Citat:
Ursprungligen postat av
SiamGnome
Ja i bland hittar en blind höna rätt. Problemet med dina så kallade experter är att de tjänar på pengar på spy ut antiam propaganda. Så de har skäl att ljuga. Precis som du har skäl att ljuga.
Problemet USA har bygger på att man gjorde misstag innan man började kriget och att USA vill föra ett begränsat krig i tid och rum. Trump har precis som din chef drabbats av hybris. Så risken finns att nemesis kommer drabba dem båda. Ryktet säger att det var risk för en statskupp mot din chef nyligen.
Men att säga bergsäkert att den ena eller andra sidan vinner efter två veckors krig är löjligt. Hittills tycker jag att Iran har spelat sina mindre bra kort bra. USA har spelat sina mindre bra. Men räcker Irans hand? Vet inte. Men jag vet en stor förlorare i det här kriget och det är det iranska folket, om inte regimen faller. Och även om den faller så kanske kommer de vara de stora förlorarna.
Jag kan lista fler förlorare på kriget
Israel som får sitt land sönderbombat
EU som måste importera LNG från Persiska Viken och vi är alla priskänsliga på olja och diesel
Om några månader kommer det att vara riktig kris hos oss och ransonering kan bli fallet om inte kriget upphör.
Resten av världen är också förlorare särskilt fattiga länder som Indien och Pakistan.
De enda som vinner på detta är oljebolagen utanför MÖ.
P.S. Några av mina "blinda hönor" har haft rätt även om andra krig i världen.