2026-02-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lisaissy
Det rör sig om kändisprofilen (?) Fr*drik L*and*r
*E
Stockholms tingsrätt målnummer B 14219-24, B 8987-25 (tingsrätten har beslutat att flytta över målet till ett annat målnummer så jag tror att det är det sistnämnda som man kan använda om man vill begära ut åtalet.)
Mannen misstänks ha olovligen och i hemlighet filmat fyra personer när han hade sex med dem i en bostad. Åklagaren yrkar på att ett beslagtaget minneskort ska förverkas.

Jag orkar inte kolla vad han är känd för med det finns visst en tråd om en kändisprofil som snattat och det var samma man.

Vilket magplask.
Kändisprofil? Ingen aning vem snubben är.
Citera
2026-02-27, 23:36
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
No homo, men det förvånar mig inte att den mannen får mycket fitta på Tinder.
Han är, eller åtminstone var, otroligt snygg och ser trevlig ut (oavsett om han inte är det). Erkänner att jag såg en bild på honom för några år sedan och genast började tänka på hur han var i sängen... så jag förstår om han fått ligga mycket. Verkar ju tyvärr inte vara så sympatisk och det trumfar ju det snygga.
Citera
2026-02-28, 05:26
Medlem
WordWarriors avatar
Jaha, man ska inte få dokumentera när svenska horor falskanmäler män.
Citera
2026-02-28, 11:42
Medlem
orco2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majasmoker
Om det nu råkar vara en man & 4 separata kvinnor som inte är betalda så känns det iaf surt att läsa. Jag var betald medlem i badoo hela förra året & lyckades med exakt noll dejter

Men men, är man född loooser så är man. Får vara glad åt det lilla. Alla blir inte losers, alltid nåt!
😅 testa mötesplatsen två ragg på 2 helger varav det senare är kvar ett år senare
Citera
2026-02-28, 22:58
Medlem
Handlar det här om Pierre eller Fredrik Leander? Eller är det samma människa??
Citera
2026-03-01, 06:23
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Handlar det här om Pierre eller Fredrik Leander? Eller är det samma människa??

Det är samma människa, han har bara bytt namn.
Citera
2026-03-01, 07:11
Medlem
Han anser väl stölderna vara skatteåterbäring
Systembolaget är ju statligt
Att man är rik betyder inte att man inte kan bli dum eller kleptoman
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Han har en annan tråd här.
(FB) Kändisprofil åtalas för snatteri: ”Stammistjuv” (Fredrik Leander)
Kanske dags att smälta ihop dem?

Han har enligt den tråden knullat bland annat Ann Wilson, Lena PH, Anna Herdenstam och Victoria Tolstoj. Det borde väl räcka till i alla fall c-kändis? Kommer säkert fler namn framöver.

Han gjorde sig en hacka för många år sedan på fastighetsaffärer och byggde en förmögenhet. Naturligtvis tyckte myndigheterna att han fuskat lite och ville ha några hundra tusen i obetalda skatter. Något han givetvis överklagade. Med det i ryggen kan man tycka att det är lite märkligt att han snattar en flaska skumpa och en flaska whisky? Har vi fått en ny "arga fotomodellen" som anser sig kunna ta vad han vill ha?

Med tanke på de kvinnor han lägrat, samt haft en längre relation med Lena PH kan man fundera över hans persona. Ingen normalt funtad kvinna orkar med en narcissist och arrogant jävel, oavsett hur stor kuk han eventuellt har. Han måste alltså kunna spela på sin charm när det passar.

Enligt polisrapporten bor han i "centrala stockholm" under samboliknande former... samt är känd kund på systembolaget Ringen (personalen kände igen honom). Vilket gör att han antagligen bor/bodde på södermalm. Men han är skriven med en kvinna i Surahammar. Enligt den andra tråden här på FB har han dessutom barn med henne (alternativ att hon hade barn sedan tidigare).

En kvinna i hans egen ålder gör att barnen borde ha flyttat hemifrån vid det här laget). Har han två familjer? Eller är lägenheten på södermalm ett så kallat "gökbo"? Hur kan man lyckas knulla så många kvinnor (utöver de ovan nämnda får man lägga till ett gäng okända) i sitt eget hem om man har en sambo? Polisen gjorde dessutom en razzia och hittade mängder av minneskort och cd-skivor med knullfilmer. Hur har han lyckats gömma dem för sin sambo i hemmet? Det hela verkar bli en spännande följetong. Jag skulle gärna se filmen om honom.
Citera
2026-03-01, 11:36
Medlem
orkar inte läsa allting men är det verkligen ett brott att fota i sitt hem? om han inte spridit bilderna känns det ju inte som något olagligt har hänt?
Citera
2026-03-01, 16:02
Medlem
Undrar om de också hittade filmer på Ann W**son som han har legat med.
Citera
2026-03-01, 16:37
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
orkar inte läsa allting men är det verkligen ett brott att fota i sitt hem? om han inte spridit bilderna känns det ju inte som något olagligt har hänt?
Inte om alla är med på det. Men den här kufen hade glömt att berätta att han filmade. En kvinna upptäckte en dold kamera, tog minneskortet och upptäckte att hon inte var ensam om att bli filmad. Och då blev det ett brott. Jag skulle inte heller vilja bli filmad i akten. Än mindre i smyg.
Citera
2026-03-01, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Inte om alla är med på det. Men den här kufen hade glömt att berätta att han filmade. En kvinna upptäckte en dold kamera, tog minneskortet och upptäckte att hon inte var ensam om att bli filmad. Och då blev det ett brott. Jag skulle inte heller vilja bli filmad i akten. Än mindre i smyg.
Jag har en kamera hemma hos mig som filmmar min altan. Är det ett brott om jag filmar någon där också?

Förstår inte vad det olagliga är egentligen. Att ta foton får vem som helst göra. På allmän plats eller i sitt hem.
Senast redigerad av zansibal 2026-03-01 kl. 17:00.
Citera
2026-03-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zansibal
Hur känner du själv över tanken på att någon skulle inneha bilder eller filmer på dig naken, med sexuellt innehåll, som du själv inte har samtyckt till?

Det är självklart ett brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in