2026-03-11, 08:03
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
En klar majoritet av USAs populationen är födda efter 1980, inklusive mig själv.
Är väl mest boomers som håller igång illviljan mot Iran?

Kanske för att äldre generationer är mer införstådda i hur världen fungerar och de yngre får sin världsbild serverad av TikTok.
Citera
2026-03-11, 08:08
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Kanske för att äldre generationer är mer införstådda i hur världen fungerar och de yngre får sin världsbild serverad av TikTok.

Ja herre min gud, CNN och Fox News har verkligen varit jättebra utbildningsmaterial för den amerikanska boomern.
Amerikaner är ökända för sin stora begåvning inom omvärldsförståelse.

https://www.youtube.com/shorts/nllxA67SOU4
Citera
2026-03-11, 08:11
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Shahen var inte i närheten så brutal som IRGC. Jag vet att vänstern itutat dig det men det är en lögn. Shahen var progressiv.
Ha, ha jag är inte vänster. Men man måste ju ändå hålla sig lite till vad som verkligen hänt, eller hur? Jag säger inte heller att monarkin var värre än islam-regimen. Men ett demokratiskt system hade väl ändå varit det bästa? Och man var ju inne på det spåret, men rojalister, med hjälp av MI6 och CIA satte stopp för det, tragiskt nog.
Citera
2026-03-11, 08:29
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Tror Trumps sista månad som president blir den här månaden. Det här kan jag inte se TACO krångla sej ur. Han har för första gången på riktigt fått den egna högern emot sej. När priserna ytterligare stiger får han respass.
Högern i USA tror att kongressen är köpt av AIPAC och att USA är en lydstat till Israel.
Lindsey "war everywhere" Graham är ute och hetsar som vanligt.
Hegseth med sina "christian warrior" tatueringar hetsar om kristen jihad och White House Office of Faith håller ceremonier och maorier-inspirerade krigsdanser samt säger att "säga nej till Trump är samma sak som att säga nej till Gud".

Juden Netanyahu som egentligen heter Mileikowsky drar fram bibelmytologi om att Gud uppmanade judarna att utrota män, kvinnor, barn och husdjur tillhörande en polyteistisk påhittad stam som aldrig funnits.

Amerikanska officerare pratar om att Trump är smord av Jesus och att uppmanar till heligt krig för att framkalla "armageddon" och jesus återkomst, denna amerikanska hollywoodfantasi som amerikaner pratar om så fort något dramatiskt händer, t.ex. när det snöar lite är det genast "snowmageddon".

Exiliranierna har dragit upp ridån och för fram sina inre motsättningar på scenen.
Diktatorns son Pahlavi den andre har jättestort stöd säger en del, han har inget stöd säger andra. Exiliranier som är så unga så de inte minns Pahlavi den förstas brutala diktatur säger att Pahlavi är mannen som alla iranier vill ha, andra säger han vill införa monarki som i gulfstaterna.
En del exiliranier säger Trumps "bombs for democracy" är det bästa som hänt på 47 år, andra säger att det inte funkar att bomba fram demokrati och att regimens stöd ökar när folk bombas.
En del exiliranier samlas i moske och gråter för att brutale diktatorn Khameini fick en bomb i huvudet, andra står utanför med en boombox och dansar.

Ingen, vare sig kristna, judar, exiliranier eller någon annan nämner elefanten i rummet.
Nämligen att iranierna är indoktrinerade i islam och att demokrati enligt islam är satanism vilket innebär att även om det blir demokrati kommer det bli stora problem eftersom Gud är fascist.

Oljepriset! Hormuzsundet! Kolla dit goyims...
Senast redigerad av Kungenshora 2026-03-11 kl. 08:34.
Citera
2026-03-11, 08:35
Medlem
okok1s avatar
SVT:
Citat:
Fler attacker mot fartyg i Hormuzsundet
Den brittiska myndigheten för sjöfartssäkerhet, UKMTO, har under onsdagsmorgonen fått rapporter om att tre olika fartyg runt Hormuzsundet har träffats av projektiler.

Har de kört på minor eller skjuter Iran på dem?
Citera
2026-03-11, 08:36
Medlem
Tre attacker mot fartyg på kort tid. Vad kan hända härnäst? Fler länder dras in i kriget eller?
Citera
2026-03-11, 08:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
”CNN skriver att trots Israels och USA:s attacker har Iran kvar 80-90 procent av sina småbåtar och minläggningsfartyg.

Vidare skriver CBS att Iran tros ha mellan 2 000 och 6 000 ryska, iranska och kinesiska sjöminor.

”Iran har kapacitet att sätta in ett 'hinderlopp' av utspridda minläggningsfartyg, båtar lastade med sprängämnen och landbaserade robotbatterier”, skriver CNN.”
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/uppgifter-iran-minerar-hormuzsundet-trumps-raseri/

ja, om välrden var som CNN upplevde den så hade prsident Harris säkert löst LBTQI+ i iran 2 ggr redan.

men absolut, Iran "kan" minera/spränga judarna/vinna kriget mot usa/ta över ukraina på 2 veckor.
De väljer bara att inte göra det, "five-head-inbred-5d-chess"...
Citera
2026-03-11, 08:40
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ha, ha jag är inte vänster. Men man måste ju ändå hålla sig lite till vad som verkligen hänt, eller hur? Jag säger inte heller att monarkin var värre än islam-regimen. Men ett demokratiskt system hade väl ändå varit det bästa? Och man var ju inne på det spåret, men rojalister, med hjälp av MI6 och CIA satte stopp för det, tragiskt nog.

Det där är inte en korrekt historiebeskrivning.
Citera
2026-03-11, 08:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Har de kört på minor eller skjuter Iran på dem?
"Ett fraktfartyg har träffats av en "okänd projektil" utanför Omans kust i Hormuzsundet och står i brand, enligt den brittiska sjöfartsbevakaren UKMTO. Fartyget har begärt hjälp och håller på att evakueras."
https://www.svd.se/a/wA9Gmd/senaste-nytt?pinnedEntry=70764
Citera
2026-03-11, 08:42
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Det där är inte en korrekt historiebeskrivning.
Vad är den korrekta beskrivningen då?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statskuppen_i_Iran_1953
Citera
2026-03-11, 08:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Visst kan man grina över spilld mjölk men argumentet som förs här är "Iran har rätt att destabilisera hela världen för all framtid för att UK och USA intervenerade i Irans inre angelägenheter för 70 år sen".
Citera
2026-03-11, 08:43
Avstängd
Citat:

Ja, men demokratiska system är komplicerade och kräver en heldel av sin befolkning. det fungerar inte av olika skäl i arabiska/arabiserade klansamhällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in