2026-03-11, 18:41
Medlem
Fn vad osmakligt allt detta är
Hon har gjort sitt inom polisen
Citera
2026-03-11, 18:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zombiesunite
Dito. Varifrån tror du polischefer rekryteras? Ett orphanage på Mars? De tas ur samma befolkning som alla andra. Och då kommer de också ha samma typ av familjer, släktingar och bekanta som resten av landet – inklusive folk som ibland gjort dumheter.
Det är nästan poängen i en demokrati att staten bemannas av människor ur samhället, inte någon steril elit som levt i vakuum. Representativa för folket innebär också att man bär med sig lite arv och miljö från verkligheten.
Det är bara att tugga i sig. Var vänlig gapa. Och svälj.
Som man känner sig själv känner man andra…

Det verkar vara ett helt okänt koncept för dig att man kan vara liljevit och aldrig ”har gjort dumheter”, jag känner personligen 2 st som aldrig trampat i klaveret på något sätt. Nästan så att man undrar om de aldrig ens levt, bara existerat. De har dock tillfredsställande och välavlönade jobb, det är nästan som att leva på rätt sida av staketet faktiskt belönar sig.

Att leva i ”verkligheten” betyder inte att man måste ha ett skumt förflutet. Ditt svammel om demokrati har också pinsamma luckor, demokrati betyder inte att man tvunget även måste skrapa i botten av hinken bara för att befolkningen består av både högt och lågt. Vad är det för fel på att enbart rekrytera bland de bästa, de mest lämpade? Är du rädd för att hamna utanför om du synas i sömmarna? Sopa.
Citera
2026-03-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragnarok4000
Det kunde man ju inte ana!

Hon går nog till historien

Ja hon har ju onekligen lyckats slingra sig långt upp. Undrar om hon är en ful fisk.

Kommer ihåg att jag ändå hade ett gott öga till henne innan jag lyssnade på hennes sommarprat och hon dels hade en riktigt hemsk röst men också en ganska tråkig attityd. Gjorde en helomvändning och fick jättedålig magkänsla.
Citera
2026-03-11, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Inget. Men anser att det är galet att han får fortsätta inom polisen.
hörru du för rätta med att skriva hon också.
Citera
2026-03-11, 19:07
Medlem
Samtidigt är det intressant att man inte kan nå henne via polisens växel samt att en anställd på polismyndigheten uppger att hennes mail inte längre finns listade.. det väcker ytterligare frågor vad polismyndigheten inte vill avslöja
https://stoppapressarna.se/svenskt/linda-h-staaf-tvingades-bort-anhorig-haktad-i-knarkharva/
Citera
2026-03-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Ja hon har ju onekligen lyckats slingra sig långt upp. Undrar om hon är en ful fisk.

Kommer ihåg att jag ändå hade ett gott öga till henne innan jag lyssnade på hennes sommarprat och hon dels hade en riktigt hemsk röst men också en ganska tråkig attityd. Gjorde en helomvändning och fick jättedålig magkänsla.

Ja med hennes utseende så borde hon ju kunna få några andra män än mycket äldre fula män ....men de är/var ju högt uppsatta så att hon gått sängvägen för sin karriär tror jag även hennes föräldrar håller med om och hon lyckades ju även få den ena att ta sitt liv....fattar att dessa män lockas av sex med en dam de aldrig skulle haft chansen på om de varit vaktmästare o jag jobbar inom industrin o även de lägsta småcheferna har anställt och även vänstrat eller skaffat förhållande med unga snygga tjejer sen skriker folk rakt ut om en man åker o spelar golf eller semestrar i thailand utan att veta om nåt hänt
Citera
2026-03-11, 19:38
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Fn vad osmakligt allt detta är
Hon har gjort sitt inom polisen
Vad är det som hon personligen har gjort i detta fallet som gör dig så upprörd? Jag har endast förstått att en släkting till henne är inblandad i en knarkhärva. Vet du något mer om hennes inblandning så vore det lämpligt att du presenterar det här. Annars låter det som om du dömer henne enbart på grund av hennes släkt.
Citera
2026-03-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brotherofthe
Samtidigt är det intressant att man inte kan nå henne via polisens växel samt att en anställd på polismyndigheten uppger att hennes mail inte längre finns listade.. det väcker ytterligare frågor vad polismyndigheten inte vill avslöja
https://stoppapressarna.se/svenskt/linda-h-staaf-tvingades-bort-anhorig-haktad-i-knarkharva/

Ja det är väldigt intressant.

