2026-02-28, 22:12
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Inget har bekräftats än.
Jag hoppas regimen faller men jag tror inte tråden vekar förstå hur komplext det är att få bort den här regimen, då har vi inte ens börjat prata om IRGC som har den militära makten.
IRGC kommer säkerligen också rövkxxlas de kommande dagarna om det inte ger upp och erkänner åtal.
Fast det är mycket begärt från min sida ty de är satanister och som ni vet så älskar satanister det onda och elände!
Senast redigerad av swedenistani 2026-02-28 kl. 22:18.
Citera
2026-02-28, 22:13
Avstängd
Blir ingen mer Ayatollah såvida inte han har en dödslängtan...glömde du redan vad hände med Nasrallahs efterträdare? dog bara några dagar efter och Hizbollah nuvarande ledare är i Iran så han lever mkt farligt nu.😅

Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
En ayatolla är inte en person i sig utan en titel inom shiaislam ungefär som en kardinal i katolska kyrkan.

När en ayatolla dör så utses en ny av de religiösa råden och lärda så “Ayatollan” som system fortsätter leva vidare även om individen gör det inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
En ayatolla är inte en person i sig utan en titel inom shiaislam ungefär som en kardinal i katolska kyrkan.

När en ayatolla dör så utses en ny av de religiösa råden och lärda så “Ayatollan” som system fortsätter leva vidare även om individen gör det inte.

Hur lång tid tar det att träna en ny mullah? Ett antal år säger säkra källor . USA och Israel behöver inte göra mer än att döda alla som bär turban och skägg så är problemet löst sen
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Langa länk tack.

https://x.com/FaytuksNetwork/status/2027854145231667225?s=20
Citera
2026-02-28, 22:14
Medlem
Ali Ali Ali

Total överlägsenhet från Israel och USA avseende underrättelser och militär förmåga. Som väntat. Ska Iran skjuta iväg sina supervapen nu eller vad säger ni Iran/rysstroll? Kommer den stora och farliga hämnden snart? Har de tur lyckas de träffa en israelisk öken.

Khomeini, Nazrallah, Sinwar, Soleimani. Vem är näst på tur?
Senast redigerad av MpunktM 2026-02-28 kl. 22:16.
Citera
Avstängd
Dubais Burj Khalifa, en ikon för 1,5 miljarder dollar i hjärtat av ett distrikt värt 20 miljarder dollar bombas av Iran
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Han är inte eliminerad. Det är bara ett trick de kör med för att försöka få fram vart han befinner sig vid ett uttalande.

Klart han är död. Israel har ingenting att vinna på att ljuga. Skulle han leva och göra ett uttalande skulle det nämligen slå direkt mot Israels och USA trovärdighet. Man skulle ifrågasätta deras styrka.

Iran kommer att bli ett bättre land utan dessa terrorister vid makten. Det kommer att komma en ny guldålder för Mellanöstern
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Langa länk tack.
Finns bilder på X, kommer mer o mer

https://x.com/i/status/2027854867696370108
Citera
Medlem
badbollen3s avatar
OM ayatollan är död, så är Irans ologiska svar ändå logiskt någonstans. Ingen leder landet. Alla som stödjer regimen vill hämnas. Så de attackerar flera länder för att USA har baser där. Senast så tog det väl 3-4 dagar innan något svar kom? Likadant när Trump dödade generalen eller vad det nu var, under mandat period 1, då kom väl svaret månader efter? Att ayatollan skulle ändra sitt mantra till att bli impulsiv och svara inom timmar från attacken låter otroligt. Men allt är ju möjligt antar jag.

Jag är hoppfull om att han är död och att regimen tvingas bort, så att Iran kan bli ett fint och respekterat land igen, som gamla persien, eller innan revolutionen 1979. Men det kan komma AI filmer med honom, som säger att han lever och mår bra. Jag vet inte när jag börjar tro på att han är död? USA och Israel kan ju säga att han är död, för att få angreppet att framstå som en succé.

Oavsett vilket, vi har ju hört att han har cancer och vet att han är närmare 90 år(?) så även om Iran talar sanning och han lever, så har han förhoppningsvis inte många år kvar ändå. Vore faktiskt roligare om han lever och får uppleva sin regim falla och att han straffas av folket.
Citera
2026-02-28, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
IRGC kommer säkerligen också rövkxxlas de kommande dagarna om det inte ger upp och erkänner åtal.
Fast det är mycket begärt från min sida ty satanister och som ni vet så älskar satanister det onda och elände!

Det är inte så det fungerar.
IRGC har underkommandon som styr egna små armer utsprida i Iran, på så sätt är det extremt svårt att överrumpla de.
Att högsta ledaren försvinner kan bara förvärra det eftersom det kan lämna rum till en radikalare ledare som vill hämnas.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Nu är äntligen fähunden ayatollah ali khamenei död. Dags för det iranska folket att äntligen befria sig själva ifrån det islamistiska oket.

Som 86-åring finns det förmodligen andra redo att ta över.

Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
Medlem
Flundran90s avatar
Kul att se kommentatorsfälten på sociala medier där iranierna jublar som om det vore D-dagen och är over the top i sina hyllningar av Israel och USA. Sen har vi ett gäng araber som är arga på USA och Israel och håller på Iran och hånar iranierna, som de ser som "goys" och självhatare. Sen har vi en tredje grupp med svenska kvinnor i palestinasjal, som visar sympati med det iranska folket, men är sura för att det är Netanyahu och Trump som attackerar. Sicken cirkus, men givetsvis är man på svenskiraniernas sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in