2026-02-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Pk-skitsnack. Vi har stora problem med iranier på mitt jobb. Extremt stora.

Är de persier/perser/farser eller någon annan folkgrupp från iran, kanske t.o.m afganer? Det bor ganska många afganer i Iran.

Tänker det är stor skillnad mellan vilka de är. Men rent allmänt, ja jag tycker att mellanösternfolk ofta har en jobbig attityd, men där finns en del perser som jag träffat som är och tänker som vi gör, de är lugna, visar respekt och är lätta att samarbeta med.

Tyvärr många rötägg också. En sak jag stör mig på är att det är typ två grupper som flyr från varje land om de kan söka asyl i Sverige. Det är de skötsamma som bara vill jobba, leva ett bra liv och som är positiva till sitt nya land och är allmänt snälla och trevliga, sedan är det den andra gruppen som är "skitstövlarna", som har lämnat sina hemländer för att de helt enkelt är kriminella i sina beteenden och som inte ens är uppskattade i sitt hemland. Dessa är jättesvåra att skicka tillbaka till deras hemländer för ingen vill ha dem i närheten, inte ens ett skitland som somalia vill ha tillbaka rötäggen.
Citera
2026-02-28, 17:44
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Komedi på hög nivå när många dårar som fördömer Ryssland över deras krig i Ukraina nu jublar i högan sky över USA:s attack på Iran. Alltså hur jävla dum i huvudet är man inte då?

Går inte att jämföra. Iran proxykrigar mot hela demokratiska väst genom att finansiera islamism. Det är de fö inte själva om men det är utmärkt att slå ut åtminstone ett av hydrans huvuden (shia-islamism).
Citera
2026-02-28, 17:44
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Bryr oss, men kan man tro på uppgifterna? Detta kom ju direkt vid början av attackerna och man vet väl inte ännu om det är en lögn i syfte att så split om det rätta i att attackera iran eller inte. Det är en tråkig händelse om den är sann och när det lugnat ner sig lite så kan vi vara säkra på att många kommer försöka ta reda på vad som hände där egentligen.
Bilden på den döda flickan är från en trafikolycka t.ex. Användaren som tjatar om den här flickskolan kommer i övrigt mest med uppenbart falska påståenden varför det med flickskolan inte nödvändigtvis är sant.
Hittar inget bekräftat om det hittills.
Citera
2026-02-28, 17:45
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det är inte konstigt. Terrorregim Ryssland och terrorregim Iran tillhör motståndarlaget bestående av vidriga diktaturer.

Javisst din pappskalle, men USA och Israel är ju så jävla goda så...
När man ser hur USA agerar så är det klart som fan att Ryssland inte kunde tillåta Ukraina gå med i Nato. Men det är du och andra för jävla korkade för att förstå...
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ett2ett2ett2
Religionskrig?
Initialt ja.
Det blir även världskrig, men troligen inte omedelbart men som en konsekvens av allt detta.
Citera
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Igen; när kommer Irans bomber?

Och om du missat det finns det gott om livestreaming från Israel. Inte ett nedslag av annat är söndersprängt splitter
Att du inte ser nedslag i livestreams betyder inte att Iran inte bombar.

Över 95 % av deras raketer och drönare sköts ner av Israels luftförsvar, de moderna interceptorer spränger målen på hög höjd, så det blir varken kratrar eller gator fyllda med splitter.

Bara för att du inte ser förstörelsen betyder det inte att attackerna inte sker, Iran består av ormhuvuden som ska huggas av, huvud för huvud.

I natten attackerar vår allierade, håll dig i skydd.

Snart lyser solen värmande, himlen åter blå, luften härligt syrefrisk och doftlös
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Känns som antingen händer inget alls, eller så händer något extremt, en atombomb i usa eller något. Blir en spännande natt. Är väl kväll i Iran nu…
Blir ingen atombomb i USA. Vem skulle skicka en sådan?
Citera
2026-02-28, 17:46
Avstängd
BombaySaphires avatar
Citat:
Känns som antingen händer inget alls, eller så händer något extremt, en atombomb i usa eller något. Blir en spännande natt. Är väl kväll i Iran nu…

Du tror alltså på fullt allvar att Iran har möjlighet att skicka iväg en atombomb ända till USA?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Komedi på hög nivå när många dårar som fördömer Ryssland över deras krig i Ukraina nu jublar i högan sky över USA:s attack på Iran. Alltså hur jävla dum i huvudet är man inte då?

Komedi på hög nivå att försvara Iran och/eller Ryssland
Citera
Medlem
Anklagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Att du inte ser nedslag i livestreams betyder inte att Iran inte bombar.

Över 95 % av deras raketer och drönare sköts ner av Israels luftförsvar, de moderna interceptorer spränger målen på hög höjd, så det blir varken kratrar eller gator fyllda med splitter.

Bara för att du inte ser förstörelsen betyder det inte att attackerna inte sker, Iran består av ormhuvuden som ska huggas av, huvud för huvud.

I natten attackerar vår allierade, håll dig i skydd.

Snart lyser solen värmande, himlen åter blå, luften härligt syrefrisk och doftlös
Det var därför jag skrev det

Jag undrade över de stora bomberna som skulle förstöra Israel.
Citera
2026-02-28, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Är de persier/perser/farser eller någon annan folkgrupp från iran, kanske t.o.m afganer? Det bor ganska många afganer i Iran.

Tänker det är stor skillnad mellan vilka de är. Men rent allmänt, ja jag tycker att mellanösternfolk ofta har en jobbig attityd, men där finns en del perser som jag träffat som är och tänker som vi gör, de är lugna, visar respekt och är lätta att samarbeta med.

Tyvärr många rötägg också. En sak jag stör mig på är att det är typ två grupper som flyr från varje land om de kan söka asyl i Sverige. Det är de skötsamma som bara vill jobba, leva ett bra liv och som är positiva till sitt nya land och är allmänt snälla och trevliga, sedan är det den andra gruppen som är "skitstövlarna", som har lämnat sina hemländer för att de helt enkelt är kriminella i sina beteenden och som inte ens är uppskattade i sitt hemland. Dessa är jättesvåra att skicka tillbaka till deras hemländer för ingen vill ha dem i närheten, inte ens ett skitland som somalia vill ha tillbaka rötäggen.

Det är framförallt fler afghanska flyktingar från Iran som Turkiet har varnat för i händelse av krig i Iran. Turkiet vill såklart hindra att dessa tar sig in i landet men lär inte gråta om dom hamnar i EU.
Citera
2026-02-28, 17:47
Medlem
ludexSums avatar
Citat:

Ingen kan bli förvånad om Iran skulle få för sig att använda atomvapen mot "lilla och stora satan", islamisterna är ju övertygade om att de kommer till Jannah om de dör i heligt krig. Frågan är om iranierna har några eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in