2026-03-05, 16:57
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bakelsernassmak
Att tro och vittna är olika saker. Nära döden upplevare har inte blivit övertygade, de har sett.

Fråga dig själv varför folk med NDU alltid ser saker som ligger i deras religion. Det finns inga muslimer eller hinduer som sett Jesus tex. Ateister beskriver ett ljus, eller ljusvarelser.
Citera
2026-03-05, 16:59
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Omöjligt att svara på eftersom jag inte kan sätta mig in i hur det är att tro på något sådant.

Men om vi ska hålla oss på din planhalva, Jesus har ju redan blivit straffad, han är i himlen nu eller?
Så då har han väl redan tagit mitt straff? Isf vorde det väl dumt att inte utnyttja det.
Precis, dumt att inte utnyttja det är vad det är. Han vill att du ska göra det till och med.
Citera
2026-03-05, 17:01
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Fråga dig själv varför folk med NDU alltid ser saker som ligger i deras religion. Det finns inga muslimer eller hinduer som sett Jesus tex. Ateister beskriver ett ljus, eller ljusvarelser.
Jo. Massor med muslimer, hinduer och ateister har sett jesus. Ingen kristen har sett buddha eller liknande.
Citera
2026-03-05, 17:03
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Massor med personer ser personer som de känner som är döda. Ingen ser levande personer som de känner. I vissa fall har de sett personer som de trott var levande, men fått reda på att de var döda i efterhand.
Citera
2026-03-05, 17:05
Medlem
Citat:
Jo. Massor med muslimer, hinduer och ateister har sett jesus. Ingen kristen har sett buddha eller liknande.
Men sluta nu med dina lögner, du gör bara bort dig. Det finns absolut inga bevis för det du påstår, ingen har sett Jesus mer än psykiskt sjuka som ser andar och varelser med jämna mellanrum.

Om någon hade konkreta bevis för någon gud hade hela världen känt till det, hela världen hade vetat om det och alla hade trott på guden. Som det är nu så är det väldigt tydligt hur de gudar som finns idag grundar sig på samhället och vad som är inlärt. Tror du att det är en slump att du, som är uppvuxen i ett kristet land, tror på Jesus och Bibeln?
Citera
2026-03-05, 17:06
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Precis, dumt att inte utnyttja det är vad det är. Han vill att du ska göra det till och med.

Som jag sa, idén med ställeföreträdande straff fungerar inte i min värld. Det är förövaren som ska straffas, ingen annan.
Och hur kan man, som gud, acceptera att någon annan straffas? Det är så sjukt, hela idébygget.

-Jo, det var iofs jag som mördade halva byn men min bror vill gärna bli avrättad i stället.
Hoppas det är ok.
-Inga problem. Bara nån blir straffad.
Citera
2026-03-05, 17:07
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Belägg för det, tack.
Citera
2026-03-05, 17:13
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Belägg för det, tack.
https://www.youtube.com/watch?v=vmj77VtvL1E
Citera
2026-03-05, 17:14
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Men sluta nu med dina lögner, du gör bara bort dig. Det finns absolut inga bevis för det du påstår, ingen har sett Jesus mer än psykiskt sjuka som ser andar och varelser med jämna mellanrum.

Om någon hade konkreta bevis för någon gud hade hela världen känt till det, hela världen hade vetat om det och alla hade trott på guden. Som det är nu så är det väldigt tydligt hur de gudar som finns idag grundar sig på samhället och vad som är inlärt. Tror du att det är en slump att du, som är uppvuxen i ett kristet land, tror på Jesus och Bibeln?
https://mycharisma.com/culture/life-after-death-is-real-5-people-who-met-jesus-in-near-death-experiences/
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC6172100/
Citera
2026-03-05, 17:15
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Som jag sa, idén med ställeföreträdande straff fungerar inte i min värld. Det är förövaren som ska straffas, ingen annan.
Och hur kan man, som gud, acceptera att någon annan straffas? Det är så sjukt, hela idébygget.

-Jo, det var iofs jag som mördade halva byn men min bror vill gärna bli avrättad i stället.
Hoppas det är ok.
-Inga problem. Bara nån blir straffad.
Jesus är gud så han straffar sig själv, det är med vilja.
Citera
2026-03-05, 17:17
Medlem
bakelsernassmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57000

Citat:
Belägg för det, tack.
https://cbn.com/news/homepage/former-skeptic-who-studied-1500-near-death-experiences-says-evidence-points-jesus

“That really began my whole faith journey, because so many saw Jesus,”
Citera
2026-03-05, 17:37
Medlem
Citat:
Som jag sa, om man har problem med porr behöver man ju inte titta på det. Om man efter att man tittat på porr mår dåligt eller whatever problem du nu syftar på, så är det väl inte svårare än att man låter bli att titta i fortsättningen. Knappast så att porrtittande skulle ge permanenta problem.
Barn och prepubertala ungdomar är inte intresserade av sex så varför de skulle kolla på porr förstår jag inte.

Du menar alltså att eftersom barn och prepubertala ungdomar inte är intresserade av sex, så är det inget problem att lämna porrtidningen framme på bordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in