2026-03-08, 07:21
Medlem
cokehyenas avatar
Är bajen på riktigt i år?
Citera
2026-03-08, 09:53
Medlem
Baserat på förmodade gruppettor skulle jag önska att slutspelsträdet blev som följande:

Bajen - Malmö
Gais - Blåvitt
Mjällby - Djurgårn
Sirius - Häcken

Malmö är nog största hotet och hade varit skönt att få chansen att slå ut dem så fort som möjligt, samtidigt som Mjällby bör slå ut Djurgårn.

Sedan en semifinal där vi lottas hemma (och vinner) mot vinnarna i Göteborg/Uppsala samtidigt som Mjällby vinner sin semi och vi lottas hemma mot Mjällby i finalen där EL-platsen då är säkrad.

Taget!
Citera
2026-03-08, 10:06
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Baserat på förmodade gruppettor skulle jag önska att slutspelsträdet blev som följande:

Bajen - Malmö
Gais - Blåvitt
Mjällby - Djurgårn
Sirius - Häcken

Malmö är nog största hotet och hade varit skönt att få chansen att slå ut dem så fort som möjligt, samtidigt som Mjällby bör slå ut Djurgårn.

Sedan en semifinal där vi lottas hemma (och vinner) mot vinnarna i Göteborg/Uppsala samtidigt som Mjällby vinner sin semi och vi lottas hemma mot Mjällby i finalen där EL-platsen då är säkrad.

Taget!

Akta dig så ni inte får HBK i kvarten.
Citera
2026-03-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Akta dig så ni inte får HBK i kvarten.
Hade man fått önska mellan alla tänkbara motståndare hade jag valt AIK, men har väldigt svårt att se de slå Häcken med två bollar.
Citera
2026-03-08, 10:13
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Hade man fått önska mellan alla tänkbara motståndare hade jag valt AIK, men har väldigt svårt att se de slå Häcken med två bollar.

Menade Halmstad...vi har inte slagit ut dom än. Du vet, vi kom faktiskt bara sexa förra säsongen...
Citera
2026-03-08, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Menade Halmstad...vi har inte slagit ut dom än. Du vet, vi kom faktiskt bara sexa förra säsongen...
Förstod att du menade Halmstad, men jag möter hellre AIK än Halmstad i en kvartsfinal.

Jag tror att ni går till final, förutsatt att ni inte lottas mot oss på bortaplan där jag ser oss som favoriter.
Citera
2026-03-08, 10:42
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Förstod att du menade Halmstad, men jag möter hellre AIK än Halmstad i en kvartsfinal.

Jag tror att ni går till final, förutsatt att ni inte lottas mot oss på bortaplan där jag ser oss som favoriter.

Vet inte om jag vågar hoppas på det. Nöjer mig med att vi slår ut HBK idag. Ser oss knappast som favoriter, vare sig att vinna cupen eller att ta oss till finalen faktiskt.
Citera
2026-03-08, 11:36
Medlem
Ska MFF vakna ordentligt mot Halmstad på hemmaplan på gräs i varmt och bra väder med målkalas? Tror att det kan bli en underhållande match med många mål om bara korken går ur och ketchupeffekten kommer igång. Matchen kunde dock börjat några timmar tidigare när det fortfarande är varmt. Nästan 11 grader varmt nu i grannstaden Lund. Tror MFF ordnar en bra seedning och hemmaplan tills nästa omgång.
Citera
2026-03-08, 17:16
Medlem
Valvantos avatar
Det blir alltså Gbg, Dif, Mjällby eller Häcken/AIK hemma i kvartsfinalen. Möter gärna alla förutom Mjällby, de vill jag spara till premiären. Plus att våra chanser för EL-spel ökar om både vi och Mjällby är kvar i cupen.
Citera
2026-03-08, 17:42
Medlem
cokehyenas avatar
Finndell - tillbaka

Lien - måltjuv

Hegland - lysande

Zugelj - klass
Citera
2026-03-08, 17:58
Avstängd
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Om jag räknat rätt så måste MFF vinna med minst 2 mål för gå om Ikaros.

Gillar att man börjat spela lite som Sverige i VM 94: Dra isär, dra isär och dra isär från backlinjen, låt mittfältare vända upp och passa till anfallare, eller slå ut på sidorna till framstörtande yttrar. Otänkbart under Rydström.

Där skulle det grottas på vänsterkanten och passas till dess att motståndarna hunnit samla sig.

Med detta sagt så blir MFF av med bollen väldigt enkelt ibland. Halmstad har snott bollen av bland annat Busuladzic och Karlsson som en elak påskhäxa flyger förbi och plockar godispåsen av ett barn.
Citera
2026-03-08, 18:57
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, men det räcker med att vinna med ett mål om det blir mer än 2-1 (3-2, 4-3 osv). Blir det 2-1 så har MFF och Mjällby exakt samma målskillnad med samma antal gjorda och insläppta. Vet inte hur man skulle avgöra det då om det handlar om platserna 4 och 5. Lottning?
Så blev det 2-1. Mjällby och MFF på exakt samma målskillnad. Blir det knullafton imorgon så spelar det kanske inte så stor roll för då tar Häcken den fjärde platsen, men annars måste det då avgöras via gula kort som nämndes här i tråden. Har svårt att se Malmö ha flest gula kort. När domarna dömer MFF ger de oftast gula kort åt det andra laget och straffar åt Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in