2026-03-01, 09:33
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Itrem
Krig är så innehelvete förlegat men jag stödjer Israel och USA fullt ut. Iran är som regim är som vägglöss. Man måste bara röka ut å döda alla och börja om från början.

Iran visar sitt rätta jag genom sin urskillningslösa attacker runt om.

Gulfen brinner, rätt metod av Iran.
Citera
2026-03-01, 09:34
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Vi får väl se hur det går med ayatollornas fall! Att bomba lär inte fälla regimen, finns stark opposition? Annars behöver usa gå in med marktrupp,, vilket inte lär ske,,
Finns otroligt stark opposition i Iran, men eftersom vanligt folk inte har vapen i det landet så har varje försök att störta regimen slagits ner mycket brutalt men som Trump sa, nu har dom chansen!
Citera
2026-03-01, 09:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Ja då Israel är en demokrati blir det nyval så småningom.
Det går knappast att vänta till nästa val.
I Sverige utsågs en efterträdare direkt efter att Palme mördades.
Citera
2026-03-01, 09:36
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambushed
Ligger du hemma och gråter dig till sömns nu när både Maduro och Khameni är plockade? Vänsterns gullgossar blir allt färre.

Snyft snyft snyft

Jag bryr mig verkligen inte om dessa. Ser inget vänster eller progressivt med dem. Däremot så är den senaste dödssiffran från flickskolan 148. USA och Israel kommer försöka skyla över de civila offren som alltid, så det är viktigt att vi håller fast vid dessa.

Och i slutändan så kommer vi stå med massa barngravar men ingen egentlig förbättring. Minns Afghanistan, Irak, Libyen osv eller berätta för mig varför det skulle bli annorlunda nu (när USA inte heller kommer gå in med trupper troligtvis).

Ett blodbad utan poäng förutom ökad militär dominans för terrorstaten Israel och dess husse USA. (Sen om man firar Khamenis frånfälle eller till äventyrs skålar för att lyxhotell Dubai blir bombat så är det väl personliga känslor som är förståeliga, men de ändrar inte den större bilden).
Citera
2026-03-01, 09:36
Medlem
Sunimods avatar
För några minuter sedan startade två Boeing KC-46A Pegasus från Tel Aviv och flyger österut.
Det är troligen de två planen som tidigare idag kom från USA och landade i Tel Aviv.

https://www.flightradar24.com/YETI11/3e8bcd7d

Edit: Var inte tankplan.
Citera
2026-03-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Hur blir det när Netanayu mördas under det här kriget tror du?
Vilket nu planeras har jag uppfattat.
Bättre eller sämre ?
Vilken mördarsekt du tillhör....
Istället för regelrätta krig man mot man så ägnar ni er åt fega lönnmord på olika ledare och åt att döda barn.

Hör fantiseras det vilt noterar jag. Iran har noll kapacitet att döda Netanayu. Terrorstaten klarar inte av det och är dessutom mycket stressad nu när den centrala statsledningen inklusive blöjhuvudet är plockad.

Kommande dagar kommer vi får se hur Irans nukleära anläggningar förvandlas till grus. Terrorstaten kan bara se på när det händer eftersom nollorna inte har något luftvärn

Det är dock oroande att Iran bombar civila mål i hela regionen samt aktiverar sina terrorgrupper i Irak och Pakistan. Detta inskärper allvaret i situationen och visar på nödvändigheten att även omgivande stater försvarar sig.
Citera
2026-03-01, 09:38
Medlem
diseuses avatar
Det är underbart att få läsa alla grötmyndiga analyser om vad som kommer hända från konton som verkar tro att ”Ayatollah” var Khameneis namn, snarare än hans titel. Redan där avslöjar det ungefär vilken slags koll de har på läget i Mellanöstern.
Citera
2026-03-01, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Nu attackerar Iran även hotell mm. Kanske inte med mening, men det spelar ingen roll. Jag lovar att Qatar, UAE, Saudi och mfl är sura. De blir nog ännu surare om Hormuz är stängt för länge. Frågan om de är tillräckligt sura för eskalera. Jag kan tänka mig att Iran har planer som gör att lokala ledare kan besluta om de ska attackera. Problemet blir då att få dem att sluta om det den centrala ledningen vill.

Enorma samlingar? Vem säger det? Är de enorma? Gör man det för man är tvungen av ledningen?

Hur populär och impopulär han var är svårt att veta. Han var tillräckligt impopulär så folk gick ut och demonstrerade mot regimen tidigare. Men tillräckligt populär att ledningen inte sprack vid demonstrationerna. jag tror båda sidor överdriver.

Det finns gott om filmer som visar väldigt mycket människor gå ut på gatorna för att sörja och kräva hämnd direkt efter att Khameneis död bekräftades.
Det är bara i väst man tror folk tvingas till det medan protester däremot antas samlar miljontals på en given signal från Florida och alla regimvänliga demonstrationer påstås vara AI.
Det säger en del om hur oinsatta folk i väst är angående Iran.

Klart dom är sura, nu kommer dock uppgifter om att MBS är en av dom som övertalat Trump att attackera.
Qatar lär känna sig rätt pressade här, nästan all deras LNG går genom Hormuz och det är en enormt viktig inkomstkälla, lite trist om dom inte kan fullfölja sina långsiktiga kontrakt då dom enligt uppgift förlorar runt 10 miljarder i veckan vid stillestånd.
Citera
2026-03-01, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Nej, det är Iran som svarar proportionerligt på USA:s och Israels massiva bombningar av Teheran och mord på ledare. Inte något självmordsuppdrag.

Gulfstaterna med sina lyxhotell och flygplatser i Dubai, Doha och Bahrain har redan fått smaka på konsekvenserna inatt, med Fairmont Palm i lågor och flygplatser nedstängda och det fortsätter inatt också.

Iran stängde Hormuz-sundet och slår hårt mot de som huserar amerikanska ockupationsbaser. Det är de som borde vara rädda för sin skapare nu.

Irans teokratiska regim griper och dömer folk godtyckligt, misshandlar, torterar, mördar dem. Ovanpå försöker man utveckla kärnvapen.

Och det försvarar du...
Citera
Medlem
Kan man hoppas att alla Iranier i Sverige återvänder nu när El Khamei är död?
Citera
Medlem
Erik Östs avatar
Lyssnade på intervjun i tv4:s nyhetsmorgon med globalisten Carl Bildt men orkade bara lyssna några minuter på karln.
Globalisterna kämpar med näbbar och klor för att den globala islamska terrorismen ska få vara kvar så de kan få skratta hela vägen till banken bara.
De vill ha kaos och krig!
Citera
Medlem
Do1oress avatar
Ett oväntat "offer" i denna bombkampanj är OpenAI, som plötsligt hamnat i onåd hos användarna efter att ha gett Trump full access till sin AI, ChatGPT.

Kinesiska DeepSeek blir sannolikt vinnaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in