2026-03-08, 09:05
Medlem
Hej @Julltrollet.

Beträffande den så kallade under-bens-massagen som jag framförde under gårdagen i ett av mina då skrivna och postade tråd-inlägg, den skall, av massören, utföras på ett mycket speciellt sätt för att sålunda uppnå en fullt god och tillfredsställande effekt hos den massage-behandlade individen.

Som jag tidigare hade framfört, så är en sådan spännings-lösande typ av under-bens-massage mycket effektiv för hela individens kropp, det vill säga, den är effektiv för den Kardíala funktionen så som för Mag- och Tarm-problem efter som den frigör spänningar som påsamlats inom kroppens organ då individen lever i både medvetna så som omedvetna stress-situationer vilka sådana situationer, ökar Tónusen i kroppens organ och, vilket i sin tur leder fram till obehags-upplevelser inom individens kropp.

Enligt det ovan skrivna skall tilläggas, att när individen påsamlat sig stora mängder med spänningar inom sin kropp och därtill obehags-känslorna har uppträtt och blivit ett faktum, så leder just sådant till, att när individen sedan mår dåligt på grund av den ökade Tónusen, så leder detta, i sin tur till, att individen spänner sin kropp allt vad den förmår för att sålunda försöka fly från det obehaget som sådana Tónus-ökningar orsakar och sålunda, förvärras individens mående och då, speciellt sett på det mentala planet.

Jag kommer senare framåt att detalj-beskriva om hur massören i steg för steg, skall gå tillväga då massören skall utföra en så kallad under-bens-massage och, för att sålunda kunna uppnå ett tillfredsställande och effektivt slutresultat.

Om massören under en tid av minst 20 minuter utför en korrekt under-bens-massage-teknik, så kommer slut-effekten att bli kraftfullt tillfredställande för den behandlade individens kropp och, det är något som absolut förbättrar individens mentala status.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-08, 12:22
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hur blev ditt uppvaknande i dag vid den tidiga
morgon-tiden ... ?

Hur kände du dig inom din kropp i dag på morgonen när du hade vaknat upp efter nattens sovtimmar ... ?

Låg du kvar lungt och stilla och i en avkopplande ligg-position i din säng i dag på morgonen efter det att du hade vaknat upp och sedan därefter låg kvar i din säng i ungefär en, timmas tid innan du slutligen steg upp ifrån din säng ... ?

Steg du upp ifrån din säng så som jag beskrev det för dig i ett av mina skrivna och postade inlägg under gårdagen, det vill säga, att du reste upp dig och sedan satt på din säng och, med endast dina båda ben utanför sängen samt med dina fötter på, och mot sovrums-golvet samt, att du sedan satt kvar i den positionen i ungefär 5 minuter innan du slutligen reste upp hela din kropp och sedan lämnade sängen ... ?

Gick du sedan därefter till ditt kök för att där inom och då, ha druckit en, deciliter ljummet vatten och med en eftertids-väntan av 20 sekunder för att sedan då slutligen ha druckit en, deciliter kallt kranvatten ... ?

Lade du dig sedan och därefter ned på köksgolvet utan någon kudde under ditt huvud och sedan vilade din kropp på köksgolvet i ungefär 5 minuter innan du sedan och slutligen reste din kropp upp och, på det sättet som jag beskrev för dig i gårdagens ena skrivna och postade inlägg ... ?

Fråga 1. ) Hur blev slutresultatet ... ?

Fråga 2. ) Upplevde du vid det aktuella tillfället
att det kändes bättre eller, upplevde du ingen skillnad alls överhuvudtaget ... ?

Mvh/@JokerMannen
Ja, jag gjorde precis som du sade.

Sömnen var återigen ganska bra och jag låg kvar i en timme när jag vaknade, sträckte ut överallt och andades djupt och lugnt. Gjorde därefter resten av det du beskrev, steg för steg.

1.) Jo, jag brukar ofta få hjärtklappning, nästan lite ångestpåslag, när jag vaknar men det slapp jag denna gång. Jag förstår ju att man kan undvika plötsliga blodtrycksfall på det här viset, och jag ska försöka hålla fast vid den här vanan nu.

2.) Det kändes lite skumt att ligga där på köksgolvet men om det gör att jag mår bättre så är det helt okej. Upplevde inget negativt och återkommer om några dagar för att se om jag fortsatt slipper den där yrseln och illamåendet jag brukar känna på morgonen/förmiddagen. Jag känner inget sådant idag.

