2026-03-01, 19:29
Medlem
Riggad dag alla matcher sluta 2-1 i PL
Citera
2026-03-01, 19:31
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Tycker Arsenal spelar så ofantligt tråkig fotboll. Förr var de väldigt underhållande att kolla på, tvärtom nu.

Påminner om George Grahams era, då vann de ju mästerskap.

Hur kunde Chelsea slösa 30 miljoner på en sopa som Delap, ofattbart.
Citera
2026-03-01, 19:33
Moderator
zanteras avatar
Chelsea kommer kanske undan med hedern i behåll då de dominerar sista kvarten trots en man mindre men fyfan vilket bottennapp av båda lagen. Arsenal - Chelsea för 15 år sedan hade varit en sprudlande fotbollsunderhållning mellan 2 lag som hade gett 100% men dagens match var som att se Burnley mot Wolves.
Citera
2026-03-01, 19:36
Avstängd
SpaceGayAndSunshines avatar
Citat:
Ja, ibland är motståndarna roligare.

De spelade brutalt mycket mer underhållande under Wenger exempelvis. Tycker det är kul när ligavinnarna spelar underhållande fotboll. Arsenal maskar väl bort mest tid i ligan? Inte värdigt i mitt tycke. Nu tror jag Arsenal chokar som vanligt, men ändå!

Vilken period under Wenger? Jag tycker 2012-2018 var brutalt tråkigt.
Citera
2026-03-01, 19:38
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceGayAndSunshine
Vilken period under Wenger? Jag tycker 2012-2018 var brutalt tråkigt.

Inte lika tråkigt som nu. Tråkigast i ligan?
Citera
2026-03-01, 19:39
Medlem
Karppas avatar
Visades innan matchen alla Drogbas mål mot Arsenal. Finns ingen i ligan just nu av samma klass som han.
Senast redigerad av Karppa 2026-03-01 kl. 19:44.
Citera
2026-03-01, 19:46
Avstängd
Citat:

Kan man fotboll så var det riktigt tråkigt då eftersom laget inte hade något defensiv att tala om.

Fotboll är mer än anfall, vettu.

Nej, Arsenal är inte tråkigast i ligan. De har gjort flest mål och släppt in minst. Samt tagit flest poäng.
Citera
2026-03-01, 19:48
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Kan man fotboll så var det riktigt tråkigt då eftersom laget inte hade något defensiv att tala om.

Fotboll är mer än anfall, vettu.

Nej, Arsenal är inte tråkigast i ligan. De har gjort flest mål och släppt in minst. Samt tagit flest poäng.

Underhållande fotboll handlar mycket om bra offensiv fotboll i mina ögon, vettu.

Jag tycker Arsenal spelar bland den tråkigaste fotbollen i ligan. Att de tagit flest poäng är det bara att gratulera!
Citera
2026-03-01, 19:50
Avstängd
Citat:
Underhållande fotboll handlar mycket om bra offensiv fotboll i mina ögon, vettu.

Jag tycker Arsenal spelar bland den tråkigaste fotbollen i ligan. Att de tagit flest poäng är det bara att gratulera!

Vilket lag spelar roligt då?
Citera
2026-03-01, 19:53
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Vilket lag spelar roligt då?

Wolves.
Citera
2026-03-01, 19:55
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Jag är nog benägen att hålla med om att de är tråkigast i ligan men vet att folk direkt går i taket när man pratar om Arsenal så. Klart det finns lag som är objektivt sämre på alla punkter men om man ser det på någon sorts skala där man tar i beräkning värde och kvalitet i truppen samt fotbollen som presteras ute på planen så finns det ju iaf ursäkter för många andra lag.

Men men i slutändan finns det fans som ändå försvarar tråkfotbollen (för de är färgade) eller så bryr de sig inte hur tråkigt det är om det ger titlar (vilket är okej, vi kollar alla av olika anledningar). Har personligen gillat hur Arsenal har spelat tidigare under åren och det har aldrig varit så tråkigt som det är nu sedan jag började kolla aktivt på PL runt 99-00.
Citera
2026-03-01, 20:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag är nog benägen att hålla med om att de är tråkigast i ligan men vet att folk direkt går i taket när man pratar om Arsenal så. Klart det finns lag som är objektivt sämre på alla punkter men om man ser det på någon sorts skala där man tar i beräkning värde och kvalitet i truppen samt fotbollen som presteras ute på planen så finns det ju iaf ursäkter för många andra lag.

Men men i slutändan finns det fans som ändå försvarar tråkfotbollen (för de är färgade) eller så bryr de sig inte hur tråkigt det är om det ger titlar (vilket är okej, vi kollar alla av olika anledningar). Har personligen gillat hur Arsenal har spelat tidigare under åren och det har aldrig varit så tråkigt som det är nu sedan jag började kolla aktivt på PL runt 99-00.

När motståndarna öppnar upp sig spelar Arsenal jävligt roligt. Vi kommer få se det i CL nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in