2026-03-06, 10:04
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Har jag sagt att jag inte vill att mina familjemedlemmar gör porr? Nej.
Alla vuxna människor är fria att göra vad de vill så länge de inte skadar andra.
Och att man kan ångra sig är inget argument, det gäller ju allting.
Varför tror du att de som gör porr gör det? Varför väljer de inte andra jobb?
Citera
2026-03-06, 10:05
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Varför inte, är det värre/annorlunda med porrfilmer?

Nej, jag pratar bara om "vanliga" porrtidningar och porrfilmer.

Red herring, jag har aldrig påstått det.
Vad är det du aldrig påstått?
Citera
2026-03-06, 10:15
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak

Lust har förstört massor med själar, men först och främst är det stolthet som förgör människo-själar.

Vid varje dödssynd kommer det en demon, vilken sort beror på vilken dödssynd begått.
Citera
2026-03-06, 10:17
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Fast det finns en objektiv gräns: När två individer i två olika grupper inte kan få avkomma med varandra, ens med artificiell insemination, men kan få avkomma inom sin grupp. Det är definitionen av arter som bibeln talar om, som ingår i skapelseteorin, som ni är oförmögna att hypotetiskt argumentera emot, eftersom ni fastnat i evolutionsteorins tänkande.

Det var nog så motståndarna till den heliocentriska teorin som Nicolaus Copernicus lade fram sade.
Visst, hans teori (och andra teorier på den tiden) var inte lika utvecklade som vetenskapliga teorier är idag, men det var ändock en vetenskaplig teori. Att utesluta olika teorier bara för att man inte tycker om dom, är inte vetenskapligt.
Det finns öht inget vetenskapligt med "skapelseteorin" så bara lägg ner den linjen. Det är intellektuellt ohederligt att försöka legitimera tramset med att kalla det för en teori i samma klass som evolutionsteorin.
Citera
2026-03-06, 10:17
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Det finns öht inget vetenskapligt med "skapelseteorin" så bara lägg ner den linjen. Det är intellektuellt ohederligt att försöka legitimera tramset med att kalla det för en teori i samma klass som evolutionsteorin.

Evolutions teorin är orsaken till att majoriteten av dom du känner hamnar i Guds fängelse.
Citera
2026-03-06, 10:19
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
För att de vill. Varför har du valt det jobb du har och inget annat?
Citera
2026-03-06, 10:21
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
För att de vill. Varför har du valt det jobb du har och inget annat?
Jag menar att majoriteten av de som gör porr gör det för att de är i utsatta situationer, psykiskt friska personer med bra liv gör inte porr. Därför är det dåligt att titta på porr då det sprider branschen. Inga tittare, ingen bransch.
Citera
2026-03-06, 10:28
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag menar att majoriteten av de som gör porr gör det för att de är i utsatta situationer, psykiskt friska personer med bra liv gör inte porr. Därför är det dåligt att titta på porr då det sprider branschen. Inga tittare, ingen bransch.
Backa gärna upp dina åsikter med relevant forskning.
Citera
2026-03-06, 10:29
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:

Du gillar inte djävulens trumfkort porr?

Förstört för majoriteten av alla sex brottslingar, så det är ett stort problem i vårt moderna samhälle.
Citera
2026-03-06, 10:30
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Backa gärna upp dina åsikter med relevant forskning.
Vänta ett tag så ringer jag porrforskarna, dom är riktiga experter ska du veta.
Citera
2026-03-06, 10:35
Medlem
Citat:
Kan du förklara exakt vilken teori du tror på angående hur människor och djur skapades? Alltså detaljerat? Inte att jag dömer men är nyfiken bara.

Jag pratar om teorin att Gud skapade varje art för sig, som endast kunde få avkomma inom sin egen art. Men det betyder inte att Gud skapade arterna så att dom inte kunde anpassa sig och förändras med tiden, med andra ord "evolution".

Tvärtom kan man tydligt se att man kan få t.ex. hundar att se väldigt olika ut, stora och små, nakna och med mycket hår. Det har t.o.m. blivit så stor skillnad inom arten hund, att vissa individer inte kan reproducera sig med varandra naturligt, och då borde t.ex. Grand Danois och Chihuahua vara två olika arter på grund av "reproduktiv isolering" enligt evolutionsteorin. Men dom kan få avkomma om man inseminerar dom, dom är alltså fortfarande hundar, trots att dom inte på naturligt sätt kan få avkomma med varandra. Men nu har evolutionsbiologer bestämt ett undantag i den regeln, förmodligen för att det skulle skapa förvirring bland lekmännen. Men är det ett objektivt vetenskapligt sätt att arbeta egentligen?

Så bibeln motsäger inte evolution, däremot motsäger bibeln evolutionsteorin som säger att nya arter bildas hela tiden, och speciellt att människan utvecklades från en apliknande förfader (evolutionister hatar när man enbart säger apa). Om man tror på evolutionsteorin, att människan utvecklades från en apliknande ointelligent förfader(om man går långt tillbaka), så kan man omöjligen tro på att Gud skapade Adam och Eva. Och då faller en massa andra saker, t.ex, varför Jesus då behövde ge sitt fullkomliga liv som en lösen för Adam och Evas uppror:

"Ty eftersom döden kom genom en människa kommer också uppståndelsen från de döda genom en människa. Liksom alla dör genom Adam, så skall också alla få nytt liv genom Kristus." (1 Kor 15:21-22 Bibel2000)

Skapelseteorin baseras i princip på samma evidens som evolutionsteorin. Evidens och fakta är ju svårt att ignorera, jag har stort förtroende för att vetenskapsmän är hederliga med sina resultat, men hur man tolkar alla dessa evidens och fakta är en helt annan sak. Att evolutionsteorin heter teori, och inte fakta, är för att man har tolkat dom evidens och fakta man har, och har lagt fram en teori.

Det evolutionister hatar är att man "demokratiskt" kan lägga fram andra teorier baserade på dessa evidens och fakta, men man vill ha epitetet "teori" för sig själva. Man kan lägga fram mer eller mindre fantasifulla teorier, t.ex. om utomjordingar, men det är fortfarande en teori även om den uppfattas som tokig. Det intressanta är vilken teori är mer sannolik än den andra.

Jag tycker skapelseteorin är mycket mer sannolik än evolutionsteorin, främst på grund av att man inte har observerat att en art genomgått evolution till en annan art(med definitionen att en art inte kan få avkomma med en annan art, inte ens med inseminering), som talar för att skapelseteorin stämmer bättre överens med evidensen vi har.

Alla dom "nya arter" som man påstår att man upptäcker varje dag, kan få avkomma med en annan "art", men man menar då ändå att det är en ny art t.ex. på grund av olika parningsbeteende eller olika parningstider. Men detta är alltså en omdefinition av "art" som inte har existerat i historien förrän vår tid. Det hade varit mer hederligt och logiskt att kalla det för något annat än "art", det hade tagit bort mycket av förvirringen.
Citera
2026-03-06, 10:36
Medlem
TwoThousands avatar
Sataniska bestialiska demon dyrkare, odjuret väntar på att få tag i dig.
Ateister och kristna med människor ur människosläktet, be och ni ska få vad ni ber om i bönen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in