Mådde i går em/kväll, som om jag skulle åka på en riktigt rejäl influensa, med ont i hals och bröst men utan feber, så jag räknade kallt med att jag skulle vakna med något sådant i dag. Det verkar ha lugnat sig igen, tack och lov. Så fort jag blir riktigt förkyld vaknar nämligen några av de svårare ibs-skoven till liv, något jag hört är vanligt hos andra med ibs. Immunförsvaret har väl fullt upp därinne då och stökar till det hela.
Citera
2026-03-09, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet

Sömnen var återigen ganska bra och jag låg kvar i en timme när jag vaknade, sträckte ut överallt och andades djupt och lugnt. Gjorde därefter resten av det du beskrev, steg för steg.

1.) Jo, jag brukar ofta få hjärtklappning, nästan lite ångestpåslag, när jag vaknar men det slapp jag denna gång. Jag förstår ju att man kan undvika plötsliga blodtrycksfall på det här viset, och jag ska försöka hålla fast vid den här vanan nu.

2.) Det kändes lite skumt att ligga där på köksgolvet men om det gör att jag mår bättre så är det helt okej. Upplevde inget negativt och återkommer om några dagar för att se om jag fortsatt slipper den där yrseln och illamåendet jag brukar känna på morgonen/förmiddagen. Jag känner inget sådant idag.

Mådde i går em/kväll, som om jag skulle åka på en riktigt rejäl influensa, med ont i hals och bröst men utan feber, så jag räknade kallt med att jag skulle vakna med något sådant i dag. Det verkar ha lugnat sig igen, tack och lov. Så fort jag blir riktigt förkyld vaknar nämligen några av de svårare ibs-skoven till liv, något jag hört är vanligt hos andra med ibs. Immunförsvaret har väl fullt upp därinne då och stökar till det hela.

Hej @Jultrollet.

Detta inlägget är kopplat till dina Mag- och Tarm-besvär, men, framför allt sagt, till ditt yrsel-symptom inkluderat dina Nauséa-besvär.

När du ligger ned, och då på ditt köksgolv, vilket har ett hårt undelag, så rätas din rygg sålunda ut och får då en annan form än i jämförelse med när du ligger ned i en mjuk säng och på en sådan typ av säng-madrass.

Viktigt att förstå enligt och till det ovan skrivna.

När du vilar din kropp mot köksgolvets hårda underlag och på ditt ryggläge, så ger det ett effektivt stöd åt din ryggrad och sålunda hindrar den från att sjunka ned, däremot sagt, så när du ligger i en mjuk sov-säng, så kröks din rygg till en onaturlig position vilken kan liknas, med att ligga vilandes på en hängmatta.

När du vilar din rygg mot, och på ditt köksgolv med sitt hårda underlag, sålunda fördelas hela din kroppsvikt och, sålunda tvingas din rygg, in i en mer rak, och neutral linje, vilket miskar kroppens Tónus.

Detta enligt det ovan skrivna, leder till en förbättrad hållning och sålunda då, avlastar hela din rygg, detta i sin tur leder till en effektiv återställning av din rygg och framför allt beträffande din Hypo-Gástriska Bäcken-region och, vilken region, är kopplad till din Grovtarm och även sett till Cólon-problematik.

När du ligger ner och vilar din kropp på en mjuk madrass på din sov-säng och, då din rygg hamnar i en ligg-position likt på en hängmatta, så sjunker din ländrygg ned tillsammans med dina höfter, detta, vilket leder till att din rygg vinklas på ett felaktigt sätt.

När din rygg och, i en sådan ligg-positon enligt ovan skrivet samt på en mjuk säng-madrass, då skapas en stress-situation hos din rygg-muskulatur och sålunda då, orsakar en del av dem problem som du tidigare har beskrivit i konnektion till dina Nauséa-besvär tillika, även dina yrsel-besvär som framträder under morgon-tiden och en bit in på förmiddagarna.

När du ligger ned och då raklång på ditt köksgolv under en tid av minst 5 minuter efter det att du har stigit upp ifrån din sov-säng efter nattens sov-timmar så är denna ligg-positionen och metoden en mycket effektiv sådan för en så kallad konstruktiv vila och, för att sålunda räta ut din rygg vilket minskar dina problem med din Kardiála funktion och så även din Hypo-Gástriska Bäcken-region samt dina besvär med Nauséa och yrsel.

När du legat ned på din säng-madrass under nattens sov-timmar och sedan då efter uppvaknandet reser din kropp upp för snabbt då hinner inte din kropps blod-cirkulation med vilket sålunda leder till yrsel-besvär och Nauséa.

Extra tillägg till det ovan skrivna ... Även stress så som också en ökad Tónus inom kroppen leder till att du kan vakna upp med yrsel-besvär och Nauséa.

