2026-03-07, 00:09
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Jag vet inte varför du tar att folk inte gillar att Katja kör rattfull personligt.

Men narkotikaanvändning är bevisat. Alkohol i blodet bakom ratten är bevisat.
Påsen kommer med största sannolikt innehålla narkotika.
ANtagligen kokain eftersom det är det hon bevisats ha tagit.

Så vi har rattfylla och narkotikabrott.
Med stor sannolikt också innehav.

Ser illa ut för SD som satte henne i justitieutskottet och illa ut för rättsväsendet som har en kokainist som rådgivare till SÄPO och rikspolisstyelsen.

Mardröm att utreda.

Var fick hon kokainet ifrån?
Kurdiske Räven eller Shottaz? Hur nära kontakt har hon med den organiserade brottsligheten?

Hur kan det bli arbetsgivarens ansvar/fel om en människa spårar ur på det privata planet ?

Sen kan man ju för övrigt ha åsikter om hennes all annan skit med slagningar I register och felaktiga löne grejer ?

Det kostar och vara pundare ;-)

Jag tycker hon skall dömas,husrannsakan m.m som alla andra hade knarkare med påsar på fickan fått gå igenom !

Eftersom vi blivit ett land med så himla hög droghandel borde det vara obligatoriska med drogtester för politiker,kommun nissar, skola m.m
Citera
2026-03-07, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hur kan det bli arbetsgivarens ansvar/fel om en människa spårar ur på det privata planet ?

Sen kan man ju för övrigt ha åsikter om hennes all annan skit med slagningar I register och felaktiga löne grejer ?

Det kostar och vara pundare ;-)

Jag tycker hon skall dömas,husrannsakan m.m som alla andra hade knarkare med påsar på fickan fått gå igenom !

Eftersom vi blivit ett land med så himla hög droghandel borde det vara obligatoriska med drogtester för politiker,kommun nissar, skola m.m

Nänä, men med tanke på Katjas historia så var det väl lite oansvarigt att sätta henne på så höga positioner inom rättspolitiken och ta in henne på centrala poster som direkt är kopplade till arbetet med gängkriminella.

När hon nu uppenbarligen gjort narkotikaaffärer med den organiserade brottsligheten så blir man ju lite orolig för hur djupa kontakterna har varit. Även om hon bara ville köpa lite ladd så är ju utpressningsrisken stor, och denna regering har ju pratat om vikten av att ha "is i magen" vilket Katja inte har haft med sitt vevande mot allt och alla.

Att sälja slagningar i polisregistret via hennes privata företag borde gjort henne omöjlig på en enda av alla dom poster hon tilldelats. Att hon fick körkortet indraget 2022 för vårdslös körning och sen kör rattis igen är uppenbart dålig bedömning av transportstyrelsen, men förhoppningsvis får hon inte tillbaka lappen igen.

Nånstans måste det vara nog, även för Katja.
Citera
2026-03-07, 01:04
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Nänä, men med tanke på Katjas historia så var det väl lite oansvarigt att sätta henne på så höga positioner inom rättspolitiken och ta in henne på centrala poster som direkt är kopplade till arbetet med gängkriminella.

När hon nu uppenbarligen gjort narkotikaaffärer med den organiserade brottsligheten så blir man ju lite orolig för hur djupa kontakterna har varit. Även om hon bara ville köpa lite ladd så är ju utpressningsrisken stor, och denna regering har ju pratat om vikten av att ha "is i magen" vilket Katja inte har haft med sitt vevande mot allt och alla.

Att sälja slagningar i polisregistret via hennes privata företag borde gjort henne omöjlig på en enda av alla dom poster hon tilldelats. Att hon fick körkortet indraget 2022 för vårdslös körning och sen kör rattis igen är uppenbart dålig bedömning av transportstyrelsen, men förhoppningsvis får hon inte tillbaka lappen igen.

Nånstans måste det vara nog, även för Katja.

Hon verkar ju utnyttja sina polis resurser, så vem vet kanske knarket kommer från polisens beslag ?
Citera
2026-03-07, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Det du citerade var något SVT skrivit, där de sägs citera Katja.
Det jag citerade var något AB skrivit, där de sägs citera åklagaren.
Det jag citerade var enligt SVT en skriftlig kommentar från Katja ”herself”, det vill säga hennes egna nedskrivna ord. Det du hänvisade till var en tolkning Aftonbladet gjort av något åklagaren uttalat. Stor skillnad.

