Resultat: Vem hoppas du vinner Melodifestivalen 2026?
Iconic - A-Teens
7,48%
8 röster
Dooset Daram - Meira Omar
0%
0 röster
Delulu - Lilla Al-Fadji
11,21%
12 röster
Ain't Today - Saga Ludvigsson
4,67%
5 röster
Hollow - Smash Into Pieces
4,67%
5 röster
Eternity - Cimberly
7,48%
8 röster
Viva L'Amor - Medina
3,74%
4 röster
Half of Me – Greczula
8,41%
9 röster
Honey Honey – Robin Bengtsson
0%
0 röster
My System – Felicia
39,25%
42 röster
Waste Your Love – Sanna Nielsen
0,93%
1 röster
Rakt in i elden – Brandsta City Släckers
12,15%
13 röster
2026-03-07, 16:52
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Han med svarta peruken kan det bli.

Har han verkligen peruk? Tycker håret ser äkta ut.

Han påminner förresten lite om en ung Maradona
Citera
2026-03-07, 16:53
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanon
Det här boomerhatet mot Felicia bara för hon har ett klädval som gör att hon sticker ut börjar bli tröttsamt.
The future is now gubbjävlar.

Jag är nog yngre än dig ska du se.

Men uppenbarligen vill Felicia distansera sig från Fröken Snusk. Att då ha en form av mask precis som hon hade under Fröken Snusk-tiden hjälper inte direkt.
Citera
2026-03-07, 16:54
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Juryn har väl varit med och sabbat förr?
Främsta exemplet är väl kanske när den platta Las Vegas vann framför Håll om mig som var folkets favorit. Mycket riktigt blev det senare pannkaka i ESC. Nanne hade varit en vinnarkandidat.

Men vad jag kan se är det inte SÅ många gånger där juryn lyckats peta bort folkets favorit. Det jag kan se är:
2005 - folkets val - Håll om mig, Vinnare - Las Vegas.
2008- FV - Empty Room, V- Hero.
2013-FV - Heartbreak hotel, V- You.
2017-FV - Hold on, V- I can't go on.
2022-FV - Bigger than the universe, V-Hold me closer.

Är väl egentligen bara 2022 där jag håller med juryn mer än tittarna av dessa.

Håller med dig, även om Empty Rooms -Hero är jämnt skägg för mig
Citera
2026-03-07, 17:00
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Håller med dig, även om Empty Rooms -Hero är jämnt skägg för mig

Håller ju Empty Room som Sannas bästa låt i MF-sammanhang, över Undo. Svårt att sticka ut med en ballad men den är riktigt stark och har nerv.

2017 måste ha varit riktigt svagt. Varken Hold on eller I can't go on är vidare bra ens som generisk popdänga. Men Hold on va väl snäppet mindre dålig än Bengtssons låt.
Citera
2026-03-07, 17:05
Medlem
Citat:
Det här boomerhatet mot Felicia bara för hon har ett klädval som gör att hon sticker ut börjar bli tröttsamt.

Oseriöst buskisband och töntig blöjrock? Nej för helvete dessa kommer inte och ska inte vinna. Och dom är absolut inte bäst, Felicia är det.

Brandsta City Släckers är framtiden, kärringjävel!!
Citera
2026-03-07, 17:14
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:

Oseriöst buskisband och töntig blöjrock? Nej för helvete dessa kommer inte och ska inte vinna. Och dom är absolut inte bäst, Felicia är det.
Gubbjävel här, utan ‘hat’. Problemet med Felicias låt är låt & nummer, inte artist. Hon har riktigt bra röst (+ annat, men om vi håller oss till numrets musik (Jaja, former ock, men jag menar scenfärdighet, intonation, lust &c proffsparametrar)), men låten låter henne inte komma till någon som helst egen rätt (liksom förvånande men symptomatiskt nog även Sanna Nielsen) – vilket dessutom förvånar då detta nummer presenterats som hennes lansering som egen artist. Visserligen är melodifestival numer en sedan länge förlegad titel, men låtens summa 2—3 toner (resten hänger på arr/prod/mix) skulle lika gärna kunna föreläggas hittepågympamiffot. (Fjolårets bastulåt hade mer sång och artister som trumfade numrets skrivna brister). T&m maskkast… – Ursäkta: -inversionen misslyckas i det att det nya spelade varken med/mot det gamla. (Tips till produx: Ingen bulgar kommer fatta någon större poäng som ni nu gjort den.) Heja Felicia, men inte utifrån denna krokiga spik.
Citera
2026-03-07, 17:17
Medlem
Citat:
Håller ju Empty Room som Sannas bästa låt i MF-sammanhang, över Undo. Svårt att sticka ut med en ballad men den är riktigt stark och har nerv.

2017 måste ha varit riktigt svagt. Varken Hold on eller I can't go on är vidare bra ens som generisk popdänga. Men Hold on va väl snäppet mindre dålig än Bengtssons låt.

Jag tycker Hold On är mysig och det är min favorit från det året. Robins låt lät bedrövligt mycket sämre i Eurovision. Va lite som Anna Bergendahl 2010. Körsången var väldigt mycket sämre i Eurovision jämfört med i Mello
Citera
2026-03-07, 17:21
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Jag tycker Hold On är mysig och det är min favorit från det året. Robins låt lät bedrövligt mycket sämre i Eurovision. Va lite som Anna Bergendahl 2010. Körsången var väldigt mycket sämre i Eurovision jämfört med i Mello

Slaktades inte La Voix också totalt i ESC? Har för mig att det nästintill skar i öronen. Låten placerade sig väl också bra mycket sämre än den antagligen hade gjort om produktionen inte hade fuckat upp det.

Den var den tiden då Malena var sin familjs mest omtalade person....

Benjamins låt klarar jag inte heller. Men den vann ju rättvist som folkets val och gick hyfsat i ESC. Men jag avskyr det tonläget. Låter skit för mig, alla kan inte få till det som Bee Gees.
Citera
2026-03-07, 17:31
Medlem
Mailmanss avatar
För en helt oinsatt, tror alla att Felicia kommer vinna för att hon har en bra låt och ett bra nummer, eller är det för att de flesta svenskar som följer skitprogram som dessa är fårskallar som bara röstar på henne för att hon är på tapeten just nu?
Citera
2026-03-07, 17:37
Medlem
Citat:
Nu brukar Melodifestivalen inte var något jag följer. Kollar mest ESC för de komiska numren.

Men är inte detta en ovanligt avslagen final? Mest ett gäng återkommande artister som ställer upp med sämre alster än de tävlat med tidigare.

Vinner Felicia får hon slänga masken för gott. Börjar kännas utspelar nu.
Sista meningen håller jag definitivt med! Tramsigt!
Citera
2026-03-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
För en helt oinsatt, tror alla att Felicia kommer vinna för att hon har en bra låt och ett bra nummer, eller är det för att de flesta svenskar som följer skitprogram som dessa är fårskallar som bara röstar på henne för att hon är på tapeten just nu?

Hon har en bra låt och är på uppåt som artist.
Citera
2026-03-07, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans

Bra nummer, känd person som är på tapeten som du skriver. I avsaknad av bra låtar i år så har man absolut chansen med de två faktorerna i åt.

Samir Badran skulle varit med i år med ett bra nummer. Garanterat vinstchans 🤣.

Jag vet faktiskt inte varför hon är så stor favorit. Det är ju ingen låt folk kommer minnas om några år. Kollade medleyt från Melodifestivalen i Göteborg 2001 igår på Youtube. Fattar inte varför sådana låtar inte görs nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in