Det är nu sagt och, av största vikt, att du ligger kvar i din sov-säng under minst en timmas tid efter ditt uppvaknande och, att du där efter sitter kvar på din säng i en halvt upprättad kropps-ställning med dina båda fötter mot sovrums-golvet i minst en tid av 5 minuter innan du slutligen resar upp hela din kropp ifrån din sov-säng för att därefter gå till ditt kök.

Obs ! ... Tänk också på, att när du reser upp hela din kropp ifrån din sov-säng ha då endast mycket lugna huvud-rörelser.

I stället för, att du efter uppstigningen och, när du besöker ditt kök för att därinom dricka en, decilier ljummet vatten samt efter en väntetid på 20 sekunder att sedan då dricka en, deciliter kallt kranvatten så kan du istället pröva följande enligt nedan skrivet.

När du har vaknat upp efter nattens sov-timmar och vistats i din säng i ungefär en tid av 45 minuter och sträckt ut din kropp ordentligt då skall du endast äta en torr skorpa, vänta sedan ytterligare 5 minuter efter det att du har ätit upp skorpan innan du sätter dig upp på din säng med dina båda fötter på sovrums-golvet samt sitt kvar i 5 minuter innan du slutligen reser upp hela din kropp för att påbörja din dag.

Extra tillägg utöver det ovan skrivna.

Under gårdags-kvällen samt Söndagen den 8/3 2026, så hade jag ett mycket givande och intressant samtal per telefonledes med [ Gastro-Entero-Lógen ] och jag tog upp, och framförde till honom, om allt vad du tidigare har klargjort för mig i dina olika skrivna och postade inlägg i denna tråden samt kopplade till dina Mag- och Tarm-besvär med dina många tillkommande symptomer.

Jag kommer senare framåt i denna tråden under rubriken
[ IBS Irriterad Tjocktarm ] att berätta för dig om vad
[ Gastro-Entero-Lógen ] har berättat för mig i koppling till dina Mag- och Tarm-besvär samt beträffande dina Kardiála problem så som också dina Nauséa-besvär och dina yrsel-besvär.

Mvh/@JokerMannen ( Din tråd-kamrat )
Senast redigerad av JokerMannen 2026-03-09 kl. 17:45.
Citera
2026-03-09, 17:58
Medlem
Citat:

Vill du vara vänlig och berätta för mig i ett skrivet inlägg om hur du kände dig i dag under den tidiga morgontiden samt också beträffande ditt fortsatta mående under
förmiddagen ... ?

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-10, 12:17
Medlem
Hej @Jultrollet.

Skriver ett kortare inlägg nu under min middagsrast.

Fråga: Har du fått några besked än från din sjukvårds-inrättning samt av din läkare gällande de senaste blodprovs-tagningarna som du då fick ta ... ?

Om i sådant fall, att du fått analys-svaren på dina blodprover, vad blev slutresultaten ... ?

Speciellt av intresse för min del är analys-svaret av ditt
[ Ferritín-prov ]

Berätta mer än gärna om vilka övriga blodprover som du tog och lämnade vid det aktuella provtagnings-tillfället och, vad analys-resultaten blev ... ? ... det vill säga, om du nu har fått svaren på dina blodprover.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-10, 12:40
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Vill du vara vänlig och berätta för mig i ett skrivet inlägg om hur du kände dig i dag under den tidiga morgontiden samt också beträffande ditt fortsatta mående under
förmiddagen ... ?

Mvh/@JokerMannen
Hade en tuff dag i går redan från start och det gick inte över förrän framåt morgonkvisten i dag. Riktigt jobbigt med både magen, tinnitusen, hjärtklappningen och yrseln. Provade allt jag kunde komma på men det var bara att vänta ut igen. Glömde göra det där testet med vattenglasen, det skulle jag gjort kom jag på nu, men det kommer säkert en sådan dag snart igen och då ska jag komma ihåg det.

Idag är det mycket bättre så här långt i alla fall och öronen är tysta igen. Magen är inte så jobbig heller. Jag har skaffat en colaflaska, ett par papperspåsar och har alla kuddar utom den stora, lätta och fluffiga (nr 4) men det kanske fungerar med en fluffig lätt filt invirad i ett tyg?

Tänkte göra vattenglastestet i em om jag fortsatt mår bra.

Citat:
Hej @Jultrollet.

Skriver ett kortare inlägg nu under min middagsrast.

Fråga: Har du fått några besked än från din sjukvårds-inrättning samt av din läkare gällande de senaste blodprovs-tagningarna som du då fick ta ... ?

Om i sådant fall, att du fått analys-svaren på dina blodprover, vad blev slutresultaten ... ?

