2026-03-01, 00:35
Medlem
Hörde idag ett typ av skrik i jag aldrig hört förut i mitt liv, så det låter när någon förlorat en familjemedlem typ sitt barn eller sin kärlek. Har iranier i huset och tänkte för ett kort ögonblick att det förmodligen hade att göra med detta. Det var innan jag satte igång burken och fick reda på vad som händer.

Helt irrelevant kanske, men det hjärtskärande skriket kändes verkligen - och dår jag endå en rätt kall människa när det gäller emotioner. Jag hoppas jag har fel och det var något annat bara.

Hoppas verkligen hon har någon att prata med och for stöd från någon.Hade jag fått bekräftat hade jag köpt och gått ner och gett lite fina blommor till henne, en klen tröst såklart(vet hur det känns att förlora familj och inte ha någon att prata med,och nej FB ingen kvinna hade tagit i mig med tång ens, så inget sånt). Med det sagt Iran måste ha dem vackraste kvinnorna i världen(säger jag som svensk btw).

Hur hade dem tänkt att folket ska ta över efter regimen? Kommer det inte bli inbördeskrig? Vilken jävla dag, jisses. Allt har gått emot mig idag personligen, fattades bara att komma hem och läsa detta.

Hoppas det löser sig snabbt, annars blir det nog en jobbig tid framför oss.
Citera
2026-03-01, 00:36
Avstängd
Kedoxs avatar
Även om USA primärt är mer sugen på olja än att skapa fred och harmoni i Mellanöstern så får det väl ändå ses som en bra bonus om det islamiska terrorväldet i Iran blir ett minne blott.

Lär dock bombas på friskt ett tag till. Iran ger sig inte utan en match, men lär gå förlorande ur detta till sist. Kommer de bränna alla kärnvapen som en dödsryckning? Mot alla US-baser inom räckhåll och Tel Aviv.
Citera
2026-03-01, 00:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Irans regim är shia-islamister och minst lika mordiska/galna som sunnitiska diton.
Nej tvärtom.
Citera
2026-03-01, 00:39
Medlem
Ny volley på väg in mot Israel, Iran köttar på med allt man men verkar attackeras oavbrutet själva med. Kan bli en lång natt för Mellanöstern detta.
Citera
2026-03-01, 00:39
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Nä , du har inga sanningar.

Jo , det finns onda regimer.
Regimer som ser sina invånare som verktyg och har 0 empati för deras väl och ve.
De mest onda regimerna idag är de som inte följer FNs regler, och slaktar oskyldiga för egen vinning..Och startar krig för att kontrollera natur-resurser. Främst gäller det länder som Israel, USA mfl. Men även Ryssland, Turkiet. Du har visat gång på gång att du har NOLL empati.
Citera
2026-03-01, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Kristersson backar upp Israel till 100%🤡🤡
Sverige får väl skicka trupper ?
Andra europeiska ledare såsom Macron och Starmer är inte lika lyriska eftersom de inser konsekvenserna för Europa.

Sluta yra. Sverige kommer inte skicka trupp.

Helvete vad musslor och nazzar det dyker upp i dessa trådar varje gång USA och Israel drar ner byxorna på Iran och använder den ej insmorda konsekvensdildon.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det låter lite konstigt eftersom Iran har ju vetat i flera månader att USA/Israel kommer att attackera igen och då kan de planera var man ska skydda landets ledare. Sitter man kvar i vad man vet vad som är bombmål när man vet var de ska bomba?
Självklart inte.
Israel bombade hans officiella residens och där lär han knappast ha hållit till.
Han sitter nog i en bunker i ett av Irans alla berg
Men vi lär få veta snart om han håller tal till folket eller också har han en dubbelgångare?
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Det låter lite konstigt eftersom Iran har ju vetat i flera månader att USA/Israel kommer att attackera igen och då kan de planera var man ska skydda landets ledare. Sitter man kvar i vad man vet vad som är bombmål när man vet var de ska bomba?
Grejen är att Israel tidigare ALLTID gjort sina attacker nattetid. Detta gjorde det iranska ledargarnityret lite självsäkra i tron att det var safe att ha möten dagtid. Så gjorde man igår och Israel hade planerat sin "hashuggningsoperation" utifrån detta. Israelerna kan vara väldigt luriga när de är på det humöret.
Citera
2026-03-01, 00:41
Medlem
Masingas avatar
Citat:

Givetvis inte!
Citera
2026-03-01, 00:42
Medlem
MossadNewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Så islamisternas revolution och ockupation där de tvingat på folket islamism tycker du inte är hela världen. Vänsterns gullande med islamister är mycket intressant med tanke på att er ideologi grundas i förakt och skepsis gentemot religion.
Två fel blir inte ett rätt.. De som motiverar egna massmord med ett annat brott är sjuka i huvudet. Att säga att Israels eller USAs masslakt och brott är befogat för att Iran är en diktatur är sjuk retorik, på samma nivå som på 30-talets tyskland.

Du minskar inte terrorismen i och fanatismen i världen genom att själv bete dig värre än terroristerna.
Senast redigerad av MossadNews 2026-03-01 kl. 00:45.
Citera
2026-03-01, 00:42
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossadNews
De mest onda regimerna idag är de som inte följer FNs regler, och slaktar oskyldiga för egen vinning..Och startar krig för att kontrollera natur-resurser. Främst gäller det länder som Israel, USA mfl. Men även Ryssland, Turkiet. Du har visat gång på gång att du har NOLL empati.
Självklart har jag ingen empati för mullornas regim.
Irans folk har inte heller empati för mullorna numera, du är ganska isolerad.
Citera
2026-03-01, 00:43
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Men en bombattack kan väl inte vara tillräckligt för att sätta Iran som Mellanösterns mäktigaste powerhouse ur spel?
Det skulle ju vara om Ayatollan mer eller mindre var en diktator som höll landet i ett järngrepp och folket uppler sig fria nu. Men riktigt så är det väl inte, verkar finnas många som är trogna regimen.

Men lyckas man återställa Iran till något som kan liknas med hur det såg ut innan islamska revolutionen och övertagandet på 70-talet så vore det väl en seger.

Det avgörande är nog inte hur befolkningen ställer sig till regimen utan hur militären ställer sig till dem. Hitintills har de ju gått med regimen, om än ibland med viss tvekan. Så för att fälla regimen kan det nog behövas att militären slås ut, dvs att Israel och/eller USA ställer trupper på marken. Men jag tror de båda är rätt tveksamma till att göra det. Men vi får väl se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in