2026-03-03, 03:47
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
USA:s utrikesdepartement uppmanar alla amerikanska medborgare att lämna över ett dussin länder i Mellanöstern ”på grund av allvarliga säkerhetsrisker”. Det uppger Mora Namdar, departementets biträdande sekreterare, på X.

Uppmaningen berör Bahrain, Egypten, Iran, Irak, Israel, Västbanken, Gaza, Jordanien, Kuwait, Lebanon, Oman, Qatar, Saudiarabien, Syrien, Förenta Arabemiraten och Jemen.

Iran kommer väl hävda att de befriat hela arabvärlden från amerikansk ockupation.
Citera
2026-03-03, 03:48
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Handlar mer om att visa att vi står enade med Trump och Bibi i denna operationen så som Britterna gör nu

Jag är inte övertygad om att Trump vill detta.
Citera
2026-03-03, 03:56
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Är detta ett religionskrig mellan Judendomen/Kristedomen och Islam?

Nej inte alls. Dels är Iran shiiter och inte sunni som de flesta muslimer. För det andra är regimen religiösa hycklare där de flesta inte själva följer religiösa påbud. Bilderna från Ali Shamkhanis dotters bröllop visar att regimen privat inte lever som de lär.

https://www.youtube.com/shorts/lVOJ80OzOTo
https://www.iranintl.com/en/202510192118

Ali Shamkhani är bekräftat död i USAs attack.
Citera
2026-03-03, 03:57
Medlem
Flaskpostenss avatar
Amerikansk ambassad förstörd. Samtidigt som USA snart måste dra tillbaka sin militär.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/donald-trump-hotar-med-hamnd-efter-attacken-mot-ambassaden/
Citera
2026-03-03, 03:58
Medlem
henrikos avatar
Citat:

Enligt min uppfattning är detta primärt ett religionskrig från judendomen mot islam.

Sekundärt får givetvis kristendomen lida av det också genom att betala kalaset, i form av enorma vapenkostnader, hämndaktioner under lång tid och stora ej assimilerbara flyktingströmmar.

Precis som judendomen vill.
Citera
2026-03-03, 03:59
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:

Nej det handlar om att Iran aldrig skall få kärnvapen .
Citera
2026-03-03, 04:09
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Enligt min uppfattning är detta primärt ett religionskrig från judendomen mot islam.

Sekundärt får givetvis kristendomen lida av det också genom att betala kalaset, i form av enorma vapenkostnader, hämndaktioner under lång tid och stora ej assimilerbara flyktingströmmar.

OT:

I Sverige finns det väl inga kristna kvar!?

Jo, några konstiga på SVT "GUDSTJÄNST" - brukar sändas kl 10.00 söndagar har jag för mig.
Citera
2026-03-03, 04:11
Medlem
Flaskpostenss avatar
Det är ju möjligt att mossad var de som låg bakom Epstein och har därför en jävla massa hållhakar och blackmails att ta till mot våra allierade över Atlanten?
Citera
2026-03-03, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko

Det är ett krig för kristna fundamentalister också. Framförallt amerikanska evangelister som vill att judarnas land ska återställas så att Harmageddon kan ske. Jävla dödskult.
Citera
2026-03-03, 04:14
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Nej det handlar om att Iran aldrig skall få kärnvapen .

Dom bombade man ju bort förra året!

Men även om det är som du säger, så utesluter det inte att skälet till att Iran inte ska få ha kärnvapen är för att de då skulle använda dem för att en gång för alla bli av med alla judar i området.
Citera
2026-03-03, 04:15
Medlem
Citat:
Jag tror det är ett krig om oljan. Den som kontrollerar oljan kontrollerar världen. Iran ett bara ett andra steg efter Venezuela. More to come.
Citera
2026-03-03, 04:18
Medlem
Men om det är ett krig mellan Islam och Judendomen/Kristendomen så varför attackerar Iran Islamska länder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in