2026-03-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
AYATOLLAH ARAFI APPOINTED AS THE JURIST MEMBER OF LEADERSHIP COUNCIL TASKED WITH TEMPORARILY FULFILLING SUPREME LEADER'S ROLE - ISNA

Arafi is strongly opposed to atheism and Christianity (especially house churches in Iran), which he considers forms of idolatry. He also is critical of how the seminary in Qom is run theologically.[6]

Grattis.
Iran har temporärt fått en radikalare högste ledare.
Precis som jag förutspådde.

Israelisk bomb incoming . Grattis!
Citera
Medlem
Citat:
IRAN'S PRESIDENT PEZESHKIAN SAYS TEHRAN VIEWS REVENGE AS ITS 'LEGITIMATE RIGHT AND DUTY' AND WILL DO ITS UTMOST TO FULFILL THIS DUTY - STATEMENT

Iran har en rätt att försvara sig.

Han borde också ha mördats. Hoppas än.
Citera
Avstängd
Seabeers avatar
Citat:
AYATOLLAH ARAFI APPOINTED AS THE JURIST MEMBER OF LEADERSHIP COUNCIL TASKED WITH TEMPORARILY FULFILLING SUPREME LEADER'S ROLE - ISNA

Arafi is strongly opposed to atheism and Christianity (especially house churches in Iran), which he considers forms of idolatry. He also is critical of how the seminary in Qom is run theologically.[6]

Grattis.

Han kommer bli klippt inom 3-5 dagar också….. vänta och se.
Citera
Medlem
Tydligen har IDF bombat Irans populäraste Getbordell så nu kommer det braka loss på riktigt!
Citera
2026-03-01, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
BlackRockInc Igår: Ayatollan lever. Det är israelisk propaganda att han är död.

BlackRockInc idag: Ayatollan ville dödas. Det är en del av hans strategi att bli martyr

Han verkar köra en ensam kamp för Islamisterna här!
Citera
Medlem
Citat:

Grattis.

vad är odsen på att arafi överlever natten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag gissar att man har gjort sig av med mindre än en fjärdedel av sina långdistansmissiler men även dom med med kortare räckvidd så når man ju amerikanska och israeliska mål så det är nog ingen kris eller ”brist” direkt.

Frågan är hur mycket det tagit på lagren av raketer för AA som patriot, THAAD, Davids sling osv

Det senare ska man givetvis ha koll på också. Det blev ett problem för Israel förra sommaren. Och Israel har inte ett jättebra system av skyddsrum. Många israeler har "säkra" rum i hemmet, men det är mer emot Hezbollah fyrverkerier.

Jag gissar att Israel har skaffat sig ett så stort lager de bara kan

PS Jag tittade på Al Jazezera. Det verkar finnas demonstrationer för ledaren och de som firar hans död. Hur stora det är svårt att säga.
Citera
2026-03-01, 11:08
Medlem
Oljetankers blir attackerade nu. Kommer bli blodrött på måndag vid börsöppning: https://t.me/beholdisraelchannel/70000
Citera
Medlem
Madagascars avatar
Har USA inte slagit ut TV, radion eller internet i Iran än? För att de inte kan eller inte vill?
Citera
Medlem
Citat:
Folk kan inte tänka.
Du underskattar de.
Damned if you do, damned if you don't.
Att göra sig själv till martyr var det smartaste han kunde göra för sin efterträdare, och för att säkra makten inom familjen.

Om han hade gömt sig som Netanyahu gjorde, som nu får skydd i Berlin, så hade man kallat honom för en fegis.
Det är möjligt, gubben var ju ändå 86 år och kan rimligen inte ha haft långt kvar. I hans föreställning väntar säkert en ljus framtid i himmelriket så det var väl dags att lämna den här världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Förmodligen är det så dålig precision på skrotet de skickar iväg nu så de bara siktar i ungefärlig riktning mot amerikanska baser och sedan får det bli som det blir. Allah take the wheel!
Mycket effektiv strategi. De bygger billiga vapen som kan massproduceras och skickar mot mål. Sen används luftvärnsrobotar som kostar miljontals dollar styck och endast kan produceras i begränsad mängd för att skjuta ner dem.

USAs stora rival är kina och det gör ont för USA att se sitt luftvärn förbrukas av massproducerade Iranska robotar medan Kina bygger ofantliga lager av ammunition.
Citera
Avstängd
Iranska befälskedjan är ELIMINERAT, kommunikationen är ELIMINERAT
De skjuter i panik...man ser ju att missilerna inte är organiserat uppskjutna

en missil här, en missil där

De kan inte skicka 200 mot Tel Aviv som kommer skjutas ner 90%

Men Tehran så bombar IAF med 200 stridsflyg och de är inte måfå och inte o-organiserat + 100% träff rate

Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror att det gör Israel och USA hela tiden. De har i princip Air supremacy över Iran.

Det kan vara så att Iran hade som plan när det blev uppenbart i deras ögon att regime change var bordet (Deras ledare sprängd)och kommunikationer pajade så har lokala befälhavare över missilstyrkor order att skjuta så mycket de kan mot förutbestämda mål. Och kan man inte nå Israel försöker man träffa andra närmare mål.

Jag är faktiskt mest nyfiken om Iran har sleeper-cells i till ex USA, som de försöker aktivera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in