2026-03-03, 22:04
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du är på ignore för alltid.
Du vet inte vad debatt är utan försöker bara förolämpa som en 4-åring och tror att du vunnit nåt när du fantiserar om vad jag tycker.
Ingen bryr sig om en kretin som du är " förvånad "

Så går det för folk som dig, här pä forumet och i livet.

I ämnet, ju fortare Irans nuvarande regim faller desto bättre. Vi kan inte leva med det hotet.

Även om jag är på ignore så svarar jag ändå, för det är så många som helt bortser från vad det som eventuellt försvinner ersätts med. USA är onekligen ett hot, de säger själva att de ska börja hota och kriga ännu mer. Det är deras egna ord och de har upprepat det många gånger.
Citera
2026-03-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Hoppas någon kan ta över styret i Iran snart.
Turistindustrin kan förlora 60 miljarder US-dollar. På det olje- och gasexporten! Jänkarna får lägga på ett kol i sitt regimbytande.
https://x.com/Existenzse/status/2028865986787786987
Någon? Vem skulle det vara, den tidigare shahens numera gamla son? Jag tror inte att det är vad Irans ungdomar vill. Iran var på väg till att bli en demokrati på 1950 talet men då stoppade Storbritannien och USA den utvecklingen eftersom tillgång till oljan i Iran var viktigast för dem. Precis som nu, för USA. Den sista shahens styre var lika usel som ayatollarnas styre därefter.
Citera
2026-03-03, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Dom dödade en amerikansk turist inte länge sedan och raketer skickar dom upp med hotfulla statliga meddelande på nyheterna efter. Du är verkligen slö.

?

tappade du det såpass av den vackra vyn av telaviv?

vet inte om det finns någon igång över tehran just nu, men det rullade en tidigare, den över beirut var även den.... explosiv...
Citera
2026-03-03, 22:06
Avstängd
coolabananer123s avatar
Hur många missiler ska Iran ha?

Realistiskt?
Sen kan man ju inte skjuta från ett ställe två ggr pga USA har satellit bilder över Iran så det är nog svårt och riskabelt att flytta runt stridsspetsar.

Känns ju som det är ganska omöjligt att Iran klarar sig i genom detta.
Citera
2026-03-03, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Citat
"1. Direkt med sina egna missiler
Aktuell, bekräftad iransk teknik kan inte nå hela Västeuropa med sina nuvarande system — de flesta är inom cirka 2 000–2 500 km räckvidd, vilket inte täcker större delen av Västeuropa från Iran."

Från norra Iran och upp till Östersjön är det som närmast 2 500 km. Villket nog ändå får sägas inkludera en rätt stor del av Europa.

Precis, Iran var uppenbarligen ett hot mot Europa även om europeisk konsensus sagt att dom inte varit det.
Jag är inte så värst förvånad dock, Ryssland var inget hot heller för bara fyra år sedan, även om dom varit det under hela min livstid.
Citera
2026-03-03, 22:09
Medlem
East.Clintfoods avatar
Se vad jag hittade precis på cnn:

11 min ago
Israel detects new wave of incoming missiles from Iran
By Michael Rios
Israel’s military says it has identified a new wave of missiles heading toward the country launched from Iran.

It said its defense systems are working to intercept them.

The public has been instructed to take shelter until further notice.

Finns det någon vettig live stream på youtube? Så får man beskåda lite fyrverkerier!
Citera
2026-03-03, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag gav dig bildbevis på demonstrationerna du inte trodde fanns häromdagen.

Du förkastade bevisen eftersom du ansåg att Telegram inte var en pålitlig källa och du visade noll förståelse för mitt påstående gällandes att Telegram/X en plattform och inte en källa öht.

Bättre att fly än illa fäkta? Dra något du läst om kriget i Vietnam eller om AH istället, rätt tryggt att ha nån bok eller förfalskad historiebeskrivning att hänvisa till.

Ingen är skyldig dig något, allra minst källor, källa på en världskarta liksom…

Nej jag tror inte oftast inte på info fr X eller telegram. Då stor del är botar och propagandister där. Men har du en känd expert så är det OK. Hade du visat al-Jazeera som visar videos på både arga och glada iranier.

Du behöver inte visa mig några bevis. Men jag gissar att du vill övertyga människor att du har rätt. Annars varför är du här? Berätta vad du tycker bara? Det är väl OK. Men du har kanske viktigare att göra?

Jag är glad om du kan bevisa något jag inte visste. Då har jag lärt mig något.
Senast redigerad av SiamGnome 2026-03-03 kl. 22:13.
Citera
2026-03-03, 22:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av East.Clintfood
Vilket hot? Har du missat det här?:

"Iran var varken dagar eller veckor från att ha ett kärnvapen säger Rafael Grossi, chef för FN:s kärnvapenövervakningsorgan, till CNN.

Uttalandet kommer efter amerikanska påståenden om att Iran utgjorde kärnvapenhot.

Det fanns enligt Rafael Grossi "många oroande element" men aldrig ett systematisk program för att bygga kärnvapen, säger han till kanalen."

https://edition.cnn.com/world/live-news/iran-war-us-israel-trump-03-03-26?post-id=cmmara7zt002e3b6uq55ru42m
Du tror på han? Som stödjer terrorister sedan länge. Varför är ni vänster folk så efterblivna?
Citera
2026-03-03, 22:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Självklart var Iran ett stort hot. Iran har försökt köpa färdiga kärnvapen under lång tid, och det var enbart en tidsfråga innan de hade lyckats köpa ett färdigt vapen. Då hade Israel eller USA förintats.

Vad grundar du det fetade på?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Så du har ingen källa.

Om det bara är SVT som anser utgör godkänd källa, så kan du gå in och kolla på kvällens Rapport-sändning. Mina uppgifter bekräftades även där.
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Först sa Trump att han skulle bomba i fyra dagar och sen är det dags för folket att göra uppror och ta över.

Nu talar nyhetsbolagen om "war of attrition" (utnötningskrig) och det har inte ens gått fyra dagar, det verkar som att skiten är på väg mot fläkten va?

Det vore bra med regime change men saken är helt beroende av hur Irans en miljon beväpnade styrkor av olika slag känner gentemot det efter att högsta skägget hamnat i paradiset.

Ardalan Shekarabi och Alice Teodorescu lär inte va på väg till Teheran så frågan är vem som ska va "boots on the ground"?

Utan boots on the ground blir det lite svårt att göra revolution...
Senast redigerad av Kungenshora 2026-03-03 kl. 22:14.
Citera
2026-03-03, 22:13
Medlem
Ska ayatollans barn verkligen ta över. Vanvettig nepotism. Tror dessa smutsiga äckelpedofil gubbar att set är en bra idé?? Hoppas Mossad avrättar fanskapet i natt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in