2026-03-05, 09:53
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Testade Brave, fast jag använder Google Chrome, inga problem alls, testa att rensa webhistorik och cache i Brave, prova sen igen..

Vilken ängel!

Brave, Chrome & DuckDuckGo gav alla upp på mobilen. Men nu fick jag Brave att funka igen genom ditt tips.
Citera
2026-03-05, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Och jag har inte kunnat logga in alls via Chrome eller Explorer på ett dygn. Nu kom jag in via Edge.

Jag har haft återkommande problem att komma in på forumet via Google Chrome.

Fattar ingenting.
Citera
2026-03-05, 21:55
Moderator
Maviels avatar
Vi är medvetna om problemen och jobbar på det.
Citera
2026-03-06, 19:06
Medlem
Hackergirls avatar
Nu kom RSS igång efter strulet för några helger sedan.

Har inte ändrat någonting, det bara kom igång av sig själv nyss 🙂
Citera
2026-03-06, 20:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Jag kör mullvad vpn med server i stockholm eller malmö, jag har inte haft några direkta problem med att komma åt forumet, är det någon annan som använder mullvad och kan säga hur det funkat?

Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Nu kom RSS igång efter strulet för några helger sedan.

Har inte ändrat någonting, det bara kom igång av sig själv nyss 🙂
För mig har det fungerat hela tiden men om jag förstått saken rätt så har det gjorts lite arbeten för att bli av med kontaktproblemen en del haft sen ddos-attacken nyligen.
Citera
2026-03-07, 06:46
Medlem
Hirvis avatar
Nu kom jag in för första gången på typ 2 veckor eller något. Med enstaka undantag.
Citera
2026-03-07, 10:52
Medlem
Jag har inte kunnat logga in på ett par dagar när jag använt Safari, så testade nu att ladda ner Brave och då fungerade det direkt.
Citera
2026-03-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Just nu funkar det inte att få upp en inloggningsruta om jag har Edge som webbläsare, medan Firefox fungerar bra. Wifi funkar däremot bra för mig.

Samma här. Med Edge får jag inte upp någon inloggningsruta; 4 dagar nu. Skriver detta med Firefox.
Citera
2026-03-07, 16:03
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Nu kom jag in för första gången på typ 2 veckor eller något. Med enstaka undantag.

Du är tyvärr inte ensam om detta problem.
Problemet ligger inte specifikt hos Flashback, utan beror på att det under en längre tid pågått större DDoS-attacker (varav vissa varit i storleksordningen 300 Gbit/s) mot Flashback - vilket resulterat i att de blockerat trafiken till servrarna. Om de hade nått våra servrar så hade vi förvisso inte heller klarat av dem, men när attackerna är så här stora så hamnar ärendet ovanför Flashback.
För att inte sänka nätet helt så filtreras viss trafik bort, innan den ens når Flashback. Här har det funnits problem, då även viss svensk trafik har filtrerats bort. Inte all trafik, och för vissa har forumet fungerat utan problem. Men för andra har det under en tid varit omöjligt att nå forumet utan VPN. Vilket jag beklagar.
Vi har haft möte med berörda och förhoppningsvis ska det inte inträffa igen.

admin
Citera
2026-03-10, 15:33
Avstängd
Jag lyckas inte rapportera inlägg.

Jag har ett flertal gånger rapporterat denna tråds första inlägg (FB) Kvinna i 35-årsåldern försvunnen i Falkenberg, 2026-02-15 (funnen avliden) och vill få den flyttad till uppklarade försvinnanden .Oavsett vilket inlägg jag klickar på rapportera där jag tidigare rapporterat det inlägget står det ingenting om att jag tidigare rapporterat det inlägget.
Citera
2026-03-10, 16:36
Medlem
Ibland när jag klickar för att visa mina inlägg får jag 401-error, att jag inte är inloggad.
Citera
2026-03-10, 17:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
Jag lyckas inte rapportera inlägg.

Jag har ett flertal gånger rapporterat denna tråds första inlägg (FB) Kvinna i 35-årsåldern försvunnen i Falkenberg, 2026-02-15 (funnen avliden) och vill få den flyttad till uppklarade försvinnanden .Oavsett vilket inlägg jag klickar på rapportera där jag tidigare rapporterat det inlägget står det ingenting om att jag tidigare rapporterat det inlägget.
Vad jag kan se hr din rp kommit in och finns en för dagen pågående diskussion om flytt.

Det kommer inte upp att inlägg rapporterats, vid frågor kan du alltid skicka pm till valfri moderator i det aktuella forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in