2026-03-01, 21:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är tveksam till att någon annan gruppering har möjlighet att ta över efter regimen. Iran är inte Syrien eller Irak.
Att slåss mot sina egna pga olika åsikter är också någonting annat än att slåss för sina egnas frihet.
Skulle regimen röstas bort vid ett fritt val? Jag är tveksam. Däremot skulle man kunna tänka sig ett manipulerat val och starkt militärt understöd till den "valda" regeringen från Väst.

Nej med olika folkslag. Araber i söder, Kurder i norr, olika turkmeniska grupper etc. Iran är etniskt mycket splittrat. Idén med en persisk prins är nog för centrerat på etniska persers perspektiv. Andra folk kanske inte ens vill ha kvar Iran utan vill ha sina egna länder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
https://x.com/i/status/2028162022345507244

Ayatollah Arafeh dog idag efter att han tillträdde som religös ledare i iran i går 😂🇮🇱♥️🇺🇸✌️ han han inte sitta i 24 timmar äns och enligt irans media skulle han skapa stabilitet i regeringen 😂🙈
Vilken otur, påminner om hashbollarna vars ledare knappt hunnit ändra sin email-signatur innan de fick träffa Khadyrovs 72 befläckade getter. Har det blivit svårare att vaska fram kandidater månne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Israellobbyn var ju en konspirationsteori... Målet för israel är ett Storisrael... och kontrollera världsekonomin, en central Rothschild bank i varje lydstat. Så när konspirationsteorier gång på gång verkar stämma, kanske dags att lyssna in och lära sig lite istället för att agera struts. Hur kan fakta bli hat, påminner lite om det där antisemitsm tricket jag bevisade förut. Jag beskriver bara hur den judiska hiveminden operar samt hur de agerat i israel och historiskt som folkgrupp samt hur terrorstaten israel hela tiden attackerar grannländer för att destabilisera dem och vidga sitt eget terroritorium för att skapa ett Stor Israel och plundra naturresurser. Allt stämmer ju. Nu måste jag hålla mig till tråden.
När kommer det där stor Israel uppenbara sig egentligen? Sist jag kollade på kartan så har ju inte speciellt mycket hänt de senaste 70 åren.
Citera
2026-03-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Kan du göra något annat än att ständigt klaga på Sverige? Du har just författat ett av de mest korkade inläggen i tråden.

Regeringen har avrått från resor till Iran sedan den 23:e juni 2022 och uppmanat svenskar att lämna landet sedan 12:e januari 2026. Det är naturligtvis inga vanliga svenskar som befinner sig där.

Beslutet om skärpt avrådan fattades den 12 januari 2026. UD avråder sedan den 23 juni 2022 från alla resor till Iran.

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-f%C3%B6r-svenska-medborgare/iran/reseinformation/ambassadens-reseinformation/

Men dom fixar ju inte hem svenskar från exempelvis Qatar och Dubai heller, dit dom inte avrått resande.
Citera
2026-03-01, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Israellobbyn var ju en konspirationsteori... Målet för israel är ett Storisrael... och kontrollera världsekonomin, en central Rothschild bank i varje lydstat. Så när konspirationsteorier gång på gång verkar stämma, kanske dags att lyssna in och lära sig lite istället för att agera struts. Hur kan fakta bli hat, påminner lite om det där antisemitsm tricket jag bevisade förut. Jag beskriver bara hur den judiska hiveminden operar samt hur de agerat i israel och historiskt som folkgrupp samt hur terrorstaten israel hela tiden attackerar grannländer för att destabilisera dem och vidga sitt eget terroritorium för att skapa ett Stor Israel och plundra naturresurser. Allt stämmer ju. Nu måste jag hålla mig till tråden.
Hur man än ser på det så är de "Judekontrollerade västländerna" ganska bra ställen att leva i. Finns stabilitet, gott om jobb. Såklart, de flesta tillhör inte de allra rikaste men vad är alternativet? Kommunism? Fascism? Nej, exakt.
Citera
2026-03-01, 21:23
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En amerikan som var med och grundade den ökända legosoldats-styrkan Blackwater som härjade i Irak är kritisk.
Blackwater founder Erik Prince on Iran: "I'm not happy about the whole thing. I don't think this was in America's interest. It's going to uncork a significant can of worms and chaos and destruction in Iran. Who takes over? You still have tens, hundreds of thousands of IRGC people that will be positioning for, to be number two, to be the next rulers of that country. I don't see how this is in keeping with the President's MAGA commitment. I'm disappointed."

https://x.com/clashreport/status/2028160023038427193

finns tjogvis med liknande. tidigare höga militärer, CIA-medarbetare, trumphängivna republikaner, till och med företrädare för cato institute. det här är sannolikt det sista amerikanska kriget för israel. när boomergenerationen checkat ut är det tveksamt om israel kommer ha amerikanskt stöd öht.

men netanyahu har ju redan uppvaktat indien och deras överstekucku, så israel har väl förstått vartåt vinden vänder
Citera
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Hangarfartyget USS Jeffrey Epstein är träffat.
Alhamdulillah
Imperiet har beordrat Frankrike att avbryta sin ockupation av Sverige och lämna nordostfronten för att istället förbereda sig för krig i den södöstra fronten Franska hangarfartyget Charles de Gaulle väntas lämna Malmö under morgondagen, rapporterar franska tv-kanalen BFM.
aftonblaskan

-----------
det smäller på gatorna i Baghdad nu!!
Citera
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej med olika folkslag. Araber i söder, Kurder i norr, olika turkmeniska grupper etc. Iran är etniskt mycket splittrat. Idén med en persisk prins är nog för centrerat på etniska persers perspektiv. Andra folk kanske inte ens vill ha kvar Iran utan vill ha sina egna länder.

Det är där det börjar bli extremt farligt och den persiska prinsen har sagt STARKT NEJ till detta!
Citera
2026-03-01, 21:24
Medlem
Ajogens avatar
Thousands of Iranian government supporters mourning Khamenei chant ‘Death to America’

Det verkar inte bli något regibyte av att bomba ihjäl Khamenei.
Citera
2026-03-01, 21:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Det är i hela Mellanöstern och flyghubbarna.. allt står still.. tusentals är fast. Dubai osv.

Ja tiotusentals är fast, andra har fått vända tillbaka till sina utgångspunkter så folk är fast i Asien och Europa också och måste hitta nytt boende i väntan på alternativa resor där också.
Citera
Medlem
Garv-Pers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Europa går nu öppet ut med att de vill ge sig in i kriget

E3 LEADERS STATEMENT: STEPS WOULD POTENTIALLY BE THROUGH ENABLING NECESSARY AND PROPORTIONATE DEFENSIVE ACTION TO DESTROY IRAN’S CAPABILITY TO FIRE MISSILES AND DRONES AT THEIR SOURCE.

Franska hangarfartyget är redan i rörelse enligt media. Känns som en mörk historia detta.
Citera
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Hur man än ser på det så är de "Judekontrollerade västländerna" ganska bra ställen att leva i. Finns stabilitet, gott om jobb. Såklart, de flesta tillhör inte de allra rikaste men vad är alternativet? Kommunism? Fascism? Nej, exakt.

Dagens Demokratur är verkligen inte lösningen håller med. Frihet kanske är alternativet än att vara en ränteslav?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in