2026-03-01, 02:51
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Iran's state media confirms Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei has been killed

Wohoo..

Iran bekräftar att Khameni är död och utlyser landssorg i 40 dagar.
Citera
2026-03-01, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwell-
Iranska medier bekräftar nu att Khamenei gått i graven

Underbart, då är jäveln bekräftad död!

Må han ruttna i helvetet!
Citera
2026-03-01, 02:58
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbybon
Jag satt dagen innan anfallet på fredagen och diskuterade vilka typer av symboliska mål USA och Israel skulle kunna tänkas bomba?
Skrev då citat:

Den stora frågan är vilken typ av mål USA tänker anfalla i Iran?
Alla typer av militära mål i Iran är garanterat så gömda eller utspridda, så det kostar USA mångdubbelt mot den lilla skada man kan orsaka.
Om USA skulle anfalla civila mål som broar, kraftverk, hamnar och sånt, då skulle detta orsaka en enorm vrede i alla muslimska länder, och bestående skada för USAs ställning.
Så det finns bara en sak som återstår.
Och detta är att anfalla statyer eller gravar, av enligt USAs mening "iranska terrorister" vilka orsakat lidande för andra närliggande folk, främst Israel!

Kunde faktiskt inte i min vildaste fantasi föreställa mig, att Irans högsta politiska och religiösa ledare skulle kunna vara måltavlor!
Utan tänkte givetvis, -"dessa sitter i kärnvapensäkra skyddsrum helt oåtkomliga för fientliga bomber!

Inte bara ledaren. Hela släkten är borta. Barn, barnbarn, svärsöner, svärdöttrar. Alla är borta, poff.
Citera
2026-03-01, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa

Skulle de inte tjäna på att falskt bekräfta hans död i hopp om att attackerna ska avta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Iran's state media confirms Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei has been killed

Wohoo..
Nån sida där man kan hålla sig uppdaterad? Svenska nyheter är så jävla sena med allt.
Citera
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-DWiking
Med stor sannolikhet har det gjorts någon deal med Ryssland om att inte stötta Iran i utbyte mot att USA inte stöttar Ukraina eller liknande

Det tror jag inte. Ryssland går på knäna och är mycket svagt. Även första tiden av invasionen var ett skämt. Såklart USA ser svagheten och agerar resolut och handlingskraftigt
Citera
2026-03-01, 03:07
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa

Skulle ju coolat ändå snart. 7 år äldre än Trumpen.

Betydelselöst.

Det enda som betyder nåt är att få bort gardet.

Blir inte lätt.

Har mördat 100 tusentals & kommer slåss tills sista blodsdroppen.
Citera
2026-03-01, 03:07
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Jag satt dagen innan anfallet på fredagen och diskuterade vilka typer av symboliska mål USA och Israel skulle kunna tänkas bomba?
Skrev då citat:

Den stora frågan är vilken typ av mål USA tänker anfalla i Iran?
Alla typer av militära mål i Iran är garanterat så gömda eller utspridda, så det kostar USA mångdubbelt mot den lilla skada man kan orsaka.
Om USA skulle anfalla civila mål som broar, kraftverk, hamnar och sånt, då skulle detta orsaka en enorm vrede i alla muslimska länder, och bestående skada för USAs ställning.
Så det finns bara en sak som återstår.
Och detta är att anfalla statyer eller gravar, av enligt USAs mening "iranska terrorister" vilka orsakat lidande för andra närliggande folk, främst Israel!

Kunde faktiskt inte i min vildaste fantasi föreställa mig, att Irans högsta politiska och religiösa ledare skulle kunna vara måltavlor!
Utan tänkte givetvis, -"dessa sitter i kärnvapensäkra skyddsrum helt oåtkomliga för fientliga bomber!

USA gick ju in, punktmarkerade och plockade med sig Venezuelas president. Kanske inget bra läge att plocka med sig killen med blöja på huvudet så de bombade skiten ur honom i stället.

Däremot skulle jag mycket väl tänkt mig mullan suttit och proppat i sig småkakor i natt med Bashar al-Assad i Moskva. Men så blev det inte.
Citera
2026-03-01, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Inte bara ledaren. Hela släkten är borta. Barn, barnbarn, svärsöner, svärdöttrar. Alla är borta, poff.
Men detta har väl ingen symbolisk betydelse för varken USA, Israel eller någon annan att man dödar släktingar till betydelsefulla personer.
Tänk om någon skulle skryta med att man dödat Trumps kusiner, syskonbarn och andra totalt oviktiga personer.
Detta skulle bara väcka total avsmak!
Citera
2026-03-01, 03:09
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeddis
Som vanligt så fortsätter Israel med sin aggressiva utrikespolitik och med sin bestämda övertygelse att vara en krigshärjande pest i regionen. Ännu en mörk dag orsakad av stollarna i Israel
Israel må agera mycket hökaktigt i sin säkerhetspolitik, men det är genuint svårt att bedöma om du skämtar eller ej? Tror du på allvar att regionen skulle vara fredlig om det inte var för Israel? Du är medveten om att det, lite beroende på hur man räknar, utspelat sig nånstans runt 15 inbördeskrig i region sedan 1980-talet och därtill flertal regelrätta krig där Israel inte varit någon av de stridande parterna? Bara sedan 2010-talet har det dött runt 1,000,000 människor i inbördes-/proxykrigen i Jemen och Syrien.
Citera
2026-03-01, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Skulle ju coolat ändå snart. 7 år äldre än Trumpen.

Betydelselöst.

Det enda som betyder nåt är att få bort gardet.

Blir inte lätt.

Har mördat 100 tusentals & kommer slåss tills sista blodsdroppen.
Bara Japaner och Koreaner som är kända för att slåss tills sista blodsdroppen. Iranier är fegare.
Citera
2026-03-01, 03:13
Avstängd
Flaskpostenss avatar
Citat:
Men detta har väl ingen symbolisk betydelse för varken USA, Israel eller någon annan att man dödar släktingar till betydelsefulla personer.
Tänk om någon skulle skryta med att man dödat Trumps kusiner, syskonbarn och andra totalt oviktiga personer.
Detta skulle bara väcka total avsmak!

Möjligtvis. Jag sitter inte på någon underrättelse, men krig har aldrig varit vackert. De vill väl att ingen efterträdare ska komma? Eller varför tror du annars man gör sådär? Brutalt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in