2026-03-02, 17:51
Medlem
Islam tillhör arabisk kultur. Inte svensk.
Rätt enkelt eller hur?
Citera
2026-03-02, 18:15
Medlem
Eurodiscos avatar
Hur ska islam kunna bli en del av svensk kultur?
När hela idén med islam är att alla länder i värden ska bli muslimska. Så islam kommer aldrig att acceptera svensk kultur. Att bygga moskér och kräva att man inte ska servera fläsk i skolan och att ramadan ska bli helgdag mm är en del av övertagandet men det fattar dom flesta inte förän det är försent
Citera
2026-03-02, 18:31
Medlem
outback4s avatar
Är det ens en fråga? Är Islam svensk kultur? Fler frågor finns.Varför är inte hinduismen svensk kultur? Eller hedonismen eller ockultismen?
Jag kan aldrig tolerer sån skit som islam i mitt land. Gör om alla moskéer till parkeringsgarage.
Citera
2026-03-02, 18:48
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Varför blandar man ihop religion & kultur?

För att man är puckad.
Citera
2026-03-02, 18:52
Medlem
Jag har träffat muslimer jobbat med dom och träffat dom privat. Dom är okej i min bok. Skulle dom börja hota vilket är extremt ovanligt då trycker jag ner dom i samma sekund. Sen äre ju så klart fråga om "vad dom vill" Islam anses ju vara den rätta religionen. Så funkar människor generellt.

Den starkes rätt principen. Oavsett om det är ett hockey-lag du hejar på/band-artist som är bäst. Man vill ju förmedla vem är bäst.

Minns runt 2010. Gick det runt en muslim troligen full/hög pratade om hur hans kontakter med al-qaeda var nära. Vi stog bara och skrattade åt han. Ingenting fysiskt hände.

Problemet jag ser är deras ideer om att bombningar är en lösning på deras sätt att komma närmare gud och politiska mål.
Citera
2026-03-02, 19:11
Medlem
Men Sverige är mångkulturellt ju, därav slipper du se islam vara svensk kultur så jag förstår inte vad Sörman yrar om?
Varför skulle muslimer inte kunna samexistera med icke muslimer?
Att muslimer inte förtrycks likt judar gjorde en gång i tiden betyder inte att dessa tagit över svensk kultur eller något.

Är faktiskt en grej jag verkligen gillar med Sverige, är att man får lov att vara annorlunda (eller visst trångsynta konservativa hatar allt som är nytt & annorlunda, men majoriteten i Sverige är snarare progressiva, men kallar ofta sig konservativa pga politisk hjärntvätt typ). Att vara öppensinnad är typiskt svenskt, inte att vara trångsynt och tråkig, högerextrema propagandister kanske försöker påstå något annat, men verkar inte förstå att absolut största majoriteten män, kvinnor, invandrare, icke invandrare, är inte högerextrema i Sverige och majoriteten ser faktiskt ner på riktiga rasister och dylika fascister.

Sålänge muslimerna accepterar våra seder och anpassar sig efter samhället och våra regler så ser jag inga problem. Majoriteten är skötsamma människor som jobbar, tar hand om familjen (eller andra invånare inom jobbet), vill uppleva och göra saker likt alla andra svenskar, resa, ta del av media, shoppa, festa, äta god mat. Och har inga problem med vanliga kristna eller ateister t.ex. sålänge dessa inte är fascister som avskyr sådana givetvis, men det är inte så konstigt.

T.ex.
Högerextrema klagar på islams hbtqfientliga inställning, visst alla religioner har stora brister, i synnerhet när det gäller hbtq, jämställdhet t.ex. då det är skrivet på en helt annan tid men tittar du runt i samhället så är det knappast muslimerna som ägnar sig åt homofobi, transfobi, hat och diskriminering mot hbtqpersoner. Utan det är främst högerextrema som sprider sådan hat. Kolla runt på sociala medier när hbtq diskuteras, så kommer du snabbt se att jag talar sanning.
Senast redigerad av N0.N4M3 2026-03-02 kl. 19:13.
Citera
2026-03-02, 19:14
Medlem
Islam är inte en del av svensk kultur. Förutom då islam var här senast. Och våldtog, torterade och förslavade miljontals av oss..

Islam ska ut från landet
Citera
2026-03-02, 19:26
Medlem
acid_nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp
https://www.youtube.com/watch?v=Rhi22oCqdWE

Liberalerna pratar varmt om blågul islam och Ulf Kristersson hälsar muslimer en glad ramadan med sitt stora naiva leende. Motpolen till väst och våra grundläggande värderingar försöker att skohornas in i det svenska samhället av våra högsta ledare.

Sverigedemokraterna i EU-parlamentet gick nyligen ut med en bild som lyder: "Ramadan hör inte hemma i Sverige!".

Sörman pratar om att svenskarnas identitet hotas när allt ska ingå i den. Om alla är svenskar så är ingen svensk, typ. Om allt ska ingå i den svenska kulturen så har vi ingen svensk kultur. Han säger att han vägrar att acceptera att islam ska räknas in som en del av vår svenska kultur och idén om att vi ska sammanfogas och bli ett.

Min fråga till dig är: Accepterar DU att islam blir en del av svensk kultur? Vad det innebär kan diskuteras fritt i tråden.

hahaha…….öh….Nä?
Är det någon som läser vad som står i deras böcker ? Kom igen gott folk.
Citera
2026-03-02, 19:46
Medlem
Tror många/ de flesta? svenskar och även invandrade med annan bakgrund är emot islamieringen av Sverige. Ändå får islam allt större utrymme överallt i det svenska samhället
Dels med hjälp av de proislamister som har stort medieutrymme att höras.; Aftonbladet med Anders Lindberg främst , Expo.ETC mfl Sen har vi de demokratiska institutionerna som infiltreras i hög hastighet När Socialdemokraterna Vänstern och Centern är glada och nöjda över att deras listor är mångkulturella. Att kandidaterna är lojala i första hand till sin religion , i andra hand sin familj/ klan och i tredje hand den egna plånboken det vill man inte se. När godhetssignaleringen är det man vill framhålla. Individer med egna agendor får tillgång till makten i kommuner regioner och riksdag. Ett gravt självskadebeteende från våra partiföreträdare.
Och med aggressivt dominansbeteende är uppörda muslimer skrämmande att argumentera med. När man vet hur hämndlystet långsinta de är.
Citera
2026-03-02, 19:51
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Enorma mängder människoliv har offrats för att hålla Islam utanför Europa för den som läst lite grundläggande historia. Européer som offrade sig för att vi skulle få privilegiet att leva fria från Islam. Dagens politiker öppnar porten och släpper in det utan att våga höja rösten. Islam hör hemma i Saudiarabien men har en agenda att ta över och erövra på alla tänkbara sätt. Inom Islam är det tillåtet med vilka medel som helst för att expandera. Lögner, våld, bedrägerier och det är just vad man ägnar sig åt också varvat med terrorism.

60-70 år sedan var Islam lika vanligt som rymdvarelser i Sverige och på inget sätt naturligt. Tyvärr är dagens svenskar både dåligt pålästa om historia och sin egen kultur och lätta att förleda i att acceptera Islam som något "naturligt".

Muhammar Khaddafi beskrev ganska öppet hur Europa skall erövras demografiskt. Finns ingen anledning för muslimer att försöka sig på erövringståg när dagens politiker skänker bort Europa gratis. Kom till Europa och bli försörjd på livstid och begå hur många våldtäkter du vill. Ingenting kommer att hända. Refugees and Allah welcome!
Senast redigerad av MuhamtaCurry 2026-03-02 kl. 19:54.
Citera
2026-03-02, 19:53
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Islam kan finnas och existera parallellt med det svenska kulturen, precis som med alla andra religioner och kulturer. Det enda behöver inte utesluta det andra.

Nej islam är är vidrig religion som är totalt oförenlig med svenska värderingar.
Citera
2026-03-02, 19:56
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KavlaUpp

Min fråga till dig är: Accepterar DU att islam blir en del av svensk kultur? Vad det innebär kan diskuteras fritt i tråden.

Absolut inte! Islam bör förintas från jordens yta. Finns en anledning till att alla muslimska länder är piss att bo i och att alla länder som islamiseras blir radikalt sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in