2026-03-01, 08:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Ryssland och modern teknologi? Du skämtar, allt som är mer avancerat än en gödselspridare är Ryssland beroende av import på. De kan väl montera ihop produkter hjälpligt men komponenterna måste de köpa utomlands.
Så klassisk svensk och inavlad kommentar. Tänk att ni finns år 2026.
Citera
2026-03-01, 08:35
Medlem
Do1oress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Om tio procent av iranierna stödjer regimen, då är det tio miljoner. Tio miljoner med våldsmonopolet bakom sig. Desperata, arga..
20% regimtrogna är de uppgifter jag tagit del av. Siffrorna är kanske uppblåsta, det går inte att säga säkert. Oavsett är det åtskilliga miljoner potentiella självmordsbombare vi talar om nu som har satts i rörelse och som drivs av urstarka motiv. Jag kan inte påstå att den insikten gör mig lugn direkt. Inte när de snart kan skapa extremt vidriga biovapen med hjälp av AI och ängelinvesterare från Kina.
Citera
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du får ursäkta Do1ores
Hon är lite ledsen att hennes pojkvän Ayatollah dog så snabbt och så enkelt att hon måste hitta en romantisk anledning "han kände hans tid var inne "

Hon fattar inte att det sista aset ville bli dödad av var en jude från Israel och kan inte förstå (även Israel redan visade prov på det sommaren 2025) att Mossad har redan penetrerat deras kommunikation system och visste EXAKT var han var
Ja det finns en del sjuka stackare här.
Självklart kunde Israel inte bara se på när Iran tog fram kärnvapen för de hade med stor sannolikhet skickats mot Tel Aviv mm.
Bäst hade varit om Iran gått med på USA:s krav om att stäng ned utveckling av kärnvapen. Men nu blev det en tråkig utveckling med krig vilket kommer drabba många andra.

Fundering om alla som här "stöttar" Iran verkligen är muslimskt troende eller enbart motvalls kärringar.
Citera
Avstängd
Är kriget i Iran detta forum handlar om eller kom jag fel? Litteratur i riket avdelningen ?

Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Du ska nog läsa häftet Hur Sverige blev en mångkultur.
Citera
2026-03-01, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Här beskriver Trump sitt agerande:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RjGakd/trump-om-iran-jag-kan-ga-hela-vagen-och-ta-over-allt

En tanke slår en. Han säger att i förhandlingarna nu om Iran och kärnvapen så gick de framåt sen bakåt och han förstod de egentligen inte ville ha ett avtal. Det avgjorde saken. Det är ju precis samma grej som Ryssland gjort men pga att de har kärnvapen så låter Trumpen dom vara anser jag. Annars hade han massivt bombat bort ryssarna i Ukraina på några dar.
Det är nog inte helt borta på lite sikt med Ryssland. Iran vingklipptes under längre tid. Terrorgrupperna utomlands försvagades först. Sen var det deras tur.
Rysslands allierade tas en efter en. Syrien, Venezuela, Iran.
Citera
2026-03-01, 08:37
Medlem
Citat:
Är kriget i Iran detta forum handlar om eller kom jag fel? Litteratur i riket avdelningen ?

Lite mer seriösa kristna OCH SD folk är inte helt oreserverade sionister.
Citera
2026-03-01, 08:37
Avstängd
Citat:
Säkert och vi SD kristna
Men är du ledsen 🥺?
Har Jimmy varit och lekt med Epsteins småflickor eller hur kommer det sig att gamla nazisterna i SD plötsligt blivit så Israelvänliga?
Citera
2026-03-01, 08:38
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Gjorde misstaget att gå in på X för att se vad som hänt under natten och jösses så mycket skit och false information! Att de orkar.

För jag antar att Israels president lever och att inte massa kända skådespelare träffats av bomber i Israel under natten?
Den här tråden är väl inte så mycket bättre med BlackRockInc, Do1ores och vad de heter som sprider bombmattor av dynga och lögner.
Citera
2026-03-01, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Judarna är upphetsade nu hör jag...
Iranier världen över, och inte minst i Iran med.
Citera
2026-03-01, 08:39
Medlem
orrtupps avatar
Tänk att jag får uppleva ayatollornas fall!

Idag blir det att spela Rock the casbah på repeat 🫠
Citera
2026-03-01, 08:41
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Har Jimmy varit och lekt med Epsteins småflickor eller hur kommer det sig att gamla nazisterna i SD plötsligt blivit så Israelvänliga?
Håller de på att krackelera mentalt nu X? Inläggen blir alltmer förvirrade och verklighetsfrånvända.
Citera
2026-03-01, 08:42
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Frågan är hur man skall få slut på kriget. Vem skall USrael förhandla med? Varför skulle någon iranier vilja förhandla när de vet att USrael anser sig fria att angripa igen även om förhandlingarna till synes går bra? Vad är USraels slutmål annat än att krossa Iran?

Det mest realistiska slutet är en tyst terrorbalans när kostnaderna för fortsatt krig (olja, baser, regional spridning) blir för stora för alla.

Men risken för en mycket farlig spiral innan någon backar är avsevärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in