2026-02-28, 20:13
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fixxxer
Varför sätter du Barbariska i citationstecken? Din jävla psykopat?

Det är citationstecken pga det är så den beskrivits. Men De Goda Krafterna verkar överträffa barbariet på fem röda…
Citera
Medlem
shitholecitizens avatar
Rörande att läsa om alla ledsna vänstermuppar som sörjer deras kära ayatollah.
Citera
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det var en exil-iransk demonstration i dag i GBG. Där viftades det ivrigt med judeflaggor och amerikanska diton (och givetvis Shahens flagga) och budskapet var "bomba mer".
Här sitter alltså iranier i trygga Sverige och vill att den judeo-amerikanska koalitionen skall förvandla
deras hemland till Gaza-ruiner med möjligen 100 000-tals döda civila. Iranier som knappt satt sin fot i Iran sedan 1980. Det är vämjeligt. Oavsett vilken regim vi har i Sverige så skulle jag aldrig sitta och hoppas på att tex. Putin skulle vräka bombmattor över mitt land. Dessa exil-iranier är dumma i huvudet.

Om du hade följt iranier i media så hade du vetat att iranier i Iran bett omvärlden, specifikt Israel, att bomba Iran och hjälpa dem att störta regimen. Detta var påtagligt när revolutionen började innan regimen stängde ned internet.

Kan upplysa om att jag som etnisk svensk lätt hade välkomnat hjälpande attacker utifrån för att minimera andelen islamister i Sverige och få övriga att fatta hinten om att frivilligt dra till muslimska länder där de utgör ett mindre problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Är det någon som kan rekommendera någon vederhäftig nyhetskälla?

https://www.youtube.com/watch?v=h80P3aOFMrw

Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det kommer inte att gå bra för Trump alls och inte heller för Israel.
Det oroar mig mer än tvärtom.
De kan få.för sig att använda kärnvapen som sista utväg mot Iran och då brakar ett globalt helvete löst.
Har du aktier så sälj redan nu.
Jag funderar på att emigrera till Patagonien eller Nya Zeeland.

Den ende part i detta som skulle kunna få för sig att använda kärnvapen är islamisterna i Iran som som alltid väljer död framför förlust. Eftersom de är övertygade om att de belönas med ett bättre liv om de dör i heligt krig så är de alltid de största risktagarna. Att det ska vara så svårt för er idioter att fatta att islam är det största hotet mot demokratiska väst.
Citera
2026-02-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Det är givetvis fullständigt förkastligt av USA att angripa en suverän stat utan någon som helst rimlig ursäkt.
Men det verkar inte våra politiker tycka..

Citat:
Men brukar inte du försvara Ryssland för att ha gjort precis samma sak (fast värre) i Ukraina?
Nej, jag förvarar inte anfalls-krig någonstans.. dessutom är det Off topic.

Citat:
Överlag är det internationella systemet för konflikthantering gravt underpresterande. Så länge stormakterna har sin veto-rätt har de i praktiken carte blanche att göra vad de vill.
Yes.. Det som stör mig mest är våra egna dubbla måttstockar hela tiden som anpassas för att passa Israels/USAs egenintressen och propaganda.
Citera
2026-02-28, 20:14
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Fyfan va smutsig al jazzera är alltså. Inte konstigt muslimer är puckade när de lyssnar på sån smörja

Det är inga som helst fel på Al Jazeera, tvärt om. En balanserad nyhetskanal som ligger i framkant vad gäller live-uppdateringar. Man klår svenska mediekanaler med hästlängder när det kommer till nyhetsrapporteringar från den här specifika konflikten.
Citera
2026-02-28, 20:15
Avstängd
Både Trumpadministrationen och den israeliska regimen gjorde en fet missbedömning.

Iran däremot kommer inte sitta still. De har redan svarat och de kommer fortsätta slå mot hela Gulfen från Bahrain till Förenade Arabemiraten. Hela regionen står i brand just nu och det här är bara början.
Citera
2026-02-28, 20:15
Avstängd
dude2ks avatar
Snyggt av Iran att mörda sina egna småbarn i skolan.

Måste väl ändå vara första gången i historien? Inte ens ryssarna sjunker så lågt tänker jag.
Citera
2026-02-28, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det kommer inte att gå bra för Trump alls och inte heller för Israel.
Det oroar mig mer än tvärtom.
De kan få.för sig att använda kärnvapen som sista utväg mot Iran och då brakar ett globalt helvete löst.
Har du aktier så sälj redan nu.
Jag funderar på att emigrera till Patagonien eller Nya Zeeland.
Jag tycker du ska välja Patagonien, det är fantastisk där.

Nej amerikanerna kommer inte att ta till kärnvapen, varför skulle de det när de vinner? Det är bara svaga efterblivna länder som rysseriet som hotar med kärnvapen
Citera
Avstängd
Ja men Israel kan missa 200 ggr , men behöver bara träffa en ggn för att döda honom så oroa dig inte.... han är en död man oavsett

Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Det är citationstecken pga det är så den beskrivits. Men De Goda Krafterna verkar överträffa barbariet på fem röda…
Citera
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Både Trumpadministrationen och den israeliska regimen gjorde en fet missbedömning.

Iran däremot kommer inte sitta still. De har redan svarat och de kommer fortsätta slå mot hela Gulfen från Bahrain till Förenade Arabemiraten. Hela regionen står i brand just nu och det här är bara början.

Vad sägs om NATO kommer med i bilden, det blir det GOD NATT turbanmannen jävligt fort.
Citera
2026-02-28, 20:17
Medlem
Ibn.habibis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Lördag är en skoldag i Iran... Från Guardian:

1h ago
18.20 CET
Death toll rises to 85 after strike on Iranian school
The death toll from a strike that hit a school in southern Iran has risen to 85 people, an official said on Iranian state TV.

Capt Tim Hawkins, a spokesperson for US Central Command, said he was “aware of reports” that a girls’ school was struck and they were looking into them.

Ja. I Iran räknas lördag som en vanlig vardag, och skolor håller öppet. Landets arbetsvecka är normalt lördag–onsdag, med torsdag och fredag som helgdagar (fredag är den religiösa vilodagen).
Citera
2026-02-28, 20:17
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy

Döda festival deltagare för att sedan gå in i kibbutzer och där döda hela familjer likställer du med att bomba bort islamistiska folkförtryckare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in