Citat:
Ursprungligen postat av
rallykalle69
Det är väl det mest uppenbara. Jag förstår inte hur tankarna går, utan att vara varken för eller emot Dumpen kan man ganska enkelt räkna ut en sak.
En man sitter och beter dig olämpligt online, okej. Om vi gör honom arbetslös, familjelös, tar bort allt som fyller någon funktion.
Exakt hur skulle det minsta risken för att han stoppar ner en unge i en påse och går hem? Det snarare ökar den risken ofantligt. Utöver det - männen som bestämt sig för avsluta livet, kan passa på att göra hur sjuka sker som helst innan då dom ändå inte ska va kvar.
Det är sådan massiv tankevurpa att jag förstår inte hur "folk" missar den mycket enkla logiken.
Om polis gör samma sak, det har exakt samma avskräckande effekt vill jag påstå, förutom att mannen/kvinnan har kvar livet = det gör faktiskt nytta och förebygger.
Det är helt klart att 2021 så startades dumpen som en protest. Jag menar P har sin historik och det märks väldigt att han är på ett personligt plan väldigt engagerad vilket är förståeligt.
Det går och se på senaste gäddan att han inte ens ville ta i hand. Han hatar dessa personer.
Och det började om man får spekulera som en grej vilket troligtvis gav mycket pengar i kassan.
Sen kom impulskollen in och sa typ ”vi kan göra ännu mer av det här”.
Som bolag har de inte redovisat en utgift eller inkomst på 3 år. Så hela företaget drevs egentligen ifrån S konto. Pengar in och pengar ut.
Sen fick dom en kontroll och S åkte på skattesmäll.
Efte rådet redovisar dom i boksluten lnågra intäkter och lite reklamintäkter.
Deras bokslut är full med frågetecken och hål.
Som till exempel varför skaffade de skulder 2023bokslut (räkneår 2022)? Vad lånade dom till för 500,000? När dom ändå skickar koncern bidrag och går med vinst som en ideellorginastion?
Deras fiskare har troligtvis 0 lön eller blir avlönade som externa kostnader.
Att folk bara släppte impulskollen bara så där är ett helt mysterium och det känns så länge man säger att man gör allt för att ta fast pedofiler så kommer man undan med allt.
Det som är tråkigt är att det känns oseriöst och dom driver ett företag som skit.
När dom egentligen kunde göra en sakfråga om det dom brinner för.
Mycket det dom säger att dom ger som tex trauma hjälp osv blandas ihop med det som deras Förening faktiskt bedriver.
Och det har S till och med sagt själv att pengarna som är i dumpen media group ab är hennes och Patrick så bidraget som till exempel SD ger förfaller dom.
Jag tycker mycket i den här tråden handlar om äcklerna som hängs ut och det borde vara mer fokus på detta så kallade media bolaget.
Och jag anser att så länge motsatsen är bevisad så lever dom gott på folks välvilja och förhoppningar. Folk glömmer att det är ett företag och drivs som ett företag och kallar sig ideella när allt annat pekar åt något annat.