Fortsättning följer får vi hoppas.
Citera
2026-03-11, 19:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Vad är det som hon personligen har gjort i detta fallet som gör dig så upprörd? Jag har endast förstått att en släkting till henne är inblandad i en knarkhärva. Vet du något mer om hennes inblandning så vore det lämpligt att du presenterar det här. Annars låter det som om du dömer henne enbart på grund av hennes släkt.
Källan är kanske inte den bästa, men:
https://stoppapressarna.se/svenskt/linda-h-staaf-har-slutat-som-polis-tvingades-bort/
Under hösten 2025 stod det klart att Linda H Staaf lämnade posten som chef för Sveriges Europolenhet.

Enligt uppgifter fortsatte hon därefter en tid inom Polismyndigheten som polismästare vid Nationella operativa avdelningen.

Nu är även den rollen avslutad.

Linda H Staaf har lämnat Polismyndigheten helt och hållet. Stoppa Pressarna har varit i kontakt med polisens växel och hon finns inte längre listad där.

Hennes mailadress fanns kvar i Polisens interna system på kvällen den fjärde mars, men idag, den femte mars, är hennes mailadress borttagen från myndighetens maillistor.

Under kvällen den fjärde mars var hennes mailsignatur helt tom.

– Det brukar alltid stå vilken avdelning man jobbar vid och lite andra uppgifter i samband med att man ska maila någon, det fanns inte, det var helt blankt på Linda H Staaf mail, jag har aldrig sett något liknande tidigare. Och nu är hennes mail helt borttagen, berättar en person inom Polisen för Stoppa Pressarna.
Citera
2026-03-11, 20:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 23123asdasdaabc
hörru du för rätta med att skriva hon också.
För sent för att editera nu. Men inlägg #4 så tackar jag för rättningen vill jag minnas.
Citera
2026-03-11, 20:49
Medlem
gonewiththewinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragbear
Staaf nu igen. Hon måste vara den minst lämpliga person som någonsin arbetat inom polisen i Sverige.

Kxtxa Nxbxerg a,j är väl inte så långt ifrån
Citera
2026-03-11, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Källan är kanske inte den bästa, men:
https://stoppapressarna.se/svenskt/linda-h-staaf-har-slutat-som-polis-tvingades-bort/
Under hösten 2025 stod det klart att Linda H Staaf lämnade posten som chef för Sveriges Europolenhet.

Enligt uppgifter fortsatte hon därefter en tid inom Polismyndigheten som polismästare vid Nationella operativa avdelningen.

Nu är även den rollen avslutad.

Linda H Staaf har lämnat Polismyndigheten helt och hållet. Stoppa Pressarna har varit i kontakt med polisens växel och hon finns inte längre listad där.

Hennes mailadress fanns kvar i Polisens interna system på kvällen den fjärde mars, men idag, den femte mars, är hennes mailadress borttagen från myndighetens maillistor.

Under kvällen den fjärde mars var hennes mailsignatur helt tom.

– Det brukar alltid stå vilken avdelning man jobbar vid och lite andra uppgifter i samband med att man ska maila någon, det fanns inte, det var helt blankt på Linda H Staaf mail, jag har aldrig sett något liknande tidigare. Och nu är hennes mail helt borttagen, berättar en person inom Polisen för Stoppa Pressarna.

Kan ju vara så att hon har fått hemliga personuppgifter, vilket inte är helt omöjligt om man är polischef, det kanske t.o.m är normen om man jobbar på NOA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in