Speciellt av intresse för min del är analys-svaret av ditt
[ Ferritín-prov ]

Berätta mer än gärna om vilka övriga blodprover som du tog och lämnade vid det aktuella provtagnings-tillfället och, vad analys-resultaten blev ... ? ... det vill säga, om du nu har fått svaren på dina blodprover.

Mvh/@JokerMannen
Har fått nytt meddelande om att läkaren ska ringa mig i eftermiddag och jag har även bett om att få provsvaren hemskickat till mig på papper.
Citera
2026-03-10, 17:59
Medlem
Citat:
Hade en tuff dag i går redan från start och det gick inte över förrän framåt morgonkvisten i dag. Riktigt jobbigt med både magen, tinnitusen, hjärtklappningen och yrseln. Provade allt jag kunde komma på men det var bara att vänta ut igen. Glömde göra det där testet med vattenglasen, det skulle jag gjort kom jag på nu, men det kommer säkert en sådan dag snart igen och då ska jag komma ihåg det.

Idag är det mycket bättre så här långt i alla fall och öronen är tysta igen. Magen är inte så jobbig heller. Jag har skaffat en colaflaska, ett par papperspåsar och har alla kuddar utom den stora, lätta och fluffiga (nr 4) men det kanske fungerar med en fluffig lätt filt invirad i ett tyg?

Tänkte göra vattenglastestet i em om jag fortsatt mår bra.

Har fått nytt meddelande om att läkaren ska ringa mig i eftermiddag och jag har även bett om att få provsvaren hemskickat till mig på papper.

Hej @Jultrollet samt tack så mycket för ditt svars-inägg.

Fråga: Har du läst igenom mitt tidigare skrivna och postade inlägg på sidan: ( 143 ) och med inläggs-numret: # 1.707
samt postat klockan: ( 17: 40 ) ... ?

Enligt frågan ovan skriven ... Håller du med mig, i allt det, som jag tidigare hade framfört i mitt skrivna och postade inlägg eller, har du något som du skulle vilja tillägga samt, eller också fråga om beträffande att ligga på ditt köksgolv under en tid av minst 5 minuter varje morgon efter ditt uppstigande ifrån din sov-säng innan du slutligen reser upp hela din kropp från köksgolvet och, för att sedan därefter
påbörja din dag ... ?

Du skev i ditt tidigare svars-inlägg, att du under gårdagen hade det riktigt jobbigt med din mage och då undrar jag om du enbart menade din Magsäck, eller om du menade både din Magsäck och dina Tarmar ... ?

Du skrev också att du under gårdagen provade allting som du kunde komma på för att sålunda kunna uppnå lindring för dina olika symptomer.

Enligt det ovan skrivna ... Vill du vara vänlig och berätta för mig om vilka olika saker som du under gårdagen prövade för att då ha försökt, att uppnå någon form av lindring för dina
symptomer ... ?

Beträffande de testerna vilka du sedan skall utföra med hjälp av tre stycken dricksglas samt då, tillsammans med dina båda pekfingrar vid de två första dricksglas-testerna och, vid de andra, och de två sista dricksglas-testerna, med hjälp av dina båda långfingrar, de dricksglas-testerna kan du ännu inte utföra, var god läs anledningen nedan sett.

Jag har ännu inte, i ett skrivet inlägg, beskrivit för dig i steg för steg om hur du skall gå tillväga när du skall utföra dricksglas-testerna utan, du måste vänta tills du får instruktionerna av mig i ett skrivet och postat inlägg om hur du skall till vägagå.

Mycket bra, att du nu genom hjälp av din sambo har införskaffat dig en 50 centiliters Coca-Cola-flaska i plastmaterial med tillhörande skruvkork och, den Coca-Cola-flaskan, kommer sedan enligt mina kommande instruktioner att hjälpa dig med att lindra dina Mag- och Tarm-besvär samt på ett effektivt sätt om du då, och sedan, följer mina kommande instruktioner till punkt och pricka.

Lite lustigt med orden [ Coca-Cola ] i just dett fallet, det vill säga, att om man tar bort bokstaven ( -a ) i slutet på ordet
[ Cola ] och byter ut bokstaven till den neutrala ändelsen
[ -on ] sålunda får man orden [ Coca-Cól-on ] och det tycker jag passar väldigt bra för denna Coca-Cól-on-flask-metoden för att på ett effektivt sätt kunna lindra Grovtarms-besvär så och även för både Magsäcken och Tunntarmen.

Beträffande pappers-påsarna som du nu har införskaffat dig kommer att användas främst i konnektion till din Kardiála funktion och, även din blod-cirkulation.

Det är också mycket bra att du har kontrollerat dina fyra olika kuddar och på ett ungefär efter mina tidigare beskrivningar, dessa 4 olika kuddar kommer att hjälpa dig att lindra, å ena sidan sett, dina Kardiála problem och, å andra sidan sett, dina Mag- och Tarm-besvär.

