2026-03-01, 01:57
Medlem
Generalanderssons avatar
Det är iaf fascinerande att se hur typ 90% "svenska" muslimer hyllar Khamenei, samtidigt som de tydligt visar sitt mot Israel och USA.

Som jag har påpekat flera ggr tidigare, islam är den största cancern på den här planeten.
Citera
2026-03-01, 02:15
Medlem
Såhär kommer de reagerar:

"WALLAH BRUUR VARFÖR SITTER VI PÅ FLYGET TILL IRAN VAD BETYDA DEPORTERA"?
Citera
2026-03-01, 02:17
Medlem
Får de bidrag är de lugna.
Citera
2026-03-01, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det är iaf fascinerande att se hur typ 90% "svenska" muslimer hyllar Khamenei, samtidigt som de tydligt visar sitt mot Israel och USA.

Som jag har påpekat flera ggr tidigare, islam är den största cancern på den här planeten.

Det är väl tvärtom helt coherent?
Citera
2026-03-01, 03:45
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väl klart att de är muslimer, men de som kom hit just för att de flydde från Ayatollah Khomeini på 1980-talet, gjorde det för att de inte ville leva i en teokrati med Sharialagar. Men de är ändå muslimer, bara lite mer mellanmjölkstroende sådana. Dessas barn är vanligen rätt sekulariserade, men tron ligger alltid i bakhuvudet och kan blossa upp igen.

Men det har kommit hard core-muslimer därifrån också senare, människor som bara kommit för bidragen och välfärden, men inte hade något emot teokratin i Iran i sig.
Menar du på fullt allvar att din bild av barn till Iranier som flydde den iranska/islamiska revolutionen är att dom är "rätt sekulariserade" men att det egentligen döljs nån slags latent islamism? Jag tror genuint att jag aldrig i hela mitt liv träffat en troende muslim som är född i Sverige på 80-talet till Iranska föräldrar.

Vilka är fö dessa hard core-muslimer från Iran som kommit hit för att leva på bidrag? Tänker du på den statslösa Afghanska minoriteten i Iran? Annars är väl den överväldigande majoriteten av Iranier som flyttat till Sverige i närtid arbetskraftsinvandring (ffa i IT-sektorn)?

Om det inte har förändrats i närtid är väl för övrigt Iranier en av få invandrargrupper som har högre utbildnings- och inkomstnivå en medelsvensken.
Citera
2026-03-01, 05:17
Medlem
Iran är ett shiitiskt land. Europeiska muslimer är sunnimuslimer. På grund av sina olika sekter tror de förmodligen att Khamenei dog en god död.
Citera
2026-03-01, 05:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jag funderar på att arbeta hemifrån på måndag och avvakta och se hur muslimerna här kommer reagera nu när ledaren för Islamiska Staten, Hamas osv har dödats. Kommer dom angripa oss eller väntar dom fortfarande på rätt tillfälle?

Jag tror du kan gå till jobbet din snöflinga, tog en promenad vid avenyn igår eftermiddag och det var ett hav av "svenskar med invandrarbakgrund". Man kunde nästan tro att Bruce var i stan ett tag... ett jublande och vandrande diskotek som förpestade hörseln och synen med persiska och amerikanska flaggor.
Citera
2026-03-01, 05:59
Medlem
Ferhs avatar
Alla muslimer som inte är terrorister som gillar Hamas och regimen i Iran lär bli glada över det hela. De som blir upprörda borde man låsa in på livstid eller utvisa ur landet.
Citera
2026-03-01, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Otroligt få i såfall. De allra flesta, typ 99%, firar ju att regimen fallit.

Det finns knäppskallar i alla grupper. I Sverige finns det på riktigt folk som gillar "Alternativ Från Sverige" på ena extremkanten, eller vänsterextremistiska grupper på den andra. Knäppgökar och udda fåglar kommer alltid att finnas.
Skulle nog vilja påstå att 99% av alla idioter på propalestinska sidan är ledsna nu, deras inofficiella ledare är död, deras vapenleverantör är död. Hans död är ett hårt slag för Hamas och hizbollah
Citera
2026-03-01, 06:48
Medlem
Tror inte så många bryr sig. Perserna som är här, är till väldigt stor del icke religösa och flydde från Mullorna. Araberna är Sunni och emot Shia. Möjligen Israelhatet blir större, så gå inte med Davidsstjärna runt halsen. Men Somna om.
Citera
2026-03-01, 06:51
Medlem
ManySuchCasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Jag funderar på att arbeta hemifrån på måndag och avvakta och se hur muslimerna här kommer reagera nu när ledaren för Islamiska Staten, Hamas osv har dödats. Kommer dom angripa oss eller väntar dom fortfarande på rätt tillfälle?
Islamiska staten var en israelisk proxy och Hamas var också en ursprungligen israelisk proxy mot PLO som sponsrades av Netanhahu.
Citera
2026-03-01, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Är det bekräftat att han är död?
Han är med sina 72 oskulder i sin fjant religon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto