2026-03-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag tror få militära ledare skulle hålla med om att det är någonting positivt med trupp som inte kan kommunicera.
Någon dag funkar väl, men de kanske behöver ammunition, de kanske skulle behöva måljustering eller information om målet är träffat och helt klart är samordning mellan truppslag effektivare än om alla agerar i blindo.

Det funkar kanske någon dag med förhandsgivna order men kriget är föränderligt och nya order måste anpassas till det. Det alternativ som finns utan ledning är gerillakrigföring i mindre enheter men har dessa ingen kommunikation kanske de börjar skjuta varandra, agerar på rykten och gör mer skada på Iran än på fienden.

Dom kanske kan och kommunicerar mellan varann på andra sätt sånt vet vi ju inte..
Citera
2026-03-02, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Nu ljuger du, du säger det som CIA viskar i ditt öra. Initialt så hette det att kriget skulle vara slut på några timmar, max några dagar. Nu har det plötsligt blivit 4-5v. Ska vi gissa på ett minimum på 4-5 år med tanke på hur det gick i Irak och Afghanistan. Vi ser att du lever upp till ditt namn, slö. Det går bra nu!

de första rapporterna (chanel 12 israel, 28 feb) sa att operationen var minst 4 dagar lång, trump sa så sent som igår att det rör sig om ca 4 veckor med bombningar.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Israels militär meddelar att terrorstämplade Hizbollahs underrättelsechef Hussein Makled dött, skriver Reuters.

Makled dog i en attack mot Libanons huvudstad Beirut, enligt Israels militär.

Man leker inte med Israels underrättelsetjänst. Snacka om träffa rätt med sina träffar. Imponerande
Citera
Medlem
Bogandoffs avatar
Hittills fyra Amerikaner dödade pga ett krig som bara Israel tjänar på. Ja, jag undrar verkligen hur Trump kommer att ursäkta bort det här hemma i staterna. Nog för att MAGA är totalt hjärntvättade men till slut måste ju polletten trilla ner.
Citera
2026-03-02, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-Piiip
Hjälp hur tar jag mig hem från iran?
Vilket grannland ska jag gå till? Ambassader?

Är nog svårt… media skrev ca 4000 svenskar är strandsatta och Sverige kan inte hjälpa till.
Citera
2026-03-02, 13:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
ohh nej vi är dömda

Har du glömt att Norge, USA,Trinidad & Tobago har LNG 😅😅😅😅,

Vad har det med något att göra?
Våra gaspriser är fortfarande uppe +50% i Europa
Citera
2026-03-02, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Ännu fler amerikaner dödade rapporterar Al Jazeera. Trump kommer få det extremt jobbigt på hemmaplan...

Medans Trump sitter orörd i Vita Huset ligger din gris Khamenei begravd 6 meter under jorden.

Håll dig till relationstrådarna hädanefter.

Krig är uppenbarligen inte ditt starkaste ämne.
Citera
2026-03-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Som självutnämnd expert på drönare vill jag gärna att du kommenterar dessa inlägg:
(FB) Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28
Inget att oroa sig för eller?

rysk teknologi och lite iransk ai klip?

hahahaha.

är väll en rimlig komentar.

är det fortfarande friendly fire som leder på mullornas sida när det kommer till bekämpandet av militära mål?
Citera
Medlem
Kuwait sköt av misstag ner tre amerikanska stridsflyg med 'Friendly Fire'
https://www.centcom.mil/MEDIA/PRESS-RELEASES/Press-Release-View/Article/4418568/three-us-f-15s-involved-in-friendly-fire-incident-in-kuwait-pilots-safe/
Citera
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Som självutnämnd expert på drönare vill jag gärna att du kommenterar dessa inlägg:
Inget att oroa sig för eller?

Frågan är vad Israel och USA gör när deras anti drönar system börjar gå på knän? Vilket jag hört kan ta några dagar. De bränner av ammunition idag på 1 vecka som tar 1 år att göra.
Citera
Medlem
Citat:
För att det finns amerikanska baser där?

Är du så lättlurad så du inte fattar att det är fake news?

Tror du USA flyttar sitt försvar till Israel så Iran kan bomba de amerikanska baserna i Saudi?

Tänk lite...
Citera
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Europa är körd

Qatar says it has stopped ALL PRODUCTION OF LNG.

This will have immediate global ramifications.

I hate to say this, but after 2 years of daily genocide in Gaza, I’m somehow relieved this complicit world will feel a bit of the pain & suffering.

https://x.com/ASE/status/2028443003874926848?s=20
Tur inte EU köper därifån då. Qatar är en backup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in