2026-03-03, 21:50
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag föreställer mig en sorts svensk symbol för yttrandefrihet. En snällare dont tread on me. Jag försöker komma på en symbol som säger: jag kommer döda dig om du försöker ta min yttrandefrihet ifrån mig. Det är en sorts slagord som inte går att rå sig på egentligen. Man kan inte få in en kil utan att vänstern visar sin fula sida. Kan någon komma på något enkelt.
Citera
2026-03-03, 21:51
Medlem
Smekarn87s avatar
Jag har klurat på en megafon och pistol. En not och en pistol eller kanske en talande igelkott.
Citera
2026-03-03, 22:27
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Du kanske kan göra något med den gamla ”en svensk tiger” som inspiration. Jag vet inte hur dock.
Man får ju försöka pusha motsatsen till att tiga eftersom det handlar om yttrandefrihet liksom.

Edit:

Kanske en bild på den svenska tigern som har munnen öppen. ”En svensk tiger… inte!”
Senast redigerad av Kapitalistkalle 2026-03-03 kl. 22:29.
Citera
2026-03-03, 23:41
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Tja du ... Det visade ju sig så fort Trump kom till makten att yttrandefrihet inte var ett dugg viktigt förutsatt att man inte var Trump-supporter då.
Ni är samma avskräde, fursteslickare och slödder som "vänstern". Dock styrda av samma personer i det långa loppet.

Även trumpsupportar blev utsatta ifall de tyckte fel sak om israel bör tilläggas.
Citera
2026-03-04, 00:07
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Tja du ... Det visade ju sig så fort Trump kom till makten att yttrandefrihet inte var ett dugg viktigt förutsatt att man inte var Trump-supporter då.
Ni är samma avskräde, fursteslickare och slödder som "vänstern". Dock styrda av samma personer i det långa loppet.

Skitsnack.

Censuren är borta och det går utmärkt att uttrycka idiotiska vänsterliberala åsikter. Det visar sig däremot att all poäng med vänsterlögnerna försvann samtidigt som censuren av de som slog hål på vänsterlögnerna försvann...

I övrigt förstår jag inte vad ts vill diskutera?
Citera
2026-03-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag föreställer mig en sorts svensk symbol för yttrandefrihet. En snällare dont tread on me. Jag försöker komma på en symbol som säger: jag kommer döda dig om du försöker ta min yttrandefrihet ifrån mig. Det är en sorts slagord som inte går att rå sig på egentligen. Man kan inte få in en kil utan att vänstern visar sin fula sida. Kan någon komma på något enkelt.
Eftersom vi inte har tigrar naturligt i detta landet så skulle jag satsa på varg eller björn
Citera
2026-03-04, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Jag har klurat på en megafon och pistol. En not och en pistol eller kanske en talande igelkott.
Vad är det du vill protestera mot? Att du ens får protestera säger väl allt.
Citera
2026-03-04, 00:24
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TordNyman
Haha du dåre, Trump, Trump, Trump säger jag bara, äntligen har västvärlden en vettig ledare! Men du och dina liberaler mår väl dåligt och gråter... Och vet du vad vänster/liberala tårar är det bästa jag vet... Och jag ser dem dagligen på diverse youtube kanaler, men ge mig gärna mer här

Ja, ett stort plus med trump är alla vänsterliberaler som får hjärnblödning. De får mig att gilla Trump mer tror jag.

Men till ämnet, vad skall diskuteras? Vill ts göra någon sorts grafik? Typ en flagga eller ett bokmärke? Fattar 0.
Citera
2026-03-04, 00:44
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Vänstern är mot yttrandefrihet.

Jag läser och hör detta om och om igen i kommentarsfält, forum och i poddar. Det hävdas med emfas av många som om det vore på riktigt.

Jag ser inte detta motstånd i verkligheten. Hur ser det ut i praktiken?

Är det ett motstånd som består av ett varmt och långt gånget förespråkade av en återinförsel av statlig censur? Eller är det att man inte berör vissa ämnen, som man anser antingen är irrelevanta eller utagerade? Vill man diskutera verkliga saker är det lätt att förbise sånt som är påhittat och då förblir det omdiskuterat. Eller ser motståndet till yttrandefriheten ut på något annat sätt?

Det är valår i år. Har någon företrädare för något av de relevanta partierna till vänster gått ut med ett vallöfte om lagstiftning mot det fria ordet? Har någon partiföreträdare för något relevant parti till höger lovat att försvara yttrandefriheten och försvåra inskränkningar av den?
Citera
2026-03-04, 01:33
Medlem
Smekarn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumbo2022
Vad är det du vill protestera mot? Att du ens får protestera säger väl allt.

Jag tycker fler och fler länder inskränker yttrandefriheten. Skapar lagar som sätter folk i fängelse eller ger dem böter för det talade ordet. Jag vill ha en rörelse som tillsammans visar att vi egentligen också vill ha ett första tillägg.
Citera
2026-03-04, 01:44
Moderator
MrFishboys avatar
Skulle jag göra en symbol liknande ”Don’t tread on me” med svenska toner som ett försvar av svensk yttrande frihet med udden riktad mot vänstern. Hade jag gjort något som påminner om den urgamla friheten och påminner om den svenska tryckfrihetsordningen från 1766.

En nordisk runstensorm, stiliserad i blått, en gul fana och runorna i ormen ”Svitjod”.

Texten; ”Tig inte -1766”

Det gör den nationalistisk och står ut i dagens debatt-klimat, sen sammanfogar den forntiden, med 1700-talet och nutiden, en generationsresa som tar oss in i framtiden. Samtidigt antyder den till en redan känd symbolik.
Citera
2026-03-04, 08:49
Medlem
Kul, kul.

Du ska alltså ta en amerikansk symbol från den amerikanska frihetskampen, som symboliserar skyddandet av individens rättigheter då klart liberala, och även idag vänstervärderingar...
Mänskliga rättigheter, dito individers rättigheter ÄR fortsatt idag vänstervärderingar.

och använda mot vänstern?

Tips...vad kan döda dig i den svenska naturen, om du steppar på den? Jepp.. huggormen, så byt ut ormen.
Annars har jag för mig att det mest dödliga djuret i vår fauna är getingen. Betydligt fler människor har dött av getingbett än ormbett.
Senast redigerad av Merapi 2026-03-04 kl. 09:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in