2026-02-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Att Iran ger sig på Dubai kommer stå dom väldigt dyrt..

Ja men dom försöker väl överleva själva.. allt som är USAs intresse och ekonomi blir ju måltavlan nu.
Citera
2026-02-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Modokrille
Det står väldigt lite om hur Israel och USA har drabbats.

Har sett på reddit både drönarattacker och robotar som slår ner i amerikanska baser i mellanöstern.
Finns det någon information om förluster?

Enligt CENTCOM så är inga amerikaner döda och övriga skador beskrivs som små.
Citera
2026-02-28, 19:38
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Helt ärligt skriver du ungefär lika flummigt som en hippe hög på diverse hallucinogener (vilket kanske är närmare sanningen än andra förklaringar) så jo, det du skriver kräver en förklaring! För ingenting av det du skriver är speciellt tydligt eller enkelt att begripa...

Det övriga flummet försöker jag tyda, och det går ärligt talar inte bra. Men om jag ska försöka gissa skriver du att jag krävt att folk ska ta ställning kring i världens alla krig och konflikter, vilket jag definitivt inte kan dra mig till minnes att jag faktiskt sagt så det får du citera mig när jag sagt. Vad jag däremot sagt är att anledningen till att folk bryr sig om Palestina mer än andra krig är för att de blivit hjärntvättade av medierna, för om det inte vore för medierna skulle de engagera sig i dödligare krig och konflikter. Och vad jag där hävdar är att de som är så upprörda av vad Israel gör är det endera för att de är just hjärntvättade av medierna (annars skulle de uppröras lika mycket av andra krig som inte inkluderar Israel) eller endera för att de drivs av en politisk agenda (framförallt vänsteråsikter och hat mot västvärlden). Om du anser att det är irrelevant att påpeka detta så anser jag att din åsikt är irrelevant.

Men nu ska vi gå in på min sakfråga här: Anser du att det är orimligt att påpeka denna skenhelighet? Anser du att det är orimligt att kräva att människor som skyltar med att de är medvetna och använder moral som argument också lever upp till denna moral de hävdar sig själva representera?

Dina halmgubbar han du ta med någon annan.

Jag tar ansvar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.

Om du vill ha svar på din frågor får du börja med att besvara frågorna som ställts till dig.

Försök hålla dig till ämnet i stället för att dra det hela OT.
Citera
Medlem
Går det att följa raketerna någonstans? Kande man väll i somras?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Lördag är en skoldag i Iran... Från Guardian:

1h ago
18.20 CET
Death toll rises to 85 after strike on Iranian school
The death toll from a strike that hit a school in southern Iran has risen to 85 people, an official said on Iranian state TV.

Capt Tim Hawkins, a spokesperson for US Central Command, said he was “aware of reports” that a girls’ school was struck and they were looking into them.

https://www.aljazeera.com/news/2026/2/28/israel-strikes-two-schools-in-iran-killing-more-than-50-people

ja men det hade varit värre om ryssarna bombat 1 skola i ukraina

eller om iran bombat 1 skola i usa..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det kommer inte att gå bra för Trump alls och inte heller för Israel.
Det oroar mig mer än tvärtom.
De kan få.för sig att använda kärnvapen som sista utväg mot Iran och då brakar ett globalt helvete löst.
Har du aktier så sälj redan nu.
Jag funderar på att emigrera till Patagonien eller Nya Zeeland.

Vad ska dom göra menar du?
Ska dom skäggiga luffarna i klänning skjuta thunderkings mot israel?
Citera
2026-02-28, 19:39
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Har Iran ubåtar som kan skada hangarfartygen?
De har inte ju inte ens vapen som kan sänka skepp.
Citera
2026-02-28, 19:39
Medlem
kokacola41s avatar
Eftersom denna konflikt förmodligen kommer pågå ganska länge, är det någon som är insatt i om man kan ansluta sig till IDF som svensk? Eller på något sätt stötta upp i kriget för Israels sida?
Citera
2026-02-28, 19:40
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Skolan förstördes av en iransk missil som fick tekniska problem.

Film och källa https://x.com/david_khait/status/2027768805171105892
Lite som med de judiska bebisarna som halshuggs av hamas medan det visade sig att judisk militär använde de kvinnliga palestiniernas kläder och klädde sig i dessa till transor och det fanns aldrig några bebisar som halshuggits, ändå stod store satan bibbi själv och kräkte ut anklagelserna gång på gång likt en rabiessmittad hund.
Senast redigerad av Unlucky-Monkey 2026-02-28 kl. 19:43.
Citera
2026-02-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Skolan förstördes av en iransk missil som fick tekniska problem.
Film och källa: https://x.com/david_khait/status/2027768805171105892

Vet inte alls vad som är sant och lögn här, vet inte ens om det ens inträffat överhuvudtaget. Men en sak vet jag, den här historien kommer att grävas i ordentligt för att utreda om det ens hänt, vad som hände och vem som man kan skylla på.

Att 50+ unga kvinnor dör, det är inget som man bara rycker på axlarna åt.
Citera
2026-02-28, 19:41
Medlem
Är det ramadan i Iran , så har den varit sedan kvällen tisdag 17 februari 2026 – torsdag 19 mars 2026
De är alltså i sin fastetid nu.
Citera
2026-02-28, 19:41
Medlem
En svärson och en svärdotter till Khamenei likviderade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in