2026-03-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Visste han att han hämtade knark? Vad var det för knark?
Att någon fotar en bunt pengar är ju inte detsamma som att det begåtts något brott. Det kan man ju göra med lagliga pengar - om man har en bunt av dem.

Domen handlar väl inte om huruvida att han tyckte saker var "häftiga" och "skrattade åt dem" - utan om vilken delaktighet hans själv i så fall har och om han visste och hade syfte att främja eller begå brott.

Personligen skulle jag nu inte ifrågasätta om något av mina barn ville flytta pengar till mina konton. Varför skulle jag det - de begår ju inga brott. Kanske tänkte han likadant.

du är ju en sån där som inte ens orkar läsa fuppen. men du har jävligt bestämda åsikter. och ja, om man skickas till ett sådant område han skickades till för att hämta ett paket för att sedan åka och lämna det till honom. då kan man ta för givet att han tamejfan vet vad det är han hämtar. till och med forrest gump skulle förstå en sådan enkelt sak.

och självklart vet han att chrippa begår brott. all deras kommunikation bekräftar ju det. men det har du ju inte heller läst. för enligt dig spelar det ingen roll vad som står där. du framstår som jävligt korkad när du yttrar dig så bestämt om saker när du inte ens läst fuppen.
Citera
2026-03-09, 17:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag tror han hänger på klockan. som jag gjorde
Ja man vet inte hur man reagerar. Jag blev lite som en katt man trycker in i en transportbur.
Man vet ingenting och man får inte veta något. Man blir knäpp.
Jag hoppas han inte behöver sitta häktad så mycket till.
Jag tror det du beskriver är en vanlig reaktion. I synnerhet när det handlar om restriktioner och de inte får ta del av någonting.
Jag kan också tänka mig att Chrippa känner sig som det med hänsyn till att han är ganska aktiv människa på utsidan.
Jag tror inte han kommer att gå loss vid domen, eftersom han inte kan bli friad helt givet att han erkänt skattebrott t ex. Han får tänkta som så att varje två dagar i häkte är tre som han slipper på anstalt. För även om anstalt är bättre på vissa sätt så är det också mer utmanande på andra.
Citera
2026-03-09, 17:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen
du är ju en sån där som inte ens orkar läsa fuppen. men du har jävligt bestämda åsikter. och ja, om man skickas till ett sådant område han skickades till för att hämta ett paket för att sedan åka och lämna det till honom. då kan man ta för givet att han tamejfan vet vad det är han hämtar. till och med forrest gump skulle förstå en sådan enkelt sak.
Nej, det kan man verkligen bara för att man hämtar upp något i ett visst område.

I övrigt - vad har jag haft bestämda åsikter om när det gäller Eko-brott?

Citat:
och självklart vet han att chrippa begår brott. all deras kommunikation bekräftar ju det. men det har du ju inte heller läst. för enligt dig spelar det ingen roll vad som står där. du framstår som jävligt korkad när du yttrar dig så bestämt om saker när du inte ens läst fuppen.
Med hänsyn till vad du anser räcker för att man ska veta att det är knark man hämtar så gissar jag ut är lika usel på att tolka kommunikation - och att det är därför du inte kan ange något konkret.

Nej, jag har inte läst hela fup eftersom Ekobrottet inte intresserar mig direkt. Jag är mer engagerad i det sjuka drev som Jocke, Anjo och Julia bedrivit mot dem -- och i huvudsak inte har med något Ekobrott att göra alls.
Citera
2026-03-09, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chris.Hagen

Här är smset från FUPen där pappa Thomas instrueras att hämta narkotika till sin kära son:
https://ibb.co/xSxbpf3q

"Mupparna" är en av säljarna som torskade häromdan i en razzia i Sverige, Spanien och Thailand. Svensk polis gick ut med att de hade beslagtagit ett kundregister med 5000 pers.
https://www.thailand-idag.asia/operation-pandora-gav-gripandet-tre-svenskar-kopplade-till-narkotika-pa-dark-net/

3CMC är syntetiskt kokain. Langaren "Jeppe" är uppenbart en person som båda känner till.

Tänk att dessa begrepp är helt normaliserade i ett utbyte mellan far och son.
Senast redigerad av banal 2026-03-09 kl. 17:32.
Citera
2026-03-09, 17:30
Medlem
Citat:
Vet inte? Men jag tror inte att det är omöjligt för farmor att t med sig lilla C.
Kanske är ett sådant besök som behövs för att få honom att *vakna*
Minnas vad som finns på utsidan.

Hon får besöka honom enligt Julia själv hörde det senast idag.
Citera
2026-03-09, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Lyssnar på förhöret i hovrätten nu. Snälla någon han är på väg att börja gråta genom hela och tror inte ens på sig själv längre låter det som.

Han har nog panik. Han vet att nu hjälper vare sig käft eller manipulation.
Citera
2026-03-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Här är smset från FUPen där pappa Thomas instrueras att hämta narkotika till sin kära son:

"Mupparna" är en av säljarna som torskade häromdan i en razzia i Sverige, Spanien och Thailand. Svensk polis gick ut med att de hade beslagtagit ett kundregister med 5000 pers.
https://www.thailand-idag.asia/operation-pandora-gav-gripandet-tre-svenskar-kopplade-till-narkotika-pa-dark-net/

3CMC är syntetiskt kokain. Langaren "Jeppe" är uppenbart en person som båda känner till.

Alltså, detta bli bara värre och värre.

Tänk om de hittat något med narkotika i det som nu utreds dvs 2025?
Citera
2026-03-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Hon får besöka honom enligt Julia själv hörde det senast idag.

Ja det får hon och det visar ju på att de som anklagar Julia för att hålla flickan från Chrippa inte är sant. Hon ska hållas från Linnéa på goda grunder.
Citera
2026-03-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal

Tomas är så medberoende att det är sjukt!
Citera
2026-03-09, 17:39
Medlem
Citat:
Skittråkig.. och skittråkiga mackor.
Sjukhusmat är bättre. Jada.. jag överlevde men tror inte Chrippa
blir mätt. Killar äter mer. Neeh.. sitta häktad är fan inte kul.
Det önskar jag ingen, inte ens Chrippa.

Jag förstår inte hur man pallar men fattar ju att man måste härda ut, men är det bara 1 timme man får gå ut? ingen annan aktivitet typ?
Citera
2026-03-09, 17:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag tror det du beskriver är en vanlig reaktion. I synnerhet när det handlar om restriktioner och de inte får ta del av någonting.
Jag kan också tänka mig att Chrippa känner sig som det med hänsyn till att han är ganska aktiv människa på utsidan.
Jag tror inte han kommer att gå loss vid domen, eftersom han inte kan bli friad helt givet att han erkänt skattebrott t ex. Han får tänkta som så att varje två dagar i häkte är tre som han slipper på anstalt. För även om anstalt är bättre på vissa sätt så är det också mer utmanande på andra.

Men det var väl du som sa att det inte fanns några restriktioner?
Citera
2026-03-09, 17:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DorisDiesel
Men det var väl du som sa att det inte fanns några restriktioner?
Han har inga restriktioner. Han kan känna sig isolerad ändå eftersom hans får avslag på begäran om besök och telefontillstånd.
Sen får inte alla gemensamhet fast de kan. Det beror lite på hur möjligheterna ser ut och lite på personalen som är ansvarig för att plocka ut intagna in i gemensamheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in