2026-03-05, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ja han har ju problem med halsmandlarna och ska opera dem. Kopplas ihop med svårigheter att äta och tala. Nu ska/har han ju opereras/opererats så då lär det ordna sig! För övrigt tycker jag det är onödigt att skriva om barn på Flashback.

Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vet att även folk i tråden blir triggade nu men jag blir triggad av att Sandra är en sån usel förälder. Begriper verkligen inte hur två föräldrar som frilansar och jobbar med att käka på restaurang och intervjua varandra kan ha sin treåring (eller är han ännu yngre?) på dagis så långa dagar. Det är helt obegripligt för mig. Blir genuint leden när jag ser honom i bloggen. Och ja det gäller ju samhället i stort. Men blir ledsen. Var med era barn om ni kan.

Ja det är sant, man borde inte skriva om andras barn på Flashen. Sorry, ska inte göra om det.

Hoppas det ordnar sig med talet. Min yngsta son hade liknande talproblem, han pratade inte rent förrän han var sju. Berodde ej på halsmandlar.
Senast redigerad av Kokosprickarna 2026-03-05 kl. 09:21.
Citera
2026-03-05, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosprickarna
Ja det är sant, man borde inte skriva om andras barn på Flashen. Sorry, ska inte göra om det.

Hoppas det ordnar sig med talet. Min yngsta son hade liknande talproblem, han pratade inte rent förrän han var sju. Berodde ej på halsmandlar.

Skillnad på att kritisera föräldraskap och att spekulera i barnet som person och dess eventuella avvikelser kanske.
Citera
2026-03-10, 11:47
Medlem
Hennes relation till alkohol börjar väl bli tröttsam att diskutera här och hon vill väl antagligen bara provocera (oklart varför?). Men vilken förälder går random ut och festar när ens barn är nyopererad ? Varför liksom? Hon gör ju det varje vecka alla andra veckor. Och två flaskor vin står på bordet när till synes 3 vuxna ska äta middag samma kväll som operationen genomförts? Att hon benämner operationen som helt ofarlig är lite förvånande, är ju ett rutiningrepp men brukar vara en operation som ger ganska mycket smärta och obehag efteråt och svårigheter att äta. Kan dessutom bli allvarliga men såklart ovanliga komplikationer, så som kraftig blödning från halsen. Att sitta och dricka vin då känns väldigt konstigt. Och sen gå ut och festa lite dagen efter.
Citera
2026-03-20, 09:45
Medlem
Att ens respektive och avkomma inte kan äta en måltid utan att behöva lugnas av mobil och ritblock är väl tragiskt nog utan att dessutom behöva förevigas på bild. Är ingen i familjen över 14?
Citera
2026-03-20, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bataclan
Att ens respektive och avkomma inte kan äta en måltid utan att behöva lugnas av mobil och ritblock är väl tragiskt nog utan att dessutom behöva förevigas på bild. Är ingen i familjen över 14?
Efter maten skrev hon ju. Att rita en stund eller kolla något på mobilen efter att alla ätit upp är nog inte särskilt ovanligt.
Citera
2026-03-20, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Efter maten skrev hon ju. Att rita en stund eller kolla något på mobilen efter att alla ätit upp är nog inte särskilt ovanligt.

Då lämnar man restaurangen istället för att sitta där och skräpa som om det vore ens egen soffa. Och jo det är definitivt ovanligt att bete sig så åtminstone i min uppväxt och kretsar.
Citera
2026-03-20, 12:24
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Eller hur! Att barn får roa sig med diverse distraktioner för att föräldrarna gärna sitter kvar en stund och inte vill stressa hem är en vanlig syn ute på restauranger. Ibland när jag läser kritiska kommenterar här om bloggares föräldraskap känns det som de lever i ett parallellt universum. Saker som är helt normalt och schysst i de kretsar jag rör mig i verkar av andra uppfattas som dåligt föräldraskap?
Citera
2026-03-20, 12:29
Medlem
Citat:
Då lämnar man restaurangen istället för att sitta där och skräpa som om det vore ens egen soffa. Och jo det är definitivt ovanligt att bete sig så åtminstone i min uppväxt och kretsar.
Varför stressa så? Ibland vill man smälta maten några minuter innan man går, eller i väntan på en kopp kaffe på maten. Beijer gör många ovanliga saker, men att hennes barn får sitta och rita en stund efter en restaurangmiddag hör inte till dem.
Citera
2026-03-20, 12:48
Medlem
Citat:

Alltså om föräldrarna sitter uppslukade av telefonen i typ en kvart kan jag förstå om barnet vill göra något annat än bara stirra tomt framför sig.
Citera
2026-03-20, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigpink
Alltså om föräldrarna sitter uppslukade av telefonen i typ en kvart kan jag förstå om barnet vill göra något annat än bara stirra tomt framför sig.

Ja dynamiken ser ju uppenbarligen så ut i den familjen ja. Ingen som fostrats i att hålla en konversation tydligen. Verkar som att ADHD är den nya folksjukdomen.
Citera
2026-03-20, 20:15
Medlem
Citat:

Hmm det är ju inte särskilt ovanligt beteende bland den breda massan eller vad man ska säga. Sandra har väl heller aldrig varit en vän av vett och etikett? Tror många har lite för höga tankar om henne bara för att hon är känd typ. Att ta upp mobilen kanske inte är artig men heller inte anmärkningsvärt på en random lunchrestaurang.. och barnet vill väl ha något att göra om föräldrarna ska dricka vin och stirra i sina telefoner..
Citera
2026-03-20, 20:26
Medlem
Citat:
Vad får dig att dra slutsatsen att hennes partner inte visste att hon misstänkte att hon var gravid? De verkar ha en öppen dialog. Och nej graviditeten var inte planerad utan hon har flera gånger sagt att deras inställning var ”händer det så händer det” vilket inte är detsamma som att aktivt försöka med allt det innebär av att pricka in ägglossning med mera. Sen är detta som sagt fyra år sen. Hur länge ska du med flera förfasas över detta? Tror ni det ändrar något?
Hon nämnde det ju igen ( för uppmärksamhet så klart, affärskvinna som hon är) då blir det ju diskussion igen.
Jag tror absolut hon är en sådan typ av tjej som så gärna vill dricka och flamsa lite trots att hon vet att hon är gravid. Tycker hon ofta är korttänkt. Hon flyttade säkert till Paris så hon kan få dagdricka och hänga ute ofta. Hon bara är så helt enkelt. Vällustig och lätt självupptagen.
Det tragiska var ju hur hon självsäkert men korttänkt försökte få det till en kul grej att dricka som gravid och att det gått bra. Precis som att facit i hand infinner sig direkt efter födelsen. Nä, jag kan stå ut med hennes drömvärld i en stor utsträckning, men när det gäller hennes drickande som gravid? Nä fy fan vad bedrövligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in