2026-03-11, 21:42
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AugustLovendahl
Det är iallafall något som Iranierna siktar in sig på och det är mitt i tel aviv, så det är ju lite hyckleri
från judarna som har tjatat om hur 'hamas gömmer sig bland civila' i alla år

Du pratade ju om att "Israel" gömde sin "utrustning" på en plats som beskrevs som "mitt i" Tel Aviv . Skrev du fel där - eller ljög du?
Citera
2026-03-11, 21:43
Medlem
Kungenshoras avatar
"CNN poll: 59% of Americans disapprove of Iran strikes and most think a long-term conflict is likely"

Rekordlågt stöd!
När George W Bush invaderade Irak var stödet 90%.
Trump har inte ens hälften!
Citera
2026-03-11, 21:44
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Det är dags för USA att ta till storsläggan för att säkra fri passage genom Hormuzsundet och stoppa Iran från att dominera området.

Persiska viken och Hormuzsundet ska befrias från iranskt inflytande!

Så får det bli.

Det är en intressant fråga. Kan världen låta Iran ha så stort inflytande över världsekonomin?

Eller kommer USA och Israel försöka åtgärda den här hållhaken en gång för alla?
Citera
2026-03-11, 21:45
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Det säger att Trump inte själv tror på att kriget kommer vara över snart även om han sagt så.
Jag tror också att kriget snart är över. Oljan i Kalifornien låg redan i "pipeline" skulle jag tro.
Turkiets president Erdogan har visst uttalat sig. Han nämnde att han ville ha stopp på kriget och föreslog diplomati och förhandlingar. Ja ja, bra där. Men det beror på vilka som ska förhandla och om vad.
Citera
2026-03-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Du pratade ju om att "Israel" gömde sin "utrustning" på en plats som beskrevs som "mitt i" Tel Aviv . Skrev du fel där - eller ljög du?

Jag skrev helt rätt. Ett högkvarter är väl en sorts militär utrustning beroende på hur man ser det, militär infrastruktur, varför fokuserar du på det? Poängen är, varför har judarna lagt så mycket militär verksamhet så centralt? Är det för att skrika i sin egen media sen om hur många av deras civila som dör? De är ju inte främmande för att offra sina egna, det har vi sett förr
Citera
2026-03-11, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
"CNN poll: 59% of Americans disapprove of Iran strikes and most think a long-term conflict is likely"

Rekordlågt stöd!

Säkerligen fabricerade siffror! kan knappast vara 40% av de krigströtta amerikanerna som stödjer detta
Citera
2026-03-11, 21:52
Medlem
NATOists avatar
Colonel Mc Gregor menar att USA inte kommer att avfyra första kärnvapnet här utan i så fall Israel (Nethanyahu)

Han menar att enda sättet för USA att undvika en katastrof är att man hittar en medlare som kan accepteras och nämner Indien som en möjlighet. Att bara förhandla med USA är kört efter deras två attacker under förhandlingar.

Senaste Tucker Mc gräggor intervjun om detta igår
https://rumble.com/v76vwg0-newest-war-developments-ai-bombings-advice-to-trump-and-the-nuclear-agenda-.html?e9s=src_v1_ ucp_a
Senast redigerad av NATOist 2026-03-11 kl. 21:55.
Citera
2026-03-11, 21:54
Medlem
BombaySaphires avatar
Hur ska USA ta sig ur denna röra?
Citera
2026-03-11, 21:58
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AugustLovendahl
Jag skrev helt rätt. Ett högkvarter är väl en sorts militär utrustning beroende på hur man ser det, militär infrastruktur, varför fokuserar du på det? Poängen är, varför har judarna lagt så mycket militär verksamhet så centralt? Är det för att skrika i sin egen media sen om hur många av deras civila som dör? De är ju inte främmande för att offra sina egna, det har vi sett förr

Du är ju dum i huvudet. Att ett land placerar sina myndigheter i sin huvudstad är det normala. I Sverige ligger Försvarsdepartementet vid Gustaf Adolfs torg och Säpo ligger på Kungsholmen. I Israel ligger motsvarande myndigheter i Tel Aviv eller Jerusalem. Innebär detta att Sverige "gömmer" sin "utrustning" centralt, så att vi ska kunna "skrika" om hur många "civila som dör"?

Nu när det är avklarat, så vill jag att du berättar om de där "raketuppskjutningsplatserna" som du säger finns "mitt i Tel Aviv". Svara!
Citera
2026-03-11, 21:59
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

Rekordlågt stöd!

2003 var dock endast två år efter 9/11 vilket naturligtvis påverkar.
Citera
2026-03-11, 22:01
Avstängd
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Han har iofs även i periferin sagt att han kommer acceptera vad än utredning visar, dvs.. han är beredd att acceptera att det kan ha varit en amerikansk kryssningsrobot.

Vad säger han då? ”We did what we had to do” skiter i helt enkelt. Zigenare
Citera
2026-03-11, 22:02
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag tror också att kriget snart är över. Oljan i Kalifornien låg redan i "pipeline" skulle jag tro.
Turkiets president Erdogan har visst uttalat sig. Han nämnde att han ville ha stopp på kriget och föreslog diplomati och förhandlingar. Ja ja, bra där. Men det beror på vilka som ska förhandla och om vad.

Iran är inte så intresserade av diplomati nu!

De kommer nog att hålla på några månader till oberoende om Don TACO utropat sig son vinnare eller inte!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in