2025-12-27, 11:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Har också börjat köpa in mig.
Kan bli bra, tvärsäker är jag dock inte..
Det är stor risk och hela bolaget hänger på huruvida Stablecoins har en framtid samt om privata bolag så som Circle isf får tillgång till den marknaden.

High risk, high reward. Fördelen att köpa på dessa nivåer är att man kommer in efter 75% retracement.
Citera
2025-12-27, 11:37
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är stor risk och hela bolaget hänger på huruvida Stablecoins har en framtid samt om privata bolag så som Circle isf får tillgång till den marknaden.
De har redan tillgång i högsta grad till den "marknaden". Intäkterna är marginella. Bolaget går med förlust.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2025-12-27 kl. 11:40.
Citera
2025-12-27, 11:41
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
De har redan tillgång i högsta grad till den "marknaden". Intäkterna är marginella.
Korrekt.
Marknaden för stablecoins är idag väldigt liten, då den inte är tillräckligt reglerad och accepterad. En investering nu, som jag försökte säga, är ett bet på att den kommer bli reglerad och sedermera allt mer accepterad i framtiden. Isf är uppsidan enorm.
Citera
2025-12-27, 11:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Korrekt.
Marknaden för stablecoins är idag väldigt liten, då den inte är tillräckligt reglerad och accepterad. En investering nu, som jag försökte säga, är ett bet på att den kommer bli reglerad och sedermera allt mer accepterad i framtiden. Isf är uppsidan enorm.
Hela poängen med stablecoins är regulatoriskt arbitrage. De saknar helt mening utöver detta. Regleras marknaden ordentligt så försvinner dina fantastiskta stablecoins.
Citera
2025-12-27, 11:46
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hela poängen med stablecoins är regulatoriskt arbitrage. De saknar helt mening utöver detta. Regleras marknaden ordentligt så försvinner dina fantastiskta stablecoins.
Helt fel. Isf har du inte fattat ett dyft.
Citera
2025-12-27, 11:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Helt fel. Isf har du inte fattat ett dyft.
Vilket utförligt argument.

Bolaget i fråga går med förlust trots en stor andel av denna så kallade marknad. Du kanske borde fråga dig varför.
Citera
2025-12-27, 12:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Vilket utförligt argument.

Bolaget i fråga går med förlust trots en stor andel av denna så kallade marknad. Du kanske borde fråga dig varför.
Det jag försöker förklara för dig, men som du ignoreerar för att kunna fortsätta argumentera, är att hur läget är NU är ointressant då stablecoins inte är ett etablerat betalningssätt. I framtiden kan det bli det SOM JAG FÖRSÖKT SÄGA TILL DIG FLERA GÅNGER, och en bett på Circle nu är en bett på framtiden.

Om du kommer med din sedvanliga ord-tango i ett försök att undvika poängerna som förmedlas tydligt till dig så räkna med sedvanlig ignore. Ok, trollet?

Det viktiga är trots allt att andra förstår, inte du.
Citera
2025-12-27, 12:07
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Det jag försöker förklara för dig, men som du ignoreerar för att kunna fortsätta argumentera, är att hur läget är NU är ointressant då stablecoins inte är ett etablerat betalningssätt.
Varför skulle det bli det? Folk har inga problem med att betala redan idag.

Du kanske menar att fler ska spekulera på oreglerade kryptobörser med dessa "coins"? Är det så du menar med ett "etablerat betalningssätt"?
Citera
2025-12-27, 12:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Varför skulle det bli det? Folk har inga problem med att betala redan idag.

Din kompis står i kaffekön i argentina och upptäcker att han glömt plånboken hemma. Kan du betala hans kaffe för 10kr i detta nu "utan problem"? Med stablecoins skickar du snabbt men framför allt "avgiftsfritt och decentraliserat" dessa till honom.

Man förstår fort att man med stablecoins öppnar upp en VISA/MC/AMEX upplevelse för hela jordens befolkning, fast med skillnaden att det inte finns mellanhänder som tar upp (och i vissa fall över) 3% av transaktionssumman. Detta för att det sker decentraliserat istället för via massa banker som vill ha % av kakan. En upplevelse du kan göra direkt från tex telefonen.

Nu brukar du blabbla om SEPA (en standard som bara gäller vissa transaktioner mellan de europeiska banker) precis som den är globalt tillgänglig för alla transaktioner man någonsin kan tänkas göra. Den löser inte heller kaffeexemplet ovan. Bespara oss denna gång.
Citera
2025-12-27, 12:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Din kompis står i kaffekön i argentina och upptäcker att han glömt plånboken hemma. Kan du betala hans kaffe för 10kr i detta nu "utan problem"? Med stablecoins skickar du snabbt men framför allt "avgiftsfritt och decentraliserat" dessa till honom.
Ja jävlar vilket use case! Haha! Här har vi framtidens betalningar.

För övrigt, ja, det går alldeles utmärkt att göra detta utan stablecoins om man vill. Men ingen vill.

Citat:
Man förstår fort att man med stablecoins öppnar upp en VISA/MC/AMEX upplevelse för hela jordens befolkning, fast med skillnaden att det inte finns mellanhänder som tar upp (och i vissa fall över) 3% av transaktionssumman.
Lögn, utgivare av debitkort tar inte ens i närheten av 3% av summan. Jag vet inte varför du jämför med Amex, som inte är ett debitkort.

Citat:
Detta för att det sker decentraliserat istället för via massa banker som vill ha % av kakan.
Istället är det Circle som vill ha en del av kakan.

Citat:
En upplevelse du kan göra direkt från tex telefonen.
Jaha, ja det låter ju revolutionerande att kunna betala med mobilen!

Citat:
Nu brukar du blabbla om SEPA (en standard som bara gäller vissa transaktioner mellan de europeiska banker) precis som den är globalt tillgänglig för alla transaktioner man någonsin kan tänkas göra. Den löser inte heller kaffeexemplet ovan. Bespara oss denna gång.
Du verkar fortfarande inte förstå varför regleringar kring finansiella transaktioner existerar. Problemen du beskriver är inte ett tekniska, utan ett juridiska.

Eftersom det går utmärkt att skapa tjänster som swish, venmo, SEPA instant, FedNow, med flera inom marknader där regleringarna är smidiga, så vet vi att tekniken inte är ett hinder.

Så vad finns det för case för att investera i detta fantastiska bolag? Att de för tillfället kan kringgå regleringar?
Citera
2026-01-31, 10:55
Medlem
Leastons avatar
Stablecoin Volume Surged 690% As Enterprises Embraced Digital Dollars
"2025 was the year stablecoins entered the mainstream. 2026 is the year they go mainstream."

https://www.forbes.com/sites/boazsobrado/2026/01/21/stablecoin-volume-surged-690-as-enterprises-embraced-digital-dollars/

Köpläge på kursen om det ligger minsta sanning i ovan.
Citera
2026-03-03, 18:04
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Har också börjat köpa in mig.
Kan bli bra, tvärsäker är jag dock inte..
Hoppas du fått en bra gav nu när det vänder uppåt. Bröt $100 -vallen idag.

Jag fick in lägsta köp på 62, så fick ner mitt gav en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in