2026-02-28, 14:13
Medlem
Jofs avatar
Vissa bryr sig inte om internationella lager, som Ryssland, USA och Israel.
Man går på känslan antagligen.
Det går också många politiker och en del ansvarslösa på Flashback 😏.
Citera
2026-02-28, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Okej, berätta lite mer om logistiken kring dom 10 000 flygplanen.

David är en person som är Irans bästa vän. Han får en att vilja byta sida om man råkar vara på Israels och USA sida.

Hur många tankflygplan har USA i området. Dessutom hur många baser har USA tillgång i denna operation. Sen räknar man ofta inte antal flygplan utan hur många combat sorties (Stridsuppdrag) man kan göra. Till sist hur många stridspiloter har USA totalt?

Hur som helst USA och Israel anser att de har tillräckligt med flygplan i området för att slutföra det man har planerat.
Citera
2026-02-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
Iran har precis skickat iväg stor mängd drönare mot Israel

Och i Qatars huvudstad Doha störtade en iransk drönare mitt bland springade civila och exploderade. Troligen stort antal döda.
Det må vara, men drönarna ska nå sitt slutmål också, israels laser beam kommer sannolikt att skjuta ner VARENDA drönare, dom väntar bara på att dom ska komma fram först.

Min syster är bosatt i Doha, och dom har blivit uppmanade att hålla sig inomhus i Doha, så jag tvivlar på att det var så jävla många ute och sprang längs gatorna, Så det där tar jag med en nypa salt
Citera
2026-02-28, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Men vad är det för jävla vänstersörja?? Det är en TERRORISTREGIM. Jävla pissluffare till vänsterextremister som demonstrerar för Gaza men inte för Irans befolkning!! Dom dansar på gatorna, snart är dom fria!!

Jag hoppas alla ni regimsympatörer får stå till svars när allt kommer kring

Herretid. Du är värre än en batikhäxa. Jag stödjer irans befolkning med hela hjärtat och vill att deras regim skall störtas. Men är det rätt att sönderbomba landet och låta civila dö??? Tror du Netanyahu bryr sig om persierna? I helvete heller,. Du är totalt vriden i hjärntvätteri. Hur har det gått med resten av "befriandet" av mellaöstern? Det installeras puppets till Israel och USA som totalskiter i befolkningen. Kan du någoting om den riktiga historien i dessa länder?

Dansar palestinerna på gatorna? Dansar Libyens folk? Dem kristna i Syrien?
Citera
2026-02-28, 14:15
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa2014
De verkar hoppas på att iranska armén går mot mullorna.
Intressant också om några av gulfstaterna som attackeras av Iran slår tillbaka och hjälper Israel och USA.

De kanske lärt sig något. Jag tror inte det finns på kartan att USA eller Israel sätter in marktrupper. Jag ser det som helt otänkbart.
Men man kan ha gjort uppgörelser med krafter inom armén, kanske också med andra länder.
Det är en spekulation men det är en rimlig tanke. Om man har förankringar inom Irans maktsfär kan man eventuellt lyckas med det man förutsatt sig denna gång.
Regimbyte, slut på urananrikning.

Förra gången gick sådär, men det är möjligt att man på något vis lyckats skaffa sig humanresurser under och efter oroligheterna som varit.
Om inte, så riskerar detta återigen bara löser akuta frågor. Ingen långsiktig förändring.

Egentligen är det väl rättsvidrigt att anfalla Iran på det sätt som nu görs, men mullorna kan faktiskt inte tillåtas ha tillgång till kärnvapen. Man kan ha vilka synpunkter som helst på världsordningen men ha ett gäng fanatiker med medeltida värderingar sittandes och pillra på avfyrningsknappen är ingenting som är önskvärt.
Tror jag inte ens Kina eller Ryssland anser.

Det är inte önskvärt för någon och ändamålen helgar i det fallet medlen. Innan någon säger hyckleri, att tillåta en regim bestående av galna fundamentalister som tror sig ha Allah på sin sida förfoga över kärnvapen är som att dela ut automatvapen till klientelet på rättspsyk.
Det kommer leda till vissa komplikationer.
Citera
Medlem
Placeholders avatar
Väldigt trevlig nyhet att det blev krig till slut, iran har typ bett om att få på nosen. Att usa inte respekterade ramadan var ju grädde på moset.
Citera
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Här är en live kamera från Tel Aviv.

https://youtu.be/JHwwZRH2wz8
Citera
Medlem
Do1oress avatar
Dessa jävla drönare. De är så sjukt kostnadseffektiva. USA får kanske seriösa problem med dem.
Iranian Shahed-136 drone striking a radar dome at the US Navy's Naval Support Activity Bahrain.

https://x.com/Osint613/status/2027728511327178916
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Detta äckliga cancer vid namn islamism som kom med den indiska-mannen (ayatollah Kom-ej-in) till Iran skall bort.
De vita ariernas hemland (Iran) ska befrias !

Citat:
Ursprungligen postat av machineman
Efter flera decennier är Iran äntligen på väg mot demokratisk frihet. Måtte Iran åter bli en monarki!

Kör stenhårt!

Ser fram emot att se filmer om några veckor när den Iranska kronprinsen tågar in i Iran med folkets stöd bakom sig, tar över tronen och inleder den demokratiska processen.
Det kommer bli några historiska bilder som tas den dagen
Citera
Medlem
Enligt livesändning Al jazeera finns de just nu inga tecken på att befolkningen i Iran har försökt att gå ihop eller visat styrka.. efter USA tal ..
Citera
2026-02-28, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kapa-ved
Det må vara, men drönarna ska nå sitt slutmål också, israels laser beam kommer sannolikt att skjuta ner VARENDA drönare, dom väntar bara på att dom ska komma fram först.

Min syster är bosatt i Doha, och dom har blivit uppmanade att hålla sig inomhus i Doha, så jag tvivlar på att det var så jävla många ute och sprang längs gatorna, Så det där tar jag med en nypa salt

CNN har precis visat bilder på folket som springer mot kameran och explosionen i bakgrunden
Citera
2026-02-28, 14:16
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Ser fram emot att se filmer om några veckor när den Iranska kronprinsen tågar in i Iran med folkets stöd bakom sig, tar över tronen och inleder den demokratiska processen.
Det kommer bli några historiska bilder som tas den dagen

AMEN in god we belive!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in