Enligt det ovan skrivna, så kommer du senare framåt att få instruktioner av mig om hur, och på vilket sätt som du skall använda dig av de fyra olika kuddarna för att sålunda kunna få lindring för dina Mag- och Tarm-besvär samt för ditt Kardiála problem.

Obs ! ... lägg märke till att jag har skrivit ordet [ Lindring ] och inte ( som botar )

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-03-10 kl. 18:09.
Citera
2026-03-10, 18:45
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Hej @Jultrollet samt tack så mycket för ditt svars-inägg.

Fråga: Har du läst igenom mitt tidigare skrivna och postade inlägg på sidan: ( 143 ) och med inläggs-numret: # 1.707
samt postat klockan: ( 17: 40 ) ... ?

Enligt frågan ovan skriven ... Håller du med mig, i allt det, som jag tidigare hade framfört i mitt skrivna och postade inlägg eller, har du något som du skulle vilja tillägga samt, eller också fråga om beträffande att ligga på ditt köksgolv under en tid av minst 5 minuter varje morgon efter ditt uppstigande ifrån din sov-säng innan du slutligen reser upp hela din kropp från köksgolvet och, för att sedan därefter
påbörja din dag ... ?

Jadå, jag har läst allt i inlägget och just nu har jag inga frågor. Det låter klokt i all sin enkelhet och jag håller med i det du skriver. Det får ta den tid det behövs på morgonkvisten och ska tänka på att ha lugna huvudrörelser också. Återkommer om jag kommer på något. Det där med skorpan var inte så dumt och då har man ju något att göra också när man legat där och sträckt på sig en bra stund.

Ska bli väldigt intressant att höra vad han sade sedan.
Citat:
Du skev i ditt tidigare svars-inlägg, att du under gårdagen hade det riktigt jobbigt med din mage och då undrar jag om du enbart menade din Magsäck, eller om du menade både din Magsäck och dina Tarmar ... ?

Du skrev också att du under gårdagen provade allting som du kunde komma på för att sålunda kunna uppnå lindring för dina olika symptomer.

Enligt det ovan skrivna ... Vill du vara vänlig och berätta för mig om vilka olika saker som du under gårdagen prövade för att då ha försökt, att uppnå någon form av lindring för dina
symptomer ... ?
Ja, det var mycket tarmkramper och toalettbesök under gårdagen så det var främst tarmarna som bråkade.
Orkade dessvärre inte följa ditt råd om en varm, urvriden handduk då jag var för dålig rent generellt, men ska prova det om det börjar igen. Jag tog en värmedyna istället som ett lite sämre alternativ, men jag tänkte bättre det än ingenting. Jag var först var lite skeptisk, jag brukar inte må så bra av värme när jag är dålig, men det var helt okej. Så länge jag inte har tendens till anfall så går det bra, och jag tror detta med ditt handdukstips fungerar bättre då värmedynan är väldigt lätt och inte ligger så tätt.

Sedan tog jag några påsar med Silicea Direkt som brukar lugna ner det, men det tar ju lite tid innan det kickar in. Pepparmintolja på en liten bomullremsa framför en bordsfläkt är också guld värt för illamåendet. Tinnitusen kan ibland försvinna med hjälp av nässköljning med efterföljande tryckutjämning men den var väldigt envis. Framåt sena kvällen/natten släppte den och idag har det varit helt tyst.

Citat:
Beträffande de testerna vilka du sedan skall utföra med hjälp av tre stycken dricksglas samt då, tillsammans med dina båda pekfingrar vid de två första dricksglas-testerna och, vid de andra, och de två sista dricksglas-testerna, med hjälp av dina båda långfingrar, de dricksglas-testerna kan du ännu inte utföra, var god läs anledningen nedan sett.

Jag har ännu inte, i ett skrivet inlägg, beskrivit för dig i steg för steg om hur du skall gå tillväga när du skall utföra dricksglas-testerna utan, du måste vänta tills du får instruktionerna av mig i ett skrivet och postat inlägg om hur du skall till vägagå.
Okej, då väntar jag på det så jag inte gör något tokigt.

Citat:
Mycket bra, att du nu genom hjälp av din sambo har införskaffat dig en 50 centiliters Coca-Cola-flaska i plastmaterial med tillhörande skruvkork och, den Coca-Cola-flaskan, kommer sedan enligt mina kommande instruktioner att hjälpa dig med att lindra dina Mag- och Tarm-besvär samt på ett effektivt sätt om du då, och sedan, följer mina kommande instruktioner till punkt och pricka.

