Citat:
Ursprungligen postat av
drinksareonme
Ja de hade en relation som sträckte sig långt bortom musiken.
When was the last time you spoke with Ozzy?
“Everybody and their mother were in the backstage dressing room and I just wanted to give him a break. I figured we’d see him later on – the next day or whatever. But no. The last text I got from Oz was saying, ‘Zakky, sorry, it was like a madhouse back there. I didn’t see you.’ He goes, ‘Thanks for everything.’ It was just us talking, saying, ‘I love you, buddy.’ That was it.”
Trist att de inte prata med varandra ordentligt innan han gick bort.
Han spelade tydligen på begravningen. Kan tänka mig att drog av In this river, Dimebag var som hans bror och Ozzy pappan.
https://www.youtube.com/watch?v=qz88qOS1Rwg
Ja det var tråkigt att höra att de inte hann säga hejdå ordentligt.
Wylde verkar inte ha varit riktigt förberedd på Ozzys bortgång och det är ju alltid svårt att tajma döden. Man vill att alla slutliga avsked ska vara perfekta men det blir ju sällan så.
Döden är som livet. Det blir som det blir och döden kommer när den vill.
Jag tror också att han spelade In This River på begravningen
Den är ju perfekt för Ozzy och man blir ju gråtmild av att tänka på det.
Jag älskar den låten och den kommer att spelas på min egen minnesstund, när min tid är kommen.
Ju mer jag processerar Ozzys död, ju mer inser jag hur sjukt mycket han betytt för mig.
Trots hans gigantiska fel och brister, kommer hans musik att följa mig hela livet.
Jag funderar faktiskt på att skaffa mig en Ozzy-tatuering, till knäppgökens ära.