Citat:
Ursprungligen postat av
Veridictores
Det du citerade var något SVT skrivit, där de sägs citera Katja.
Det jag citerade var något AB skrivit, där de sägs citera åklagaren.
Det jag citerade var enligt SVT en skriftlig kommentar från Katja ”herself”, det vill säga hennes egna nedskrivna ord. Det du hänvisade till var en tolkning Aftonbladet gjort av något åklagaren uttalat. Stor skillnad.
Citat:
Polisens alkomätare gav inget utslag men när Nyberg kroppsvisiterades på polisstationen hittades en zippåse med vitt pulver som misstänks vara narkotika, enligt åklagaren.
För du förstår väl att detta ovan du hänvisade till inte är ett direkt citat eller det förstår du inte heller?
Och det du skriver och kallar ett ”citat” från åklagaren motsäger inte det jag skrivit om att det inte står nånstans att hon blåste negativt ute på plats då du inte vet om det som omnämns som ”Polisens alkomätare” inte syftar på vår evidenzer. Tvärtom så tyder det på det utifrån det Katja själv skriver.
När du skriver ”…var något SVT skrivit, där de sägs citera Katja” visar du bara vilken foliehatt du själv uppenbarligen är. Du antyder att inte Katja själv skrivit det trots att det helt klart är ordagrant hennes egna nedskrivna ord. Det kan inte bli en större foliehatt på din tröga skalle än så.
Med ovan sagt släpper jag den delen då det inte har ett dugg med utgången av denna händelse att göra då alkoholen inte är en faktor i ärendet men spela inte påläst när du konstant är ute och cyklar.