Citat:
Ursprungligen postat av
EnoughisEnough
Ja hans hälsotillstånd är ju fortsatt höljt i dunkel vilket lett till att allt fler spekulationer sprids som ”rapporter” eller ”uppgifter” iaf.
Handlar om allt från lindriga skador på ett ben till att han hållits nedsövd sedan ända sedan den inledande attacken och aldrig antas vakna igen.
Har sett en förmodad AI-video där han talar till folket samtidigt som någon påstår sig veta var hans lik lagras för tillfället osv, osv.
Iransk media påstår ju att han är skadad iaf, är ju ett jäkla tur för regimen och IRGC att just den mest troliga arvtagare till ”tronen” lyckas överleva med smärre skador i en kraftfull attack som antas dödat iaf minst ett par dussin andra..
På det sättet är ju makten och regim-topparnas tillgångar, värda många miljarder dollar, fortfarande relativt säkra iaf.
Och samtidigt har ju den fattiga befolkningen en idol att samlas kring..
Som jag förstår det skulle han framträda i tv, men det skedde aldrig och han närvarade ju inte heller på ceremonin när han blev ledare. De bar ju bara upp ett blomklätt foto på honom.
Ett litet livstecken från honom borde de ju kunnat producera.
Ja han äger väl en hel gata lyxvillor i UK. 100 miljoner pund har jag för mig värdet var. Men det är ett påstående jag inte kan styrka. Säker tillgångar världen över.
En annan ledare i UK hade de kunnat beslagta dem, sålt och efter kriget gett pengarna till folket i Iran, de kan nog behöva lite bistånd då. De pengarna borde ju varit deras från början.
En tanke jag har är att han är väldigt skadad, kanske inte är kontaktbar eller är väldigt skadad i ansikte och överkropp, så man inte vill visa honom.
Om han kan sitta på en stol med en filt över benen, vad är problemet med att inte visa honom i ett TV tal.
Eller så är han död. Samt att man är rädd för att inre stridigheter skulle uppkomma om makten om man inte kunde utnämna en ny ledare alla kunde sluta sig upp bakom.
Men vem vet, men för varje dag som går utan livstecken, blir det bara mer och mer misstanke.
Samt den misstanken borde väl sätta lite press på regimen att visa upp honom.