2026-03-07, 17:02
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
JP?

De har nog anlitat målvakter.

Jag menade RJ. (Jag vet inte hur jag rörde ihop det.) Ja målvakter har säkert använts.
Citat:
Ursprungligen postat av Xhante
Det finns några blurrade bilder och text om ni går in på fb och söker på Crime Asia.
Från facebook: (klippte bort lite för att inte bryta mot reglerna här på Flashback.)
Dark Web Drug Network Investigation
Authorities said the arrests stemmed from an investigation by Crime Suppression Division officers into a suspected transnational criminal network involving the three men.
Swedish investigators had previously identified the suspects as being linked to the dark web drug marketplace Archetyp and the website Mupparna.net. Officials believe the platform controlled more than 80 percent of the European market for certain online drug sales.
European police had earlier seized over 1,000 kilograms of narcotics believed to be connected to the network.
Swedish authorities subsequently requested assistance from Thai police to locate the suspects, seize electronic evidence and expand the investigation into the wider organisation.
Coordinated International Raids
On 4 March, authorities launched coordinated operations across Thailand and several European countries under Operation PANDORA, targeting 18 locations.
Investigators believe the suspects were using Thailand as an operational base, directing activities remotely while living in pool villas in Hua Hin and at a residence in Bangkok.
Based on evidence provided by Swedish authorities, the Central Investigation Bureau obtained court warrants to search nine properties linked to the suspects.
During the searches, police seized 119 items of electronic evidence, including:
41 mobile phones
10 tablets
11 laptop computers
31 digital storage devices
7 internet routers
Beroende på hur väl den tekniska utredningen lyckas extrahera innehållet i den beslagtagna utrustningen lär bevisläget kanske klarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Quantumcomputing
Operation Pandora? Där nämns tre svenska namn som inte är desamma som i denna tråd.

De som finns i "svenska listan" i tråden är inte 13 stycken, så trion i Thailand är några namn till.
Citera
2026-03-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Är Bygglovs Matte en av de anonyma?

Tänkbart eftersom hans namn inte finns utskrivet, men inte säkert.
Citera
2026-03-07, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quantumcomputing
Denna?
(FB) Anekdoter om Peter Sundfors

Finns en Kenneth Sun*fors i Östersund, en bror?
Citera
2026-03-07, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trohoppochkarlek
Tänkbart eftersom hans namn inte finns utskrivet, men inte säkert.

Matte K lade ut händelse idag på insta så ni kan nog glömma att sitter
Citera
2026-03-07, 20:23
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Är man så dum att man handlar på dessa clearnet-sidor får man fan skylla sig själv om man hamnar i något kundregister..

Men detta lär väl knappast ha någon större påverkan på den droghandel som sker på nätet, främst darknet, då dessa säljare inte varit aktiva på de större darknetsidorna på ett tag.

5000 (både köpare och säljare av slag) såg jag i en artikel, så säg 5-7k då. Men inte en chans så många unika personer köpt via i tråden 3? tidigare nämnda clearnetsidor.
Måste röra sig om register från mera just så. Frågan är vad?
Citera
2026-03-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Den kommer inte innehålla några kunder när den blir offentlig, då har dom maskat den, efter swishlistan i Sundsvall har dom lärt sig det. Sen sa väl polisen 5000 inte 7000 på presskonferensen?

Men ja dom här 5000 kanske kan räkna med att bli förhörda. Det jag stör mig på är att dom sa på presskonferensen att det här var mycket tidigare ostraffade, arbetande svenssons

Ja den siffran kan stämma.

Men polisen skulle ju utreda kunderna enligt presskonferensen.
Om de blir förhörda då blir det ju offentligt.
Citera
2026-03-08, 00:10
Medlem
Sorry, hon hade ihop det med regionpolischefen Mat* Löfvin*.

Citat:
Ursprungligen postat av PovelSvammels
Har Staaf haft fd. RP Ander* Thornber* som boyfreind?
Eller menar du Mat* Löfvin*?
Citera
2026-03-08, 00:33
Moderator
Schlesiens avatar
Koppling till en polis har egen tråd --> (FB) Svensk polischef har kopplingar till misstänkt i narkotikahärva 2026-03-06
Red ut det i den tråden.

Utgången rubrik:
Europol: 13 svenskar gripna i global narkotikahärva (inkl. Thailand)

/ Moderator
Citera
2026-03-08, 08:11
Medlem
Om de gripna i Thailand i lokala nyheter där inklusive flera bilder:
https://huahintoday.com/hua-hin-news/two-swedes-arrested-in-hua-hin-over-alleged-dark-web-drug-trafficking-network/

Jag har också gjort en sammanfattning på svenska.
https://blog.zaramis.se/2026/03/07/svenskligan-med-bas-i-thailand/
Citera
2026-03-08, 08:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnderstS
Om de gripna i Thailand i lokala nyheter där inklusive flera bilder:
https://huahintoday.com/hua-hin-news/two-swedes-arrested-in-hua-hin-over-alleged-dark-web-drug-trafficking-network/

Jag har också gjort en sammanfattning på svenska.
https://blog.zaramis.se/2026/03/07/svenskligan-med-bas-i-thailand/
Tack. Du har blandat ihop Östersund med Östergötland i din sammanfattning.
Citera
2026-03-08, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snellararafina
Nej, namnet blir offentligt (oftast) när de får en offentlig försvarare utsedd.
Nej. Du kan läsa hur det fungerar i mitt inlägg.
Citera
2026-03-08, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Nej. Du kan läsa hur det fungerar i mitt inlägg.

Nej. Du kan läsa hur det fungerar i mitt inlägg. Polisen har förundersökningssekretess, ja, men när en person grips för brott och begär en offentlig försvarare, t.ex inför en häktningsförhandling (i mål där häktning kan bli aktuellt), så utser domstolen en sådan till personen. Långt ifrån alla mål är sådana mål, de flesta är på fri fot och kallas per telefon/brev till förhör till Polisen. Då utser som sagt domstolen en offentlig försvarare och den misstänktes namn är INTE hemligt. Pröva själv och ringa valfri tingsrätt för att slå hål på din fantasi istället för att sitta här och skriva om saker du inte har en aning om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in