Citat:
Ursprungligen postat av
goodasstimes
Här kommer Gunnar Axens senaste insändare
https://www.svd.se/a/ExQbwj/bakgrundskontroller-bor-inte-begransas-till-fa-aktorer-skriver-debattorer
Han drar helt vilda paralleller mellan det Verifiera gör och offentliggörandet av Epstein-dokumenten. Det är bland det sjukaste jag har hört, men ärligt talat, den här typen av insändare dyker ju upp hela tiden numer.
Herregud, den här väntan på EU-domstolens beslut är oändlig. Vad är det som tar sån satans tid? Önskar att en begäran om förhandsavgörande hade skickats in redan 2018 när GDPR kom. Jag är så trött på att vänta på att få känna mig lycklig igen. Jag vill bara ha tillbaka mitt liv.
Jag förstår verkligen känslan. Väntan på EU-domstolens dom har varit lång, särskilt för oss som lever med konsekvenserna under tiden.
För min del började processen i Attunda tingsrätt i april 2023 och hamnade senare i EU-domstolen genom ett förhandsavgörande. Det har varit en ganska galen resa från ett nationellt tvistemål till ett principiellt mål i EU-domstolen.
Jag har egentligen alltid varit en privat person som bara ville bli lämnad ifred och leva mitt liv. Men i den här processen har jag också varit tvungen att gå ut offentligt och prata om mitt eget privatliv för att kunna driva frågan.
När sådana principiella frågor om dataskydd, journalistik och proportionalitet prövas på EU-nivå tar det tyvärr tid. Jag hoppas också att avgörandet kommer snart.