2026-03-03, 19:35
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Kerim Mrabti.

Smaka på den.

Typisk trött Bosse-värvning, helt planlöst vad det verkar.
Citera
2026-03-03, 19:37
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
En 30+ kille på en position där ni redan har 2-3 spelare för mycket. Som spelar andreflöjt till Fredrik Hammar i Mechelen.

Med det i åtanke tänk dig att droppa denna kommentaren när Hammarby lyckas värva Lind, klass på riktigt:

Citat:
Tyder på desperation från Bajens håll.

Sen sitta och har helt lyrisk över Vecchia eller Merbati.
Citera
2026-03-03, 19:42
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Med det i åtanke tänk dig att droppa denna kommentaren när Hammarby lyckas värva Lind, klass på riktigt:

Sen sitta och har helt lyrisk över Vecchia eller Merbati.
Jag har dålig koll på belgiska ligan och Mrabti men han verkar lira på mittfältet där med Fredrik Hammar som dömdes ut som talanglös av antagonisterna för typ 1,5 år sedan. Även om Mrabti håller hög allsvensk klass får Dif gärna värva honom för min del.

Det finns inte en chans att Honkavaara kan hålla truppen nöjd med Stensson, Anderson, Hegland, Langhoff, Mrabti, Finndell, Siltanen och Åslund som ska slåss om tre platser på ett centralt mittfält alternativt spelas på fel position som ytter. Och yttrar har de ju redan Fallenius, Zugelj och Okkels. Dessutom ska väl Saeed få spela i år med tanke på förlängningen där? Vore en helt vansinnig värvning med tanke på truppläget. Dif skulle nog må bättre av att sälja av några av medelmåttorna där och få in någon av riktig klass istället. Men att trycka in en Mrabti på ett redan överfullt mittfält måste ju fan få topplocket att gå för gemene gårdare. Minus kukräven såklart.
Citera
2026-03-03, 19:45
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Jag har dålig koll på belgiska ligan och Mrabti men han verkar lira på mittfältet där med Fredrik Hammar som dömdes ut som talanglös av antagonisterna för typ 1,5 år sedan. Även om Mrabti håller hög allsvensk klass får Dif gärna värva honom för min del.

Det finns inte en chans att Honkavaara kan hålla truppen nöjd med Stensson, Anderson, Hegland, Langhoff, Mrabti, Finndell, Siltanen och Åslund som ska slåss om tre platser på ett centralt mittfält alternativt spelas på fel position som ytter. Och yttrar har de ju redan Fallenius, Zugelj och Okkels. Dessutom ska väl Saeed få spela i år med tanke på förlängningen där? Vore en helt vansinnig värvning med tanke på truppläget. Dif skulle nog må bättre av att sälja av några av medelmåttorna där och få in någon av riktig klass istället. Men att trycka in en Mrabti på ett redan överfullt mittfält måste ju fan få topplocket att gå för gemene gårdare. Minus kukräven såklart.

Om jag var otydlig:

Tänk dig sitta och försöka kalla Lind en dålig värvning för att sen sitta och vara helt till sig över Merbati eller Vecchia.
Citera
2026-03-03, 19:46
Medlem
cokehyenas avatar
https://x.com/helnytt_Allsv/status/2028878396269248731
Citat:
Scoutingrapport Peter Langhoff 🪄🇩🇰

Djurgårdens senaste nyförvärv, Peter Langhoff är en innermittfältare som kommer från spel i danska Lyngby, där han var en av de bästa spelarna i hela ligan. Dock danska andradivisionen. Dansken stod för 18 av 18 möjliga ligamatcher under säsongen, under dessa har han gjort tre assist men noll mål, två gula kort är även noterat hos Stockholmsklubbens nya nummer 6.

Langhoff har hunnit debutera i blårandigt, hemma mot Falkenberg i DIF:s första tävlingsmatch för året visade han direkt sina styrkor.

Vilka är hans styrkor då?
Jo 22-åringen hittar sin främsta egenskap i att rent av förstöra motståndarnas anfallspel. Återerövring, duellspel och brytningar. Faktum är att Langhoff stod för flest antal defensiva dueller i hela serien. 7,6 stycken per 90 min. Antingen vunna eller förlorade, det spelar ingen roll men han är alltid där och markerar.

Langhoff är ingen ”poängspelare” direkt men ligger ungefär på samma nivå som lagkamraten Matias Siltanen. Precis som Siltanen har 04:an en väldigt fin passningsfot kombinerat med god spelförståelse. Langhoff var en av de spelare med flest passaningar till sista tredjedelen per 90 i ligan. 9,23. Dessutom hade han högst procent lyckade passningar till sista tredjedelen, vilket jag tror Djurgården värderar mycket högt. Dock hittar mittfältaren en svaghet i bristen på nyckelpassningar, vilket också är ett av orsaken till en minskad poängskörd trots en fin fot. Han helt enkelt mycket involverad i uppspelsfasen, precis som partnern Siltanen.

Sammanfattningsvis är Langhoff en pärla inom svensk fotboll och ifall Djurgården låter han anpassa sig till Allsvenskan på rätt sätt och får ha kvar honom flera år, så kommer han växa till en av ligans absolut bästa. En duktig omställningsspelare som jobbar hårt men även en smart och teknisk passningspjäs. Den enda som gör mig fundersam är om Langhoff är för lik Siltanen, vilket leder till att Djurgårdens spel kan bli för upprepande och då även förutsägbart. Tillexempel såg vi hur just dessa två nästan stod på varandra vid vissa tillfällen under matchen mot Falkenberg. Men efter en viss tid borde det lösa sig, efter de har så kallat spelat ihop sig.

Återigen en klassvärvning av Bosse.
Citera
2026-03-03, 19:47
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
https://x.com/helnytt_Allsv/status/2028878396269248731

Återigen en klassvärvning av Bosse.

Som alltså blivit förpassad till bänken efter förlusten mot superettanlaget.

Enligt min inside i diffus så kommer den begränsade Slitanen spela istället för Långstrump till han säljs. Hade han varit så jävla fantastisk hade detta inte skett.

(FB) Silly Season inför och under säsongen 2026 - Svensk fotboll
Senast redigerad av skogsburkan 2026-03-03 kl. 19:52.
Citera
2026-03-03, 19:52
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan
Om jag var otydlig:

Tänk dig sitta och försöka kalla Lind en dålig värvning för att sen sitta och vara helt till sig över Merbati eller Vecchia.
Du var inte otydlig.

Dif har väl spenderat lika mycket i övergångssumma som vi lagt på Lind för att locka till sig Stensson och Sawo. Klass.
Citera
2026-03-03, 20:06
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Kerim Mrabti.

Smaka på den.
Känns mer som Therkildsen va?
Citera
2026-03-03, 20:26
Medlem
skogsburkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Fan ska smurfpojken i premier league att göra? Behövde sunderland en ny tredjemålvakt?

Debut mot Leeds nu medan Agbonifo bär vatten till Lamajun på träningarna. Som det kan gå.
Citera
2026-03-03, 20:40
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Känns mer som Therkildsen va?
Här droppar man inside och folk gnäller.
Citera
2026-03-03, 20:52
Medlem
Teus avatar
Citat:

De VSK jag pratar med är helt övertygade om att Åslund blommat ut till en riktig klasslirare om det inte hade varit för det faktum att han valde Real Apa.

Svårt att veta om dom har rätt, men dif känns onekligen som en bra destination om man vill döda sin karriär just nu..
Citera
2026-03-03, 21:09
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
De VSK jag pratar med är helt övertygade om att Åslund blommat ut till en riktig klasslirare om det inte hade varit för det faktum att han valde Real Apa.

Svårt att veta om dom har rätt, men dif känns onekligen som en bra destination om man vill döda sin karriär just nu..
Snacka inte så mycket goja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in