2026-03-10, 16:17
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är många som misstänker att det ligger till så. Enligt uppgifter från Redacted News anklagas USA för att mörklägga antalet amerikanska soldater som redan ska ha stupat, vilket enligt uppgifterna rör sig om ett betydande antal. Räddningshelikoptrar har tydligen spårats när de flugit i tät skytteltrafik från området. Mitt inlägg med en länk om detta togs bort idag, då den här typen av information som rör Israel och USA ofta censureras. Kolla avsnittet det är mycket intressant innan de råkade ut för hackerattacken.

Låter som BS. Om ett stort antal amerikaner redan dött så kommer det ändå att avslöjas senare, finns ingen anledning att dölja nåt sånt.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Varför skulle FN ingripa mot Iran? Iran försvarar sig. Ingrip mot USA och Israel istället som bryter mot folkrätten.

Och vem skall ställa upp för Irans befolkning som blir fängslade och avrättade ?
Folkrätt ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Lugnet före stormen? Israel har ju beordrat hundratusentals att lämna sina hem i södra Libanon innan de "opererar med kraft".
Absolut ingenting kommer att hända!
Citera
2026-03-10, 16:18
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Sant. FN har egentligen inget existensberättigande längre. Jag vet inte om det var du som skrev det tidigare, men folkrätten är öppen för tolkningar som kan diskuteras i oändlighet. Och egentligen saknar diskussionerna betydelse då länderna med vetorätt ändå kommer stoppa alla resolutioner som de inte anser passar galoscherna.

Jag vet inte vad de egentligen sysslar med idag förutom tomma ord och sprida kolera på Hahiti. Deras organ påstår sig ta en roll där de ska samordna, sätta standarder och organisera logistik. Tittar man ex på Ukraina så står ju FN bara och tittar på. Logistik, finasiering som faktiskt används till det som är avsett och samordning sköter ideella organisisationer hundra gånger effektivare.

FN-personal sitter inne på kontoren och skriver på nåt värdegrundsdokument som de fantiserar om att hjälpinsatsen skall genomsyras av.
Ideella organisationer är snabbare, har bättre kommunikationer, flexiblare och extremt mycket vassare och slimmade organisationer. De är också mer transparanta och öppna med sina transaktioner, dokumenterar sina aktiviteter på sociala medier och kan i realtid kommunicera ut vad de är i behov av
FN är förlegat

Verkligen sant. Trump löser själv på sin fritid fler världsproblem än hela korrumperade FN gör. Vid sidan av jobbet som president alltså.
Citera
2026-03-10, 16:26
Medlem
Citat:
Låter som BS. Om ett stort antal amerikaner redan dött så kommer det ändå att avslöjas senare, finns ingen anledning att dölja nåt sånt.

Det skulle jag inte säga.. Det är precis vad man sa under Irakkriget också, men historien har lärt oss något annat. Där förbjöds media till och med att filma kistorna som kom hem för att dölja krigets verkliga pris för allmänheten. Man använde också privata kontraktörer för att hålla nere de officiella dödstalen…
Att en stormakt som USA skulle redovisa exakta förluster i realtid, mitt under en så här känslig konflikt, går emot all krigshistoria. Strategisk mörkläggning handlar inte om att informationen aldrig kommer ut, utan om att kontrollera narrativet just nu. Att spåra helikoptertrafik till sjukhus tex i Tyskland (precis som man gjorde under Irak och Afghanistan) är ofta det enda sättet att få en bild av de verkliga förlusterna/skadorna innan de officiella siffrorna släpps åratal senare.
Citera
2026-03-10, 16:29
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De gjorde inte en formell krigsförklaring men de har ett mandat att döda alla på planeten som inte underkastar sig Ayatollahn, inkl. mig, dig, Ulf Kristersson och Kung Carl. IS förklarade inte krig mot hela världen heller formellt, de gjorde det informellt istället.
Att se barn tas ut döda ur rasmassor i Iran och Libanon är hemskt.
Man visat ingen respekt mot mänskligt liv och lidande

Vem gav Israel rätten att döda vem man vill.
USA.
FN är ingenting utan USA.
Därför ska Trump skapa ett eget fredsråd.

Jag förstår att man könner dig hotad av Iran och muslimer i allmänhet.

Men om vi lämnar allt sådant åt sidan så hoppas jag ändå infpr alla att du åtminstone kan hålla med mig om att Israels och USAs agerande är överdrivet.

Och jag kommer inte dividera om folkrätt hit och dit.
Jag frågar dig som en människa till en annan.
Är det inte väldigt överdrivet våld man utför på civila?
Citera
2026-03-10, 16:31
Bannlyst
Citat:
Sluta flytta på målstolparna. Argumentet var att det räckte med FN som institution för att bestämma över folkrätten. Vilket alltså inte stämmer eftersom FN inte ingriper mot Iran Hizbollah, Hamas, Ryssland eller Kina.
Varför ska dom ingripa mot någon och om dom gör det måste det finns en plan en riktig plan inte bara att störta en ledare jämför ett företag, du löser inga problem på ett stort företag genom att sparka VDn, det är en symbolisk sak.

Se på Ukraina, dom bytte ledare och det blev 7 resor värre, man måste ha en riktig plan.
Citera
2026-03-10, 16:32
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123

Iran startade kriget mot Israel. Kriget i Libanon är samma krig. Krig är hemskt, starta inte krig men lipa för fan inte när du förlorar krig som du själv startar. Det är alltid samma visa med er, ni är så jävla stora starka krigare och ni har aldrig förlorat något krig och sen buhuu dumma judarna är så elaka mot oss när vi försöker döda judar.
Citera
2026-03-10, 16:32
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123

USA.
FN är ingenting utan USA.
Därför ska Trump skapa ett eget fredsråd.

Jag förstår att man könner dig hotad av Iran och muslimer i allmänhet.

Men om vi lämnar allt sådant åt sidan så hoppas jag ändå infpr alla att du åtminstone kan hålla med mig om att Israels och USAs agerande är överdrivet.

Och jag kommer inte dividera om folkrätt hit och dit.
Jag frågar dig som en människa till en annan.
Är det inte väldigt överdrivet våld man utför på civila?

Och vilka är det Irans terrorister utför dåd emot ?
Är inte det civila ?
Citera
2026-03-10, 16:34
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Lugnet före stormen? Israel har ju beordrat hundratusentals att lämna sina hem i södra Libanon innan de "opererar med kraft".

Vi vill ha en snabb knockout vinst för USA, inte en långdragen process där Israel försöker sig på något "Stor-Israel" eller liknande. Jag tror Irans regim håller ut högst en vecka till.
Citera
2026-03-10, 16:34
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minfagel
Varför ska dom ingripa mot någon och om dom gör det måste det finns en plan en riktig plan inte bara att störta en ledare jämför ett företag, du löser inga problem på ett stort företag genom att sparka VDn, det är en symbolisk sak.

Om du frågar dig varför någon ska ingripa mot folkmord så bevisar du ju var du står i frågan.
Citera
2026-03-10, 16:36
Bannlyst
Citat:
De gjorde inte en formell krigsförklaring men de har ett mandat att döda alla på planeten som inte underkastar sig Ayatollahn, inkl. mig, dig, Ulf Kristersson och Kung Carl. IS förklarade inte krig mot hela världen heller formellt, de gjorde det informellt istället.
Fjanta dig inte mer nu, lär dig att lägga ned istället för att hela tiden gräva dig djupare ned i gropen.

Träna på att säga "aha, jo du har nog rätt faktiskt, tänkte inte på det"

Träna hela kvällen på detta så hörs vi imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in