2025-08-03, 14:19
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja kul att se Ozzy i proffsmode. Han har alltid varit en hårt arbetande artist men folk vill ju hellre se galenskaper än Ozzy på gymmet, Ozzy som läser kontrakt med läsglasögon, Ozzy på möten osv

Man har inte sett den fokuserade Ozzy så ofta.

Apropå nåt annat, så finns det en offentlig minnesbok på internet. Jag har självklart skrivit i den.

Sant, visste inte att han var full jämt i The Osbournes, det förklarar iofs mycket av hans beteende.
Vilket band han hade vid den tiden, Zakk Wylde, Mike Bordin och Blasko.
Citera
2025-08-03, 16:52
Avstängd
180mgs avatar
Besöker jag någonsin skithålet Birmingham så ska jag spotta ut en snus på hans grav, det har han sagt att han önskar
Citera
2025-08-03, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Sant, visste inte att han var full jämt i The Osbournes, det förklarar iofs mycket av hans beteende.
Vilket band han hade vid den tiden, Zakk Wylde, Mike Bordin och Blasko.

Zakk Wylde verkar ha betytt mycket för Ozzy, på det personliga planet.
Efter allt strul och alla katastrofer på 70- och 80-talet, lyckades han faktiskt hitta en stabil kille som hängde med från slutet av 80-talet till 2025. Det var ett par avbrott i det strävsamma parets relation men sammanlagt 30 år borde Wylde ha jobbat med Ozzy.

Det var varit mycket bullshit och fula dragningar runt Ozzys karriär men relationen mellan Ozzy coh Wylde är faktiskt en ljuspunkt att minnas. Wylde talade alltid om Ozzy i varma ordalag och det verkar ha funnits en varm vänskap mellan Ozzy och Wylde, som är ovanlig i rockvärldens stratosfär.

Rockstjärnor har ju inte svårt att hata varandra ...
Citera
2025-08-03, 17:39
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Zakk Wylde verkar ha betytt mycket för Ozzy, på det personliga planet.
Efter allt strul och alla katastrofer på 70- och 80-talet, lyckades han faktiskt hitta en stabil kille som hängde med från slutet av 80-talet till 2025. Det var ett par avbrott i det strävsamma parets relation men sammanlagt 30 år borde Wylde ha jobbat med Ozzy.

Det var varit mycket bullshit och fula dragningar runt Ozzys karriär men relationen mellan Ozzy coh Wylde är faktiskt en ljuspunkt att minnas. Wylde talade alltid om Ozzy i varma ordalag och det verkar ha funnits en varm vänskap mellan Ozzy och Wylde, som är ovanlig i rockvärldens stratosfär.

Rockstjärnor har ju inte svårt att hata varandra ...

Ja de hade en relation som sträckte sig långt bortom musiken.

When was the last time you spoke with Ozzy?

“Everybody and their mother were in the backstage dressing room and I just wanted to give him a break. I figured we’d see him later on – the next day or whatever. But no. The last text I got from Oz was saying, ‘Zakky, sorry, it was like a madhouse back there. I didn’t see you.’ He goes, ‘Thanks for everything.’ It was just us talking, saying, ‘I love you, buddy.’ That was it.”

Trist att de inte prata med varandra ordentligt innan han gick bort.

Han spelade tydligen på begravningen. Kan tänka mig att drog av In this river, Dimebag var som hans bror och Ozzy pappan.

https://www.youtube.com/watch?v=qz88qOS1Rwg
Citera
2025-08-03, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Ja de hade en relation som sträckte sig långt bortom musiken.

When was the last time you spoke with Ozzy?

“Everybody and their mother were in the backstage dressing room and I just wanted to give him a break. I figured we’d see him later on – the next day or whatever. But no. The last text I got from Oz was saying, ‘Zakky, sorry, it was like a madhouse back there. I didn’t see you.’ He goes, ‘Thanks for everything.’ It was just us talking, saying, ‘I love you, buddy.’ That was it.”

Trist att de inte prata med varandra ordentligt innan han gick bort.

Han spelade tydligen på begravningen. Kan tänka mig att drog av In this river, Dimebag var som hans bror och Ozzy pappan.

https://www.youtube.com/watch?v=qz88qOS1Rwg

Ja det var tråkigt att höra att de inte hann säga hejdå ordentligt.
Wylde verkar inte ha varit riktigt förberedd på Ozzys bortgång och det är ju alltid svårt att tajma döden. Man vill att alla slutliga avsked ska vara perfekta men det blir ju sällan så.

Döden är som livet. Det blir som det blir och döden kommer när den vill.

Jag tror också att han spelade In This River på begravningen
Den är ju perfekt för Ozzy och man blir ju gråtmild av att tänka på det.

Jag älskar den låten och den kommer att spelas på min egen minnesstund, när min tid är kommen.

Ju mer jag processerar Ozzys död, ju mer inser jag hur sjukt mycket han betytt för mig.
Trots hans gigantiska fel och brister, kommer hans musik att följa mig hela livet.

Jag funderar faktiskt på att skaffa mig en Ozzy-tatuering, till knäppgökens ära.
Senast redigerad av Eremona2.0 2025-08-03 kl. 18:30.
Citera
2025-08-03, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tycker den här bilden som jag fick av en kompis passar bra till ditt inlägg.
https://imgur.com/TXYAcjF

Ja verkligen.
Citera
2025-08-05, 10:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Efter att Ozzy dog så läste jag om han bok "Jag är Ozzy". Han hade levt ett intressant liv och han fick göra sin sista konsert med Black Sabbath, vilket blev lyckat.

Efter hans död så blev han nästan mer hyllad än vad Drottning Elizabeth blev när hon dog.

R.I.P. Ozzy!
Citera
2025-08-05, 17:56
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/AvOzJ3/ozzy-osbournes-dodsorsak-faststalld
Citat:
dog till följd av hjärtstillestånd och akut hjärtinfarkt, skriver New York Times som hänvisar till dödsattesten.
Citera
2025-08-08, 16:46
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Är han begravd med kropp eller aska

Med kropp i sin trädgård. Ozzy hade sagt att han inte ville bli kremerad.
Citera
2025-08-15, 06:01
Medlem
Det blir intressant att se hur Ozzys legacy utvecklas. När han är död, är det nog många som tar bladet från munnen och berättar om helvetet det innebar att vara nära Ozzy

Och luftslottet som Sharon pumpat upp åt sin make, kommer nog att sjunka ihop rejält. Hon har gjort ett sjujävla jobb. Snubbens viktiga musikaliska period ligger 50 år tillbaka i tiden och han har gjort allt för att sabba för sig själv.

Ändå lyckades hon sälja Ozzy som King of metal i decennier.
Citera
2025-08-25, 23:59
Medlem
Landsbygdens avatar
Nu när alla sörjer Ozzy, kan det vara bra att påminna sig om reality-tv-serien Ozzy and Jacks World detour. Som är en riktigt bra reality show. Rättvist betyg på imdb, 8.4 och lite fräschare än dom första realityinspelningarna som gjordes.

Blev förvånad över hur många som dök upp i hans hemstad när familjen kom för att ta avsked.

Han fick ett rätt bra liv ändå.

Ozzy & Jack's World Detour
https://www.imdb.com/title/tt5725682
Citera
2026-03-01, 20:53
Medlem
XtraXs avatar
Undra vad han hade tyckt om sin fru och dotters ny look..

Bildlänk.

https://content.api.news/v3/images/bin/9221650b60f796c86a9dd577b0053d60?width=650
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in