2026-03-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Pezeshkian ber om ursäkt för Irans olagliga attacker mot grannländer:

https://www.foxnews.com/live-news/us-iran-israel-war-latest-march-6

Ingenstans hävdar han att det var olagliga attacker.
Samtliga länder hade amerikanska baser och luftrum som använts för att attackera Iran.
Samt krigsmateriel till amerikansk flotta.

Fuck around and find out.
Citera
2026-03-07, 10:03
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Nu ångrar sig Iran och säger att man inte stänger Hormuzsundet. Fast man har sagt tidigare att man gjort det.

Så nu är det tydligen bara stängt för Israel och USA. Men nyss var det stängt för alla utom Kina.

Chicken?
Det skulle jag också säga om jag tagit på mig att göra något jag inte klarar av
Citera
2026-03-07, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ingenstans hävdar han att det var olagliga attacker.
Samtliga länder hade amerikanska baser och luftrum som använts för att attackera Iran.
Samt krigsmateriel till amerikansk flotta.

Fuck around and find out.

Berättigar inte avsiktliga attacker mot civila mål i UAE m.m. Inte för att de lyckats åstadkomma någon större skada, men ändå.
Citera
2026-03-07, 10:08
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Sjukt imponerande att ett försvagat Hizbollah ändå klarar av att orsaka så pass stora problem för Israel.
Verkligen. De ger sig aldrig.
Citera
2026-03-07, 10:09
Medlem
Snapcounts avatar
I flödet i natt på "agendafree-tv" så påstods det en sak. Nämligen att all träning utav "82 airborne division" hade blivit cancelerad. Vilket då skall tolkas att de kan börja röra på sig snart..
Citera
2026-03-07, 10:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Snart ska USA ha bombat skiten ur Iran och sedan kommer Trump att utse en "demokratisk ledare" som ska driva amerikansk och proisraelisk politik, halleluja!
Citera
2026-03-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Är i praktiken omöjligt att bryta så länge som Iran kontrollerar kustremsan mot persiska viken. Enda sättet för USA att kontrollera den är att invadera med en armé. Men det är svårt ifrån havet och hade antagligen misslyckats. Så förstår att folk är skeptiska.

Om Iran går för långt kan man alltid slå ut landets centraliserade vattenförsörjning och större hamnar som de använder för att importera livsmedel. Sen svälter man effektivt ut befolkningen genom att skapa en humanitär katastrof.
Citera
2026-03-07, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Snart ska USA ha bombat skiten ur Iran och sedan kommer Trump att utse en "demokratisk ledare" som ska driva amerikansk och proisraelisk politik, halleluja!

Kommer han aldrig att lyckas med dock.
Citera
2026-03-07, 10:13
Medlem
baggebo1s avatar
Efter att Israel/USA bombade iranska passagerarflygplan igår så svarar Iran med att bomba Dubais flygplats som ställer in flygen igen. Tror de hade öppnat nån dag eller så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Sååå.. jag hade rätt när jag ansåg att 40.000 var fel?
7.000 alltså.

Läs detta

https://sv.wikipedia.org/wiki/Protesterna_i_Iran_2025%E2%80%932026#Uppgifter_om_ d%C3%B6dstal_och_folkmord
Citera
Medlem
Wajis avatar
Så ja. Nu börjar Israel öka trycket med nya bombningar. Blir en bra dag detta🥳🥳

Israels flygvapen, IAF, skriver på X att de inleder en ny våg av attacker mot den iranska regimens infrastruktur i städerna Teheran och Isfahan.
Enligt iranska lokala medier hörs nu explosioner i Isfahan.
Citera
2026-03-07, 10:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Ännu en hangarfartygsgrupp på väg

Det ser ut som om USA kommer att skicka en tredje hangarfartygsgrupp till regionen. Det handlar denna gång om USS George HW Bush och hennes eskort.

Hon är på väg till östra Medelhavet för att ersätta hangarfartygsgruppen kring USS Gerald R Ford, som har lämnat medelhavet och passerat Suezkanalen i natt. Denna hangarfartygsgrupp befinner sig alltså i Röda havet och ångar på mot Arabiska sjön och och kusten utanför Oman där USS Abraham Lincoln och hennes eskort ligger parkerad.

Vad tyder detta på? Ska USA öka sina flottstyrkor?

Jag tror inte det. Jag tror att detta är en rockad som möjliggör för Abraham Lincoln att återvända hem för en välbehövlig översyn. Abraham Lincoln är det fartyg som använts mest intensivt under Epic Fury från sin position utanför Omans kust, vad gäller flygkriget mot Iran. Gerald R Ford har däremot i stora drag använts använts defensivt för att hjälpa Israel med dess luftförsvar. Nu när de iranska robotangreppen gått ner till en hanterbar nivå kan det alltså vara dags att skicka fartyget till en ny position för mer offensiva uppgifter.

Backpositionen intas då av George Bush.

Kanske kan det också handla om att förena de två hangarfartygsstyrkorna för att låta deras eskortfartyg, fr a bestående av Arleigh Burke-jagare, delta i något slags eventuell konvojtjänst av fartyg genom Hormuzsundet.

Vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in