2026-03-13, 14:02
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Märkligt att de inte kan hålla sundet öppet då när de är så jävla kraftfulla?
Vad kan man göra?
Citera
2026-03-13, 14:03
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Ta det lugnt. När jag säger sionistiska underrättelsetjänster menar jag inte judar utan den politiska rörelsen bakom Israels agerande. Det är en viktig skillnad.
Iran har haft judar i landet i över tusen år och den judiska gruppen där står på sitt eget lands sida när Iran hotas utifrån. De ser skillnad mellan Israels politik och sitt eget folks trygghet.
De flesta iranier stöder inte attacker eller hot från andra länder. Även de som är trötta på regeringen vill inte att främmande makter lägger sig i. Förändring måste komma inifrån folket och inte genom våld eller mord på forskare.
Situationen är mycket mer komplicerad än vad den ofta framställs som i väst.
Du är uppenbarligen nån slags iq-befriad rasist och bygger din retarderade verklighetsuppfattning utifrån det.

Alla undersökningar visar att en majoritet av Iranier ger en motvillig tummen upp till det som sker nu.
Forskare???
Citera
2026-03-13, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Förr i tiden (innan Sverige hade införlivat Skåne) fick man betala tull till Danmark för att passera Öresund. Vad jag förstått kommer även Hormuzsundet att öppnas men tullbeläggas när kriget är över, tills Iran har fått in sitt krigsskadestånd från länder som samarbetade med USA och Israel. Något sådant hävdades i en intervju jag såg med en iranier, som dock inte är myndighetsföreträdare.

Problem för Iranierna är ju att de äger inte skåne på andra sidan av sundet. Och jag skulle om jag vore USA skulle jag svara med att sätta iran under en blockad. Nr 2 bygga pipelines till Israel (planer finns) och fler till andra sidan av Saudi. Det tar tid. Och här hoppas nog Iran att Saudi mfl är jvl sura Israel.
Citera
2026-03-13, 14:04
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du är uppenbarligen nån slags iq-befriad rasist och bygger din retarderade verklighetsuppfattning utifrån det.

Alla undersökningar visar att en majoritet av Iranier ger en motvillig tummen upp till det som sker nu.
Forskare???
Vilka undersökningar.
Jag har inte sett någon som stärker din teori.

Vad exil Iranier säger och påstått är inte relevant då dom lever i exil.
Citera
2026-03-13, 14:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Sionister?, din jävla tomte.
Faktum är att en majoritet av Irans folk är för det som händer, dom jublar ju inte högt men ändå.

Det är inte en majoritet som velat störta regeringen för då hade de redan gjort det. Det där är önsketänkande från väst.
Citera
2026-03-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
han gör helt rätt, det här är ju marknaden som reagerar, inte på ett faktisk konsekvens i realtid.

Precis, det är ju marknaden Iran vill påverka med sitt desperata drag i Hormuz, det och attackera varenda jävel i närheten för att verka extra farliga.

Utpressning och hot, gisslantagande av tusentals civila sjömän..det är vad terror-regimen har kvar.

Mr. Market är ju en bipolär gubbe men även detta krig kommer snart vara glömt.
Citera
2026-03-13, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Trump börjar låta irriterad.

”Kolla vad som händer med dessa avskum idag. Nu, som den 47:e presidenten, dödar jag dem. Vilken ära det är att göra”.

Avskum är han nog själv. Han började detta krig. Nu får han fan ta och lyckas avsluta det.
Men jag tror han inser att Iran skiter fullständigt i vad han gör, säger, tycker.
Iran är så kränkta att det skulle vara väldigt förvånande att dom ger upp.
Nu lyckas dom få ut folket och demonstrerar mot USA och Israel.
Den där Sha sonen skulle nog inte leva länge om han "fick makten".
Kärnvapen snart.

Enligt denna man kommer USA förlora detta krig... kusligt hur rätt han har haft hittills.

Professor Jiang Predicts: US WILL LOSE Iran War

https://www.youtube.com/watch?v=4Ql24Z8SIeE&list=LL&index=4
Citera
Avstängd
Citat:
Trump börjar låta irriterad.

”Kolla vad som händer med dessa avskum idag. Nu, som den 47:e presidenten, dödar jag dem. Vilken ära det är att göra”.

Avskum är han nog själv. Han började detta krig. Nu får han fan ta och lyckas avsluta det.
Men jag tror han inser att Iran skiter fullständigt i vad han gör, säger, tycker.
Iran är så kränkta att det skulle vara väldigt förvånande att dom ger upp.
Nu lyckas dom få ut folket och demonstrerar mot USA och Israel.
Den där Sha sonen skulle nog inte leva länge om han "fick makten".
Kärnvapen snart.

Du har rätt i att tonen från avskummet börjar låta desperat. Han verkar leva kvar i en dröm som nu har blivit en mardröm där verkligheten biter tillbaka. Talet om att använda taktiska kärnvapen för att bryta Irans motstånd visar hur farligt nära man är att upprepa historiens värsta misstag.

Han lever i en dröm som nu har blivit en mardröm. Att tro att Iran ska backa på grund av hot är naivt och det gör bara att de blir ännu mer bestämda att stå emot. Taktiska kärnvapen nämns som ett sätt att bryta Irans motstånd men det vore en katastrof. Det som USA klarade sig undan med i Japan på 40-talet kommer aldrig accepteras igen. Om något liknande händer mot Iran är det inte slutet för Iran utan början på USA:s egen undergång.
Citera
Medlem
Citat:

Nej det är inte så konstigt.

1 USA har resurserna på fel ställe

2 USA har inte tillräckligt resurser där nu

3 USA vill ha ett begränsat krig. USA boxas med ena handen bakbunden.

4 USA vill inte begå krigsbrott.
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Problem för Iranierna är ju att de äger inte skåne på andra sidan av sundet. Och jag skulle om jag vore USA skulle jag svara med att sätta iran under en blockad. Nr 2 bygga pipelines till Israel (planer finns) och fler till andra sidan av Saudi. Det tar tid. Och här hoppas nog Iran att Saudi mfl är jvl sura Israel.
Iran kommer beskjuta den Omanska delen såklart.
Bygga pipelines tar tid men ja det är på gång. Svårt om det störs av missiler.

Klart6 guldstatsarena är sura på Iran. Men jag tror inte Iran bryr sig.
Och ingen vågar en fullskaligt invasion än vilket är nödvändigt för att öppna sundet.
Citera
2026-03-13, 14:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vad kan man göra?

Världens största och mäktigaste militär borde väl inte ha några problem att hålla ett litet sund öppet?

De allra flesta i världen skiter fullständigt i Irans inrikespolitik men de bryr sig däremot om att bränslepriserna stiger. Det minsta USA kan göra nu när de startat detta krig är att se till att inte resten av världens ekonomi drabbas.
Citera
2026-03-13, 14:09
Medlem
Citat:

Gäsp.. för tillfället finns det viktigare saker att fokusera på som jag förklarat tidigare, men man nöter ner terror-regimens förmåga kring Hormuz med såklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in