Lite lustigt med orden [ Coca-Cola ] i just dett fallet, det vill säga, att om man tar bort bokstaven ( -a ) i slutet på ordet
[ Cola ] och byter ut bokstaven till den neutrala ändelsen
[ -on ] sålunda får man orden [ Coca-Cól-on ] och det tycker jag passar väldigt bra för denna Coca-Cól-on-flask-metoden för att på ett effektivt sätt kunna lindra Grovtarms-besvär så och även för både Magsäcken och Tunntarmen.

Beträffande pappers-påsarna som du nu har införskaffat dig kommer att användas främst i konnektion till din Kardiála funktion och, även din blod-cirkulation.

Det är också mycket bra att du har kontrollerat dina fyra olika kuddar och på ett ungefär efter mina tidigare beskrivningar, dessa 4 olika kuddar kommer att hjälpa dig att lindra, å ena sidan sett, dina Kardiála problem och, å andra sidan sett, dina Mag- och Tarm-besvär.

Enligt det ovan skrivna, så kommer du senare framåt att få instruktioner av mig om hur, och på vilket sätt som du skall använda dig av de fyra olika kuddarna för att sålunda kunna få lindring för dina Mag- och Tarm-besvär samt för ditt Kardiála problem.

Obs ! ... lägg märke till att jag har skrivit ordet [ Lindring ] och inte ( som botar )

Mvh/@JokerMannen
Låter spännande, kanske någon mer med liknande symtom kanske läser här och testar också. Då kan vi jämföra sedan och se hur det verkar.

Lindring duger gott. Minsta lilla man kanske kan minska på något eller några symtom vore ett stort framsteg.
Citera
2026-03-10, 18:46
Medlem
Hej Jultrollet.

Tack så mycket för ditt PM idag klockan: ( 12:45 ) och, jag har nyligen genomläst det.

Vi kommer senare framåt att förjupa oss i en diskussion beträffande din mentala status och, som jag är säker på, är en stor bov i dramat när det handlar om dina Mag- och Tarm-besvär så som dina Kardíala besvär, [ det, själva psyket ] ... det kan ställa till med mer oreda i kroppen än vad man vill tro, det handlar mycket om ens så kallade, det omedvetna jaget och, om omedvetna kropps-spänningar som ökar Tónusen inom kroppen och sålunda leder till exempel: Mag- och Tarm-besvär, ökat blodtryck, huvudvärk och Nauséa-besvär.

När man ständigt och jämt, tvingas, till att dagligen leva i en ovisshet, så påverkas individens psykiska status på ett mycket negativt sätt vilket i sin tur leder till ett sämre mående och, när denna ovissheten ständigt och jämt förföljer en, vart än man går, sitter, eller står ja, till sist hamnar individen inom ond cirkel som den inte kan, eller lyckas med, att ta sig ut ur.

Vi skall tillsamman, du och jag, och med hjälp utav våra tråd-diskussioner försöka att lösa upp några av dessa knutar som har trasslat till ditt Livs-Rep och, du skall få se, att vi så småningom och med tidens gång kommer att komma fram till en del positiva lösningar för din del.

Mvh/@JokerMannen
Citera
2026-03-11, 12:59
Medlem
Hej @Jultrollet.

Har en, och en halv timmas middagsrast i dag och skriver och postar ett inlägg till dig med några frågor som du kan läsa nedan sett.

Vad som berör och handlar om mental stress är inte alltid så lätt att förstå sig på och, ibland kan det vara mycket svårt att kunna avgöra om det verkligen handlar om en mental stress eller om en kroppslig sjukdom.

Människokroppen är fantastisk sålunda sett, att den kan sända ut olika varnings-signaler för om det handlar om en mental stess.

Negativ stress kan handla om symptomer som till exempel: Mag- och Tarm-besvär, hjärtklappnings-besvär, yrsel-problem, huvudvärk med mera.

Enligt nedan sett, så har jag i detta skrivna och postade inlägget uppställt ett antal frågor till dig vilka jag mer än gärna vill att du svarar på.

Var god och svara endast med ett Ja- eller också ett Nej-svar på de uppställda frågorna samt med frågans siffra uppställd bredvid för varje lämnat svar.

Fråga 1. ) Upplever du, att du allt oftare har svårigheter med att somna in när du gått till din natt-ro för att sova i din
säng ... ?

Fråga 2. ) Vaknar du ofta upp under nattens sov-timmar och därtill sagt, sedan har svårt med att somna om på nytt
igen ... ?

Fråga 3. ) Upplever du någon form utav svårighet med att hålla dina tankar samlade på sådana saker och ting som i vanliga fall sett skulle fånga din uppmärksamhet ... ?

Fråga 4. ) Upplever du, att du har svårigheter med att kunna koncentrera dig till fullo när du samtalar med din sambo eller med någon annan människa som du känner ... ?

Fråga 5. ) Upplever du, att du har svårigheter med din koncentration när du tittar på ett TV-program på din
TV-skärm ... ?

Fråga 6. ) Upplever du några koncentrations-svårigheter när du läser en bok eller också sett, när du läser en tidning ... ?

Fråga 7. ) Upplever du, att du har återkommande förkylnings-liknande symptom utan att du i själva verket är drabbad av en förkylning ... ?

Fråga 8. ) Upplever du, att du har spännings-huvudvärk och som ofta framträder och är återkommande ... ?

Fråga 9. ) Upplever du, att du ofta står på en bristnings-gräns och som då, när som helst kan få dig att bryta ihop och, utan att du förstår varför, det blir sålunda ... ?

Fråga 10. ) Upplever du, samt känner dig uppjagad över saker och ting, som du tidigare bakåt i tiden sett bara kunde skaka utav dig för att då sedan gå vidare ... ?

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-03-11 kl. 13:04.
Citera
2026-03-11, 13:14
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Hej @Jultrollet.

Har en, och en halv timmas middagsrast i dag och skriver och postar ett inlägg till dig med några frågor som du kan läsa nedan sett.

Vad som berör och handlar om mental stress är inte alltid så lätt att förstå sig på och, ibland kan det vara mycket svårt att kunna avgöra om det verkligen handlar om en mental stress eller om en kroppslig sjukdom.

Människokroppen är fantastisk sålunda sett, att den kan sända ut olika varnings-signaler för om det handlar om mental stess.

Negativ stress kan handla om symptomer som till exempel: Mag- och Tarm-besvär, hjärtklappnings-besvär, yrsel-problem, huvudvärk med mera.

Enligt nedan sett, så har jag i detta skrivna och postade inlägget uppställt ett antal frågor till dig vilka jag mer än gärna vill att du svarar på.

Var god och svara endast med ett Ja- eller också ett Nej-svar på de uppställda frågorna samt med frågans siffra uppställd bredvid för varje lämnat svar.

Fråga 1. ) Upplever du, att du allt oftare har svårigheter med att somna in när du gått till din natt-ro för att sova i din
säng ... ?

Fråga 2. ) Vaknar du ofta upp under nattens sov-timmar och därtill sagt, sedan har svårt med att somna om på nytt
igen ... ?

Fråga 3. ) Upplever du någon form utav svårighet med att hålla dina tankar samlade på sådana saker och ting som i vanliga fall sett skulle fånga din uppmärksamhet ... ?

Fråga 4. ) Upplever du, att du har svårigheter med att kunna koncentrera dig till fullo när du samtalar med din sambo eller med någon annan människa som du känner ... ?

Fråga 5. ) Upplever du, att du har svårigheter med din koncentration när du tittar på ett TV-program på din
TV-skärm ... ?

Fråga 6. ) Upplever du några koncentrations-svårigheter när du läser en bok eller också sett, när du läser en tidning ... ?

Fråga 7. ) Upplever du, att du har återkommande förkylnings-liknande symptom utan att du i själva verket är drabbad av en förkylning ... ?

Fråga 8. ) Upplever du, att du har spännings-huvudvärk och som ofta framträder och är återkommande ... ?

Fråga 9. ) Upplever du, att du ofta står på en bristnings-gräns och som då, när som helst kan få dig att bryta ihop och, utan att du förstår varför, det blir sålunda ... ?

Fråga 10. ) Upplever du, samt känner dig uppjagad över saker och ting, som du tidigare bakåt i tiden sett bara kunde skaka utav dig för att då sedan gå vidare ... ?

Mvh/@JokerMannen
1.) Nej
2.) Ja
3.) Nej
4.) Nej
5.) Ja
6.) Ja
7.) Ja
8.) Ja
9.) Nej
10.) Ja

En del av detta hänger troligen också ihop med viss kvarvarande hjärntrötthet efter Graves. Framförallt fråga 5 och 6 där det blir allt bättre. När det var som värst orkade jag inte se program/filmer jag inte sett tidigare, och böcker var en omöjlighet. Nu går det ganska bra igen.

Nr 1 kan variera lite i perioder men jag svarar Nej där ändå då det inte är något jag oroar mig för längre.

Vad gäller ditt förra inlägg ( igår kl 18.46) så håller jag helt med dig i allt det du skriver. Det blir verkligen en ond cirkel när man har ibs och kanske dessutom otäcka anfall som följer, och den oron förstärker helt säkert det hela och det är väldigt svårt att bryta den.

Man hör ofta i media och av läkare att det är personer med nervös personlighet eller som tål stress dåligt som drabbas främst av ibs, men jag tror inte riktigt på att det alltid är så. Man BLIR orolig och nervös av att ständigt gå med magproblem, och sedan är som sagt cirkeln igång.. Jag tror det är väldigt vanligt för man hör ofta att en del knappt vågar gå utanför sin dörr till slut, rädda för att bajsa på sig, kräkas offentligt eller annat, som i mitt fall att drabbas av ett plötsligt anfall, trots att sannolikheten troligtvis är liten.
Citera
2026-03-11, 18:17
Medlem
Citat:
1.) Nej
2.) Ja
3.) Nej
4.) Nej
5.) Ja
6.) Ja
7.) Ja
8.) Ja
9.) Nej
10.) Ja

En del av detta hänger troligen också ihop med viss kvarvarande hjärntrötthet efter Graves. Framförallt fråga 5 och 6 där det blir allt bättre. När det var som värst orkade jag inte se program/filmer jag inte sett tidigare, och böcker var en omöjlighet. Nu går det ganska bra igen.

Nr 1 kan variera lite i perioder men jag svarar Nej där ändå då det inte är något jag oroar mig för längre.

Vad gäller ditt förra inlägg ( igår kl 18.46) så håller jag helt med dig i allt det du skriver. Det blir verkligen en ond cirkel när man har ibs och kanske dessutom otäcka anfall som följer, och den oron förstärker helt säkert det hela och det är väldigt svårt att bryta den.

Man hör ofta i media och av läkare att det är personer med nervös personlighet eller som tål stress dåligt som drabbas främst av ibs, men jag tror inte riktigt på att det alltid är så. Man BLIR orolig och nervös av att ständigt gå med magproblem, och sedan är som sagt cirkeln igång.. Jag tror det är väldigt vanligt för man hör ofta att en del knappt vågar gå utanför sin dörr till slut, rädda för att bajsa på sig, kräkas offentligt eller annat, som i mitt fall att drabbas av ett plötsligt anfall, trots att sannolikheten troligtvis är liten.

Hej @Jultrollet, och tack så mycket för ditt svars-inlägg idag samt för de 10 svaren på de tidigare av mig uppställda frågorna till dig undrer dagen.

Totalt sett av de 10 stycken tidigare uppställda Ja- och
Nej-frågorna, så blev det hela 6 stycken Ja-svar mot endast
4 stycken Nej-svar, vilket betyder, att dina tidigare lämnade
Ja-svar har majoriteten.

Beträffande dina Ja-svar och, som du under dagen framfört i ditt skrivna och postade inlägg, kommer sedan av mig, att användas som en grund för en mycket speciell analys som jag kommer att göra någon gång under den nu kommande helgen i koppling till dina Mag- och Tarm-besvär samt inkluderat dina många olika tillkomna symptomer, denna analys och, som jag nu under helgen skall fördjupa mig inom, den kommer med största sannolikhet att leda in mig på en väg med ett bättre grepp samt också, för en bättre förståelse över din levnads-situation.

Viktigt att förstå för dig samt beträffande den analys som jag kommer att arbeta med nu under den kommande helgen och som har med människans mentala funktioner att göra, så är det av stor betydelse för mig att känna till om du är av ett så kallat Génus Mascúlinum eller, om du är av ett så kallat
Génus Feminínum och, beträffande just detta, så vill jag att du sänder ett PM och inte skriver det direkt och öppet i IBS-tråden.

Utöver det ovan skrivna, så har jag nedan sett uppställt några frågor till dig som du, i din tur sedan kan svara på.

Fråga 1. ) Hur har du haft det med dina yrsel-besvär under dagen som nu varit ... ?

Fråga 2. ) Hur har du upplevt att din Kardiála funktion varit under dagen ... ?

Fråga 3. ) Har du upplevt några besvär med Nauséa under dagen som har varit ... ?

Fråga 4. ) Har du besvärats av någon Tinnitus under dagen som har varit ... ?

Fråga 5. ) Har du haft Buk-Distensions-besvär under dagen som varit, det vill säga, har din Abdómen-region varit uppblåst under dagen ... ?

Fråga 6. ) Har du besvärats utav Obstipátions-problem eller, har du besvärats utav diarréer under dagen som nu har
varit ... ?

Fråga 7. ) Hur har du haft det med din syn under dagen som har varit ... ?

Fråga 8. ) Har du under dagen som varit, kunnat fått i dig en tillräcklig mängd av nutritioner och, har du fått i dig en bra mängd med vätska ... ?

Mvh/@JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2026-03-11 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in