2026-02-03, 10:37
Medlem
Undra hur mycket till det kan blöda?
Det är inte samma sak som förra cykeln när många altcoins hade gått upp vädligt mycket redan.
Denna gång gick ju nästan ingen upp särskillt mycket och hela 2025 har flera altcoins gått skitdåligt.
Känns som det finns en gräns för hur mycket altcoins kan gå ner, det tar väl stopp när folk inte har mer altcoins att sälja av?
Citera
2026-02-03, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Undra hur mycket till det kan blöda?
Det är inte samma sak som förra cykeln när många altcoins hade gått upp vädligt mycket redan.
Denna gång gick ju nästan ingen upp särskillt mycket och hela 2025 har flera altcoins gått skitdåligt.
Känns som det finns en gräns för hur mycket altcoins kan gå ner, det tar väl stopp när folk inte har mer altcoins att sälja av?

Det som brukar hända när en altcoin dör är väl snarare att all handel upphör, dvs. ett visst pris finns kvar men det saknas köpare.

Se t.ex. handelsvolymerna på https://coinmarketcap.com/?page=90
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2026-02-03 kl. 21:50.
Citera
2026-02-05, 20:46
Medlem
har typ 20 olika altcoins.
Förra veckan hade jag 1600 usd, idag 950 usd.
När det är såhär kraftiga nedgångar bryr jag mig fan inte hur mycket jag förlorar, jag säljer ändå inte.
Citera
2026-03-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag roade mig med att ta en närmare titt på topp 50 på https://coinmarketcap.com/ . Följande nyskapade hittade jag (jag brydde mig inte om stablecoins):

13 Hype 2025
17 Sui 2023
25 Canton 2024
26 WLFI 2025
27 TON 2022
33 MNT 2023
34 TAO 2023
35 PEPE 2023
37 BGB 2022
40 M 2025
42 ENA 2024
44 ASTER 2025
46 PI 2025
48 POL 2024
49 WLD 2023

Oddsen är till och med sämre än jag trodde för den som satsar på att hålla altcoin i några år i väntan på en allmän altsäsong.

Trettio procent i topp 50 har tillkommit efteråt, om man t.ex. köpte på sig en altcoinportfölj i början av 2022. Tio procent skapades under 2025!

Det ser ut att bli värre ju längre ned på listan man kommer. Fler än hälften är nya från och med plats 40 till plats 50.
Poängen är ju inte att man ska sitta i flera år med tokens, utan att gå in när de redan haft sina största utskakningar. De e alltid svårt att träffa den exakta botten såklart men med fib kommer man långt. Nu är det ett guldläge ex, kanske de droppar imorn men resten av veckan kommer nog va bra för alts.
Citera
2026-03-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Poängen är ju inte att man ska sitta i flera år med tokens, utan att gå in när de redan haft sina största utskakningar. De e alltid svårt att träffa den exakta botten såklart men med fib kommer man långt. Nu är det ett guldläge ex, kanske de droppar imorn men resten av veckan kommer nog va bra för alts.

Du får hålla tummarna att du inte köper en altcoin som tynar bort och byts ut mot en ny raket som inte existerar ännu. Drygt 150k nya skapades det senaste dygnet: https://coinmarketcap.com/charts/number-of-cryptocurrencies-tracked/
Citera
2026-03-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Du får hålla tummarna att du inte köper en altcoin som tynar bort och byts ut mot en ny raket som inte existerar ännu. Drygt 150k nya skapades det senaste dygnet: https://coinmarketcap.com/charts/number-of-cryptocurrencies-tracked/
Köp bara från topplistan och de som har bra likviditet och historik är ett bra tips.
Citera
2026-03-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Köp bara från topplistan och de som har bra likviditet och historik är ett bra tips.

Trettio procent av topp 50 blev utbytta på några år, så om inte takten ökar framledes (trots att antalet nya mynt per dygn blir allt större) så har du runt sjuttio procent sannolikhet att inte bli utbytt.

Det kan gå vägen, men oddsen är inget vidare.
Citera
2026-03-08, 01:43
Medlem
EgoistNs avatar
Chainlink sägs vara first mover.
Stämde åtminstone bra i oktober 2023..

Huruvida det blir en upprepning eller ej under 2026 är dock oklart.

Jag ska i a f vara investerad med en skaplig sudd ifall att..
Citera
2026-03-09, 13:15
Medlem
Man vågar ju knappt investera i altcoins nu efter vad som hände denna cykel.
Knappt någon gjorde pengar på altcoins denna gång medans 200-2021 kunde man välja vad som helst och man gjorde 10x typ
Citera
2026-03-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Man vågar ju knappt investera i altcoins nu efter vad som hände denna cykel.
Knappt någon gjorde pengar på altcoins denna gång medans 200-2021 kunde man välja vad som helst och man gjorde 10x typ

haha, var en av dom som blev anusknullad pga jag investerade för mycket i altcoins så jag kommer iaf inte satsa nån större summa i framtiden.
Men bara för det så kommer det väl bli en altseason likförbannat.
Men verkar ju som att det stora investerarna mest håller på med bitcoin ETF och att dom pengarna inte går vidare till altcoins sen.
Citera
2026-03-10, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
haha, var en av dom som blev anusknullad pga jag investerade för mycket i altcoins så jag kommer iaf inte satsa nån större summa i framtiden.
Men bara för det så kommer det väl bli en altseason likförbannat.
Men verkar ju som att det stora investerarna mest håller på med bitcoin ETF och att dom pengarna inte går vidare till altcoins sen.

Gör hällre 40% på btc än att gå minus 300% på altcoins
Citera
2026-03-10, 07:02
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Gör hällre 40% på btc än att gå minus 300% på altcoins
Minus 300% alltså. Kryptokillarna visar upp sina matematikkunskaper som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in