2026-03-02, 10:28
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Inlägg på X

https://x.com/DABoooomB/status/2028222344481673281

Är nog fejk news.

Oavsett så är det konstigt att någon frivilligt vill ha det ”jobbet”
Citera
2026-03-02, 10:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Iranierna verkar dock vara lite mer hungriga på maktskifte med tanke på alla protester jämfört med tex afghanerna som fick talibanerna tillbaka så fort USA lämnade landet.

Vi får hoppas att de är tillräckligt många och starka för att mobilisera en bred folklig revolution som tar över makten i landet. Men historiskt sett så kan det bli svårt.
Citera
2026-03-02, 10:29
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Låter som spionsabotage
Hittade detta nu på google

Baserat på sökresultaten från början av mars 2026 finns det rapporter om en allvarlig militär incident där flera amerikanska stridsflygplan störtat i Kuwait den 2 mars 2026 under en pågående konflikt i Mellanöstern.
CNN
CNN
+1
Här är en sammanfattning av de aktuella och relaterade händelserna:
Flera krascher i Kuwait (mars 2026): Kuwaits försvarsdepartement bekräftade att "flera" amerikanska militärflygplan kraschade på måndagsmorgonen den 2 mars 2026. Bilder visar bland annat ett F-15E Strike Eagle-plan som störtar.
Citera
2026-03-02, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
” Israels militär säger att "alla alternativ ligger på bordet" när de överväger möjligheten av en markinvasion av Libanon.”
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/direktrapport-attackerna-mot-iran/?post=3a91eb35-b1e9-4863-8240-b5e55b1325db

Det här är 100% för att sätta press på Libanons regering att utlämna Hizbollah alternativt riskera interna stridigheter i landet. De har redan fördömt Hizbollah internt och vet att de helst vill hålla sig utanför.

Israel behöver fundera på hur man går vidare ifrån ett operativt krigförande från luften om syftet är att störta regimen.
Citera
2026-03-02, 10:31
Medlem
Wajis avatar
Lär väl inte dröja ingen vill bli ledare i Iran. Man överlever ju inte 48timmar som ledare/chef.
Att man sedan sina grannländer och andra muslimska länder gör ju inte saken bättre för Iran.
De enda som verkar vilja hjälpa Iran är Hizbollah.. Skönt att få hjälp av terrorister och världen inser att det inte finns någon återvändo för Iran.

Att man träffat något enstaka mål är inte förvånande. Man slår till där USA och Israel inte tänkt att man ska göra och det är klart att någon slinker igenom.

Men annars är Iran helt ofarliga och för varje dag som går så blir de extremt försvagade.
Citera
2026-03-02, 10:31
Medlem
ruskinarmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilla
Inlägg på X

https://x.com/DABoooomB/status/2028222344481673281

Passande bild.
Citera
2026-03-02, 10:32
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
De sa nyss på svensk TV att flera 35r har störtat på en och samma gång och av okänd anledning. Kanske alla piloter ändå klarat sig genom att skjuta sig ut till fallskärmshopp som det visst skulle finnas filmer på.
Trettiofemmor? Då misstänker jag att de antingen sa fel eller att du minns fel. Det som SVT och TV4 har rapporterat om är att jaktflyg av typen F-15E eller F/A-18 har kraschat, men att besättningen har överlevt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Collateral damage. Tragiskt? Ja. Är det en risk angriparna tar? Ja. Går Israel och USA in med siktet inställt på en skola och ett idrottslag? Nej, såklart inte. Sådan rysk krigsföring är det inte tal om här i Iran.

Man kan tycka allt möjligt om det här men folk glömmer gärna att Iran har ett regim som styr med hjärnhand enligt några medeltida idéer och uppfattningar. Detta regim drar sig inte för att mörda den egna befolkningen för att behålla makten. Ett sådant land med religiösa fanatiker vid ratten försöker skaffa sig kärnvapen.
Vad gör EU: ”Vi kör med lite sanktioner och för övrigt tittar vi bort”.

Tyck vad ni vill men det är ingen dålig grej att Iran får stryk. Tråkigt med oskyldiga offer.

Iranierna världen över jublar. Förutom kanske de som bokstavstrogen tror på en profet från medeltiden som hade en massa konstiga tankar.
"Iranier jublar"? Det märks inte mycket..? Förtrycket av det iranska folket är ett påhitt av USA och media i väst för att rättfärdiga ett angrepp. Om det hade varit sant - var är revolutionen? När kommer det folkliga upploppet som Trump hade förutspått? 90 miljoner iranier borde gå ut och ta över landet.
Det är bara bullshit, istället sitter de skräckslagna iranska folket och fruktar en storskalig invasion från USA och ärkefiende israel. Tror någon att det iranska folket helt plötsligt kommer välkomna israels militär?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Låter som spionsabotage

Kan vara så.. jag hörde de misstänker tekniskt fel eller nedskjutna av sina egna av misstag. Jag har bara sett en video så svårt att veta om de var explosioner eller likn.
Citera
2026-03-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Så som ni citerar mig nu, verkar det snarare som att du inte kan sluta förfölja mig. Det börjar nästan bli otäckt. Citera mig inte igen, tack. Endast om du vill och kan avslöja alla militära hemligheter som ni antyder att ni sitter på, kan jag tänka mig att göra ett undantag. Annars, lämna mig i fred.

Är man en tonåring så svarar man som du gör.

Diskuterar gärna, men sådana som du har ju inte mer hjärna än en i gasform, så det blir lite svårt då.
Citera
2026-03-02, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att det finns videos på folk som firar lite varstans är inte samma sak som att folket tar över makten i landet. Det iranska styret och militär har fortfarande näst intill total kontroll just nu. Vad som händer senare får vi se men just nu finns det inget som tyder på någon folklig revolution som på allvar kan utmana regeringen.

Det får ju börja någonstans. Just nu firar folk att Khameni är död. Det är det primära för folket på gatan och exil-iranier. Samtidigt fortsätter bombningarna som kan pågå i flera veckor enligt Trump

Framtiden får visa vad som händer men längtan att få leva i frihet är mycket stor. Underskatta inte oppositionen, i synnerhet inte när de är 69 miljoner..
Citera
2026-03-02, 10:35
Avstängd
Din nya pojkvän ayatolla Arafi är sannolikt död 🥺
Behöver du en lista? på det med 😅😅

om så är fallet vem blir din 3e pojkvän innan 72 timmar 😅

Citat:
Ursprungligen postat av Do1ores
Fler som dött vet jag inte, men antalet som skadats är sannolikt betydligt fler.
>>> (FB) Israel och USA attackerar Iran 2026-02-28<<<
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in