2026-03-09, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Iran förklarade krig mot hela världen informellt 1979, inte bara USA och Israel. De har mandat att döda alla på planeten som inte underkastar sig Ayathollan, inkl. Ulf Kristersson och Kung Carl.

Vad får du ut av att sprida rena fantasier på flashback?
Citera
2026-03-09, 12:31
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Det där bekräftar inget. Skulle gärna vilja ha lite bevis på personens påstående. Bara för att någon skriver något på X så betyder inte det att detta är sant. Massa fake news och ai genererade videos som cirkulerar på plattformen.
Självklart. Man ska inte lita på någon. Jag håller med helt angående AI och ren skit, det är fruktansvärt svårt att sålla. Viktigt då att försöka hitta de källorna man efter ett tag inser har koll. Kontot jag länkade är ett sådant.
Citera
2026-03-09, 12:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Kollade lite men jag förstår inte vad han såg som inte jag såg. Och jag vet sedan tidigare att han inte är särskilt pålitlig. Men det här kriget är kaosartat med labila människor som slåss mot varandras vanföreställningar, risken att Israel använder kärnvapen finns absolut. Kan mycket väl tänka mig att de fabricerat falska bevis som de kan ta till om de behöver, i olika syften.

Jag är mer intresserad av att dessa strömningar är så stora nu i USA. Många som talar om att det är Israels krig nu, och att det är Trumps israel-vänliga finansiärer som tvingat fram kriget. Och det anmärkningsvärda att den radikala vänstern och radikala högern är överens. Steget mellan att skylla på Israel och på amerikanska judar är inte långt borta nu.
Citera
2026-03-09, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Självklart. Man ska inte lita på någon. Jag håller med helt angående AI och ren skit, det är fruktansvärt svårt att sålla. Viktigt då att försöka hitta de källorna man efter ett tag inser har koll. Kontot jag länkade är ett sådant.

Sure!
Citera
2026-03-09, 12:44
Medlem
baggebo1s avatar
Nedslag i Tel Aviv från klusterbomber. Flera skadade och döda:

https://x.com/MintPressNews/status/2030971861132021812
Citera
2026-03-09, 12:45
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Smart att lägga en flickskola bredvid en militärbas. Såklart så finns det en stor risk att den också träffas vid en konflikt.

Apropå flickor i Iran undrar iaf jag hur det här klappmongot tänker?

https://omni.se/pressas-att-skydda-iranska-fotbollslaget-efter-tyst-protest/a/PdprLp

”Baserat på de bevis som finns tillgängliga verkar det som att spelarna i damfotbollslaget är i fara om de återvänder”, säger Paul Power, chef för flyktingrådet i Australien, till The Guardian.

Fattar han inte att flickornas familjer löper stor risk att raderas på momangen om de stannar och det vet tjejerna.

Vad trött jag blir på alla dessa godhetsknarkare som vuxit fram senaste decennierna , hoppas någon insatt följer upp det här!
Senast redigerad av Erik Öst 2026-03-09 kl. 12:55.
Citera
2026-03-09, 12:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du förutsätter att omvärlden reagerar negativt om Israel använder kärnvapen. Det kan bli tvärtom beroende på situation och hur det framställs. Man ser en tendens i deras beteende i allt från att påverka TikTok och muta youtubers till att fabricera bevis och kalla kritiker för antisemiter. Den som använder kärnvapen kan också vara den som räddar världen, och det har de nog tänkt på.

Nej folkopinionen i hela världen kommer reagera negativt. Speciellt i USA. Detta går inte att "köpa" stöd för. Många politiker kanske kommer gå helt i otakt med sina väljare men de kommer straffas politiskt.
Citera
2026-03-09, 12:47
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Om "försvara sig" eller "hämnas" räknas som krig så måste jag nog säga att USA och Israel är uppenbart krigiska.

Tänk efter nu. Iran har attackerat 14 grannländer. Deras mark, deras zoner samt dödat medborgare i grannländer.
Kallar du det försvar?

USA och Israel startade kriget till 100% ja. Men de vill inte att regimen i Iran ska ha tillgång till kärnvapen samt vapen över lag.

Vi kan ju slå fast att islamister och djupt troende behöver ett fängelse eller bli dödade för andra människor ska få det bra.

Därför är det så viktigt och fantastiskt jobb Israel och USA gör. Man blir stolt måste erkännas.
Citera
2026-03-09, 12:49
Avstängd
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Iran spelar spelet smart. Massattacker på Gulfstaterna. Trump & Co e stressade nu. Undrar just vilka skadorma blev efter dom senaste attackerna

Mm, verkligen jättesmarta. Någon känner sig stressad är vad krig går ut på. Einstein.. fråga Ali Khamenei om han känner sig stressad också.
Citera
2026-03-09, 12:53
Medlem
baggebo1s avatar
Är det de här två alternativen som gäller för USA?
Citat:
Iran destroyed a logistic support base and a helicopter base yesterday, then a power station in Israel.

The missiles came in at mach 14 and without warning.

Either the US folds, leaves the region and we all get to live, or it uses nuclear weapons and we enter the darkest days of humanity.
https://x.com/cirnosad/status/2030972908210971065
Citera
2026-03-09, 12:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tänk efter nu. Iran har attackerat 14 grannländer. Deras mark, deras zoner samt dödat medborgare i grannländer.
Kallar du det försvar?

USA och Israel startade kriget till 100% ja. Men de vill inte att regimen i Iran ska ha tillgång till kärnvapen samt vapen över lag.

Vi kan ju slå fast att islamister och djupt troende behöver ett fängelse eller bli dödade för andra människor ska få det bra.

Därför är det så viktigt och fantastiskt jobb Israel och USA gör. Man blir stolt måste erkännas.

Jag skrattade så mycket att jag var nära på att falla av stolen när jag läste ditt genomkorkade inlägg.

Den orangefärgade pedofilen i Vita huset har spenderat astronomiska summor på kriget hittills.

Resultatet: dödade civila, dödade amerikanska (och israeliska) soldater, förstörda attackplan och helikoptrar, förstörda baser och ambassader i Gulfstaterna, skyhöga oljepriser och en extremt hämndlysten och radikal ny ledare i Iran.

Fantastiskt jobb och ett lika fantastiskt resultat. America first!
Senast redigerad av Lilliehorn 2026-03-09 kl. 13:06.
Citera
2026-03-09, 12:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag är mer intresserad av att dessa strömningar är så stora nu i USA. Många som talar om att det är Israels krig nu, och att det är Trumps israel-vänliga finansiärer som tvingat fram kriget. Och det anmärkningsvärda att den radikala vänstern och radikala högern är överens. Steget mellan att skylla på Israel och på amerikanska judar är inte långt borta nu.

skulle nog gå längre än så och säga att det är uppenbart för en majoritet av amerikanerna att det är israels krig. vad det leder till får vi väl se. möjligen anar den israeliska/judiska lobbyn att detta är den sista chansen att få till detta krig, eftersom deras makt är alltmer exponerad och deras popularitet är i dalande.

det somliga kallar den radikala högern i USA med tucker carlson och mike cernovich och allt vad dom heter, är inte den radikala högern. det finns miljoner amerikaner som ligger flera klick till höger och lyssnar på nick fuentes snarare än tucker carlson. bland dessa finns gissningsvis en stor andel verkliga antisemiter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in