-03-06, 16:25
Medlem
Citat:
Men du menar att oavsett så kan inte chefen se vad jag har gjort på datorn om jag delar ut med min telefon och sedan avinstallerar mozilla firefox helt från datorn?
Firefox har också ett private mode, kör du på det så kommer som sagt inga loggar sparas med vilka hemsidor du har besökt. Anslut över din mobil om du tror att något på nätverket loggar vilka sidor som besökts. Se till att rensa historiken innan du avinstallerar firefox.
Citera
2013-03-08, 16:36
Medlem
Torvpipas avatar
sök efter "how to exit the matrix"

Använd solbrillor o keps framför datorn

Bara tips jag är inte en IT-expert.

Stationär
Kryptering,LUKS,Truecrypt
BSD
GNU/Linux
Virtuel maskin ovanpå det
Portabel USB sticka med tex Tails,LiberaOS för laptopen (utan hårddisk)

Var noga med säkerheten på din dator kryptering hjälper inte mot intrång.

Kommunikation/Internet
Gnupgp
PGP
OTR
VPN
TOR
I2P
Mixminion
E-post som respekterar dina rättigheter (även långt ifrån Sveriges Juristdiktion)
Använd inte dina egna kreditkort/Kontantkort (dessa är också uppkopplade mot nätet som ger mönster)
Tips till instick på webbläsaren
Requestpolicy
Noscript
Adblock

som tidigare nämnt ett oregistrat kontantkort för att kontakta internet
Använd inte google/fb tjänster och annat trams som kan avslöja dig.
Rensa upp gamla konton som kan avslöja dig använd aldrig samma nick(handle)
Var mån hur du skriver detta kan avslöja dig.
Använd inte telefon. Prata inte över telefon vart du ska gå eller plats att träffas.
Finns mycket mer att nämna men jag orkar inte mer.
Eller lev uti skogen om det är internet vi pratar om.

okej guide http://pastebin.com/ccUhiSxZ
Senast redigerad av Torvpipa 2013-03-08 kl. 17:36.
Citera
2026-03-13, 18:33
Avstängd
Tack för bra tips
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här