2026-02-26, 16:50
Medlem
Enligt vad jag har hört ska han vara släppt. En granne uppger att han sågs packa in saker i sin vita buss, men jag vet inte mer än så
Citera
2026-02-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golgnar55
Enligt vad jag har hört ska han vara släppt. En granne uppger att han sågs packa in saker i sin vita buss, men jag vet inte mer än så

Låter väldigt troligt med tanke på informationen ifrån tingsrätten.

Han lär få ett rejält skadestånd nu
Citera
2026-02-26, 18:31
Medlem
Kan han vara släppt inför tingsrättsförhandling för att dem är klara med förundersökning eller kan han vara rentvådd?
Citera
2026-02-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Låter väldigt troligt med tanke på informationen ifrån tingsrätten.

Han lär få ett rejält skadestånd nu
Ja är han släppt fri kan han räkna med att få ca 70000 kr i skadestånd.
Citera
2026-02-26, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smygkatt
Ja är han släppt fri kan han räkna med att få ca 70000 kr i skadestånd.

Blir nog ännu mer med tanke på att han driver egna företag som antagligen har fått problem med betalningar / intäkter nu
Citera
2026-02-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SillyTilly
Kan han vara släppt inför tingsrättsförhandling för att dem är klara med förundersökning eller kan han vara rentvådd?

Åklagaren har inte väckt åtal för målet. Be om en lista där han förekommer så ser du säkerligen hur status är på detta ärende
Citera
2026-02-26, 19:36
Medlem
Citat:
Blir nog ännu mer med tanke på att han driver egna företag som antagligen har fått problem med betalningar / intäkter nu
Nej det skulle vara väldigt konstigt.
De följer alltid praxis.
Citera
2026-03-01, 17:58
Medlem
Citat:
Åklagaren har inte väckt åtal för målet. Be om en lista där han förekommer så ser du säkerligen hur status är på detta ärende
Är detta något du hittar på eller har du någon källa på detta?
Citera
2026-03-01, 18:27
Medlem
Citat:
Är detta något du hittar på eller har du någon källa på detta?

Åklagaren skulle senast den 24 februari antingen väcka åtal eller omhäkta personen och inget av detta har skett enligt Alingsås tingsrätt. Hur tolkar du det ?
Citera
2026-03-01, 20:46
Medlem
Citat:
Åklagaren skulle senast den 24 februari antingen väcka åtal eller omhäkta personen och inget av detta har skett enligt Alingsås tingsrätt. Hur tolkar du det ?
Jag har kollat upp alla ärenden det finns en frikänd person dör under förra veckan. Det är inte han som är häktad för sexbrott mot barn.
Citera
2026-03-01, 20:57
Medlem
Citat:
Jag har kollat upp alla ärenden det finns en frikänd person dör under förra veckan. Det är inte han som är häktad för sexbrott mot barn.
Så du menar att E inte står med som frikänd?
Stod det något om honom?
Citera
2026-03-01, 20:58
Medlem
Citat:
Kan han vara släppt med fotboja eller liknande? Står det isåfall om man begär ut lista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in