10 km klassiskt idag. Ingen Ebba A på plats. Det borde vara hennes förb...de skyldighet att åka VC för längdlandslaget istf att delta SkiClassic-lopp. SkiC för hon "leka" med när inte landslaget kallar.
Hon har ju inget att göra med totalen och det är bara ett lopp för henne att åka den här helgen. Det är väl bra att några andra åkare får chansen också, vi kommer snart stå inför ett generationsskifte och b-laget behöver komma ut och åka VC.
Hon har ju inget att göra med totalen och det är bara ett lopp för henne att åka den här helgen. Det är väl bra att några andra åkare får chansen också, vi kommer snart stå inför ett generationsskifte och b-laget behöver komma ut och åka VC.
Och i detta fall 1 år yngre Moa Lundgren som väl redan åkt ett 15 tal WC lopp bara i år.
Långt innan FIS ens fanns (1923) kallades skidtävlingar i Lahtis "Lahtis-spelen" eller "Salpausselän kisat" (Tävlingar i/på/vid Stängselåsen).
Åsar/formationer som inlandsisen lämnat efter sig. För runt 11000 år sedan.
Och visst. Jag uppskattar längdskidåkning. I dess ursprungliga form.
Skate (skridsko), sprint (brottning) och masstart (cykellopp) håller på att ta död på sportformen.
Stakning i spår utan fästvalla anser jag också vara oseriöst. Bambi i första backe/motlut/slakmota.
Jag kan tycka att skate, sprint och massatart är kul. Det jag däremot inte gillar är när de stakar sig fram hela tiden, dvs inte har valla som du skriver. Det är urtråkigt och jag ser det nästan inte som skidåkning över huvud taget.