Citat:
Ursprungligen postat av
JagheterHenrik
Enda anledningen till att konflikten mellan Israel och Palestina får så extremt mycket uppmärksamhet beror på att folk som dig faktiskt är hjärntvättade av medierna och din antiamerikanism, inget annat. Hade du varit en fritänkande individ, som jag misstänker att du tror dig vara, hade du inte brytt dig ett skit om konflikten mellan Israel och Palestina utan riktat in dig på krig i Afrika eller Jemen som är långt mycket större och dödligare.
Jag hoppas innerligt att om man nu ska starta ett krig mot Iran ska åtminstone Mullorna falla och folket får störta denna mordiska regim.
Jag är inget vidare antiamerikansk alls. Europa har varit beroende av amerikanskt beskydd ända sedan vi bombades till grus 1945.
Israelerna ser sig som ett herrefolk och vill kontrollera sina grannländer. Det gör knappast diverse krig mellan negerstammar eller kriget mellan diverse sekter och klaner i Jemen. Afrikanegrer och jemeniter är inte de som kontrollerar stora delar av media, politik eller bankväsendet heller.
Det som stör mig är att väst konstant ska hålla Israel om ryggen. USA om de är en verklig allierad till Europa borde stödja Ukraina istället för att lägga sitt fokus på mellanöstern.
Sen minns inte jag att jag har nämnt ett ord om Palestina i den här tråden bortsett från i mitt svar här?