2026-03-09, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Dumt att hon uttala sig att Israel inte borde få vara med. Hoppas att det inte sprids i Europa för i så fall är det good bye till seger...

Eller så kommer alla som INTE gillar Israel att rösta på hen!!
Det blir en spännande politisk tävling.

Dumt ?, hon är numera total idiot i mina ögon.

Detta säger ju allt och bekräftar ju att det inte är någon musiktävling det handlar om överhuvud taget.
Citera
2026-03-09, 14:53
Medlem
bogerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scania1

Detta säger ju allt och bekräftar ju att det inte är någon musiktävling det handlar om överhuvud taget.

Nu är det ju Fel i CIA och ingen annan stans. Felicia har rätt.
Citera
2026-03-09, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogert
Nu är det ju Fel i CIA och ingen annan stans. Felicia har rätt.
Menar du på fullaste allvar att du är emot Israel? Varför gillar du muslimer?
Citera
2026-03-09, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Vet inte om jag köper grejen med masken. Det är ju bara en grej, ett rollspel. Att det skulle vara något psykiskt och ha något med osäkerhet och otrygghet att göra, knappast. Och att det är läskigt att visa ansiktet och att hon menar att hon inte vill ha hat för hennes utseende (vilket i och för sig inte är fel, men ändå). För annars verkar hon ju vara väldigt säker på sig själv och uttala sig om allt möjligt och står och juckar i direktsändning. Dessutom har hon själv berättat i en intervju med GP vem hon var i skolan, nämligen en sån som var överallt och ingenstans och att hon älskade att synas och höras. Det här med masken är bara en grej och folk har gått rakt i fällan. Hon har ju definitivt fått den uppmärksamhet hon ville ha, helt i enlighet med att älska att synas och höras...

Spot on! Det är ju Gozzi som tog fram det här konceptet och sedan tog in Felicia som skulle finnas under masken, att hon skulle gå vidare från detta tycker jag inte är det minsta konstigt men att beté sig som ett svin mot den som gjorde att du blev känd från början det är sjukt beteende.

Att sedan som nu gå ut med attack mot israel och stå som arab-älskare det får mig att spy med tanke på hur araberna har betett sig i mellanöstern.
Citera
2026-03-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scania1

Håller med. Felicia känns inte särskilt kunnig eller påläst inom nutidshistoria eller det aktuella världsläget. Men att hon inte inser sin begränsning är problematiskt. Sådana här ogenomtänkta " läs; korkade" uttalanden när hon ska representera Sverige internationellt känns inte bra.
( Hon borde snarast ges en omfattande medieträning av sin manager!)
Sen är det en styggelse i sig, att journalister jobbar på det här sättet. När de har en egen, i det här fallet vänsterpropalestinagenda. Artister pressas till att göra okunniga uttalanden i frågor som de inte är insatta i. Och som inte har med deras artistjobb att göra. Journalistiskt fulspel.
Citera
2026-03-09, 17:13
Medlem
Kokkashugis avatar
Hon är en politisk idiot såklart, noll poäng i allmänkunskap och politik. Hon vet inte ens vad om är fram och bak på en Ayatollah.
Citera
2026-03-09, 17:14
Medlem
Konstigt att ingen har ryckt masken eller solbrillorna. I en så stor produktion är det säkert hundratals människor som jobbar backstage. Kan tänka mig att den bilden går att sälja för en hyfsad slant.

Kiss lyckades ju hålla det hemligt i många år, men det var ju sminket som räddade dom. Kameror finns överallt idag och hon lär väl inte bära masken jämt tex när hon går till tvättstugan, handlar på affären eller gör vardagliga sysslor. Hennes riktiga namn är ju dessutom offentligt.
Citera
2026-03-09, 17:34
Medlem
Felicia Eriksson, 24, backar inte från sina åsikter.

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/felicia-ska-ha-mote-med-svt-efter-orden-om-israel/

– Vi har haft diskussioner, men jag har varit tydlig med att jag tycker som jag tycker och jag kommer säga det. Sen ska vi hitta vägar fram. Vi gör ju det här tillsammans, jag, skivbolaget och SVT nu, så vi måste hitta en väg framåt, men att alla får sina åsikter sagda, det är jätteviktigt, säger Felicia.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/ExyolP/felicia-i-samtal-med-svt-angaende-israel
Citat:
– Jag tycker att allt som har med krig att göra är otroligt obehagligt. Hela världen just nu, vad är det som händer? Det är så oroligt överallt.

Nu ska hon prata med sitt team om vad det innebär med en eventuell anmälan från den israeliska tv-kanalen.

Nästan hoppas Felicia Snusk blir avstängd eller
nåt, blanda in politik i detta läge är "bad idea"
Senast redigerad av rapporterna 2026-03-09 kl. 17:38.
Citera
2026-03-09, 18:33
Medlem
Bilderberg78s avatar
Jag bryr mig inte om diskussionen i stort, men av att bara ha läst Expressens och sett bilden så undrar jag om masken är till för att maskera ett dåligt näsjobb i Turkiet typ?

Den ser värre ut än Ginna palestinskan som ledde showen och även opererat sin näsa.
Det verkar göra att den faller ihop inåt och alla får samma fula näsa som gör att tjejer med vanliga fula näsor är snyggare om de behåller den, än till samma generiska "plast näsa" som skriker "Jag var i Turkiet och opererade mig och nu ser jag ut som Michael Jackson innan han gjorde även tio extra tills den föll av"

Ginna före nosjobbet
https://www.youtube.com/watch?v=A94vii4ZDpo
Citera
2026-03-09, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy7
Håller med. Felicia känns inte särskilt kunnig eller påläst inom nutidshistoria eller det aktuella världsläget. Men att hon inte inser sin begränsning är problematiskt. Sådana här ogenomtänkta " läs; korkade" uttalanden när hon ska representera Sverige internationellt känns inte bra.
( Hon borde snarast ges en omfattande medieträning av sin manager!)
Sen är det en styggelse i sig, att journalister jobbar på det här sättet. När de har en egen, i det här fallet vänsterpropalestinagenda. Artister pressas till att göra okunniga uttalanden i frågor som de inte är insatta i. Och som inte har med deras artistjobb att göra. Journalistiskt fulspel.

Ja, att journalister förvränger saker det vet vi ju sedan gammalt..... jag blev nog lite carried away i min irritation över detta och det kan absolut vara så att journalisterna skarvar och lägger till lite så detta är en storm i ett vattenglas.

Helt sjukt att nästan alla journalister är så vänster och färgade i sin nyhetsrapportering.
Citera
2026-03-09, 22:46
Medlem
Var lite upptaggad men också lite uppspelt och trissad på att en bröstvårta skulle visas i den sista finalen som en liten bonus grej.
Greczula med den glammiga poplåten “Half of Me” blir nu ett bättre alternativ.
Kristofer Niklas Greczula så behåll formen för jag antar att Fröken snusk lär vissna.
Citera
2026-03-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Felicia är fantastisk! Helt rätt att protestera mot Israels vidriga folkmord. Hon är så begåvad den tjejen.
Senast Israel var i Malmö och uppträdde I ESC så var det ett enorm polispådrag som beskydda henne. Helt sjukt med tanke på att det var dom som blev attackerade den 7:e oktober. Inte ett jäkla ord om det i kvällspressen.

Lite OT, men låt musiken tala istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in