Citat:
Polisens alkomätare gav inget utslag men när Nyberg kroppsvisiterades på polisstationen hittades en zippåse med vitt pulver som misstänks vara narkotika, enligt åklagaren.

För du förstår väl att detta ovan du hänvisade till inte är ett direkt citat eller det förstår du inte heller?

Och det du skriver och kallar ett ”citat” från åklagaren motsäger inte det jag skrivit om att det inte står nånstans att hon blåste negativt ute på plats då du inte vet om det som omnämns som ”Polisens alkomätare” inte syftar på vår evidenzer. Tvärtom så tyder det på det utifrån det Katja själv skriver.

När du skriver ”…var något SVT skrivit, där de sägs citera Katja” visar du bara vilken foliehatt du själv uppenbarligen är. Du antyder att inte Katja själv skrivit det trots att det helt klart är ordagrant hennes egna nedskrivna ord. Det kan inte bli en större foliehatt på din tröga skalle än så.

Med ovan sagt släpper jag den delen då det inte har ett dugg med utgången av denna händelse att göra då alkoholen inte är en faktor i ärendet men spela inte påläst när du konstant är ute och cyklar.
Senast redigerad av spitvenom 2026-03-07 kl. 09:17.
Citera
2026-03-07, 08:22
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Hon verkar ju utnyttja sina polis resurser, så vem vet kanske knarket kommer från polisens beslag ?

Ja om Katja stulit kokainet ur beslagsrummet och bara knarkat på sin fritid och kört bil bara med metaboliter i blodet tycker jag vi ska tro på Katjas troliga försvar att "hon hittade påsen på gatan och tänkte lämna in den till polisen, eftersom det såg ut som sånt där farligt knark som vi jobbade mycket med i Ravekommissionen. Jag lade knarket i handväskan för att skydda barn och djur från att få i sig knarket av misstag. Vi måste tänka på barnen."

Jag tycker också att vi ska vara försiktiga att "döma" Katja i förhand eftersom hon var medlem i Sverigedemokraterna när hon åkte fast.
Citera
2026-03-07, 09:45
Medlem
Citat:

sorgligt nog är det antagligen det alternativet som äventyrat det svenska rättssystemet minst, då alternativet är att gå via gängkriminella
Citera
2026-03-07, 09:59
Medlem
Kan kolakatja ha kopplingar till denna polischef måntro?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svensk-polischef-har-kopplingar-till-misstankt-i-narkotikaharva
Citera
2026-03-07, 17:08
Medlem
Citat:
Det är inte helt orimligt att införa en juridisk term tjänstefylleri motsvarande rattfylleri. För myndighetsutövning behövs det nolltolerans.
Citera
2026-03-07, 17:33
Medlem
Sorry, men kan någon vänlig själ sammanfatta den senaste statusen lite kort? Jag zonade ut omkring inlägg 4800.
Citera
2026-03-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektumfrans
Sorry, men kan någon vänlig själ sammanfatta den senaste statusen lite kort? Jag zonade ut omkring inlägg 4800.
Bekräftat av transportstyrelsen att hon hade narkotika i blodet och TS återkallade då hennes körkort. Detta var i slutet av januari. Advokaten hade synpunkter på detta och hävdade att det endast var restprodukter och att hon borde få tillbaka körkortet

I övrigt vet ingen något. Sen dess har vi tjafsat fram och tillbaka utan att något egentligen vet något av värde.
Senast redigerad av spitvenom 2026-03-07 kl. 17:48.
Citera
2026-03-07, 20:37
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spitvenom
Var står det att hon blåste negativt i dräger ute på plats? Detta står ingenstans som jag hittar.

Det är herr sölkorv själv som uttalat sig om ”blåsningen” på plats.
På grund av tekniska problem med utrustningen på plats togs K med till stationen.
Patrullens utrustning kunde inte visa något resultat, K skulle istället blåsa i stationens utrustning.
Dräger på plats visade alltså inget resultat alls p.g.a tekniska problem.
Citera
2026-03-07, 22:42
Medlem
pyroclasms avatar
IOM att inget läckt och och allt är tyst tror jag att det blir en tummetott av